Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det egentlig skadelig/ farlig å bleke håret? Har akkurat bleket to runder her, ble plutselig veldig usikker..!! Er 14 + 2

Skrevet

Vet ikke hvordan anbefalingene er i Norge. Men her i Danmark blir det stærkt fraråda at man farger håret under graviditeten. Fordi det er så mange giftstoffer og hormonforstyrrende stoffer i fargen. Det trekkes jo rett inn i hodebunnen og inn i blodet som så går ned til fosteret.

Så jeg tar ikke sjansen på å farge håret - må klare meg uten i noen måneder. :-)

Skrevet

Her i Norge er det ikke satt noen anbefalinger mot det, ihvertfall ikke mot å farge håret i frisørsalonger, vet ikke hvordan det er å farge/bleke håret hjemme. Men jeg striper håret mitt med god samvittighet hos frisøren. :)

Skrevet

Hei!!!

Jeg leste for noen uker siden på text-tv, at det var mye farligere å farge håret mørkt .... så jeg kommer vertfall til å gå til frisøren 1 par ganger mens jeg er gravid ;)

Men for snart 12 år siden fikk jeg en jente, den gang sa alle at jeg måtte farge håret mitt mørkt , for det var så farligt å bleke d mens mann var gravid....men viser seg jo nå at det er motsatt...så kommer alldri til å bli brunette igjen om jeg er gravid ;)

Skrevet

Det er ikke skadelig å farge håret ditt et par ganger selv om du er gravid. Det kan være skadelig for en frisør som gjør dette på jobb hele dagen, og er oppi disse gassen hele tiden. Ta det helt med ro:)

Skrevet

har nettopp hatt en runde bleking hos min gravide frisør og en runde hjemme.....signerer sussi_med_nr.2 i samma slengen;)

Skrevet

Det er ikke nevneverdig skadelig å hverken farge eller bleke håret under graviditeten.

Husk at vi frisører står jo med dette hver dag i vårt svangerskap uten å bli frarådet dette fra hverken lege eller jordmor.

Vi lærte, når jeg gikk på skolen, at de stoffene som er i farge og bleking i dag er like lite skadelig som den forurensningen vi oppholder oss i til daglig. (med mindre vi inntar stoffene selvfølgelig ;) ammoniakk nivået er mye lavere og avgassene er også svakere, pluss at det er påbudt med punktavsug i alle salonger i dag. (punktavsug er en maskin som enten suger luft inni en beholder, renser og sender den frisk ut igjen, eller suger luft inn og sender den renset ut på utsiden av bygget)

Så bare farg håret som vanlig, men kur det godt, da håret kan bli tørt og flisete ettersom den lille spiren krever sitt av næring :)

Hilsen frisøren :)

Skrevet

Samme svar som på 1. Trimester: Det er ikke bra å farge håret hverken når man er gravid eller ellers. Men jeg ville i allefall ikke tatt sjansen på det for bæibi sin skyld.

Det er ikke mange hysteriske damer, forum eller personlige meninger som sier at det ikke er bra. Det er forskning. Det er derimot mange med personlige meninger som velger å ikke tro på forskningen. Les denne tråden der det kommer godt frem både med linker og meninger at det ikke er verdt det: http://www.barnimagen.com/forum/thread/142141387

Skrevet

Enig med innlegget over.Jeg har lest veldig mye i danske magasiner, og de frarår alle sammen å farge håret når man er gravid.

Har selv farget håret i "alle år" og har mange ganger tenkt at det hadde vært gøy å se hvordan jeg er med min naturlige farge. Nå har jeg kutta ut pga graviditeten...litt sjokk, men samtidig spennende å bli "naturell".....

En god side for mye info om hva som er farlig og ikke...for de av oss som synes det er lurt å være litt hysteriske: Den danske hjemmesiden miljøogsundhed.dk Her under litt om hårfarge:

http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5607

Skrevet

går også en tråd på anonym sidene..der kommer det frem litt av hvert, før det blir for usaklig;)

Skrevet

Den anonymtråden er tråden jeg linket til to innlegg over her:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...