Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! :-)

Sies å skulle hjelpe på at magen trekker seg sammen, men funker det? Og gjør det at man får værre etterrier i så fall?

Må være et superbra alternativ til å begynne råslanking rett etter fødselen som ikke er sunt for babyen (eller Mor for så vidt). Og trening må man jo vente med de første seks ukene - og så lenge man ammer skal man visst være forsiktig med mageøvelser generelt selv om man kan ta skrå crunches (sa idrettsfysioterapeut til meg sist).

Ja til magebelte. Håper det kan hjelpe sånn at jeg kan legge inn prosjektet "beachbody 2011". He he!

Skrevet

"beachbody 2011" høres ut som et fornuftig projekt :)

Vet veldig lite om etterrier. Tenker at man kanskje må vente et par dager før man begynner å bruke de beltene men har egentlig ikke peiling.

Det må være bra med litt støtte og noe sted leste jeg at det hjelper også til med rygg og bra holdning. Så tenker jeg at det kanksje hjelper litt på sjelen etter fødsel å kunne ha et magebelte som får man til å føle at man gjør noe med magen og skjuler den litt mens vi ennå ikke kan trene. Har sett litt for mange som fortsatt har graviditetsmage et år etter at de har født.... vil ikke ende opp sånn.

Men jeg er mest usikker hvilken jeg skal kjøpe. En er en god del dyrere enn den andre og jeg har lest at noen klager over at den får krymper i seg som er vanskelige å bli kvitt. Den ser rett og slett litt tjukk ut. Men den andre virker litt for billig... Får kanskje begynne med den billige. Ouff valg er vanskelige :) .

Skrevet

Jeg har også sett på Belly Bandit og vurderer om jeg skal kjøpe meg den. Men er jo greit å vite om den har en god funksjon siden det koster 700,- (alexi.no). Etter mine to første fødsler tok det ganske lang tid før magen trakk seg sammen igjen, så jeg bruker gjerne et slikt støttebelte hvis det kan hjelpe litt. I tillegg sliter jeg med en vond korsrygg, og jeg mener jeg leste at dette beltet gir støtte til ryggen også. Så om det funker, hadde det vært supert for min del. Leste at man kan begynne å bruke dette beltet dagen etter fødsel.

Noen som vet om Babyshop selger det? Hadde vært greit å kjøpe det i en butikk hvor man får snakket med betjeningen.

Skrevet

Et tips fra meg er å vente til etter fødsel med å kjøpe noe sånt.. Alle er forskjellige, og dere kan være så heldig at dere ikke trenger det i det hele tatt :-D På noen trekker magen seg sammen med en gang, og da er det bortkastete penger. På meg var det ikke synlig at jeg hadde vært gravid da jeg dro hjem fra klinikken (ja - heldig!). Og jeg gikk opp ganske mye i vekt i svangerskapet - så det handlet ikke om det. Magen var så klart mye "slappere i fisken", men med oppstart av trening av magemusklene etter 6-10 uker så kommer det seg også. Ikke ta sorgene på forskudd jenter ;-)

Skrevet

Bor samen med en"treningsekspert" og desverre er det VELDIG sjelden sånne ting funker....god vanlig kjedelig trening er det beste...så ut og jogge når dere kan jenter, det er det beste!!! Fettforbrenning kombinert med styrke etterhvert, det blir oppskriften her:)

Skrevet

Ja her blir det også trening med engang jeg kan. Desverre kan det bli en stund hvis bekkenløsningen min ikke forsvinner fort etter fødsel. Prøver ikke å innbilde meg at dette er en magisk løsning men hadde vært fint hvis den hjalp litt. Hvis ikke noe annet enn bare for å skjule magen til jeg kan sette igang med trening. Men må si at 2010-håpet og mailykkeliten ga meg litt håp :) Har alltid hatt komplexer med magen men skjønner nå at den var ganske flat før jeg ble gravid... selvom jeg skjønte det ikke da...

Skrevet

Her blir det også trening så snart jeg kan. Rett ut og gå tur med babyen i vogna er jo ikke noe problem, og så får styrketreninga komme litt etter hvert når jeg er klar for det. Magemusklene blir jo selvfølgelig ikke strammere og sterkere av å bruke et slikt belte, men tenker mer på at alt annet innvendig raskere skal gå på plass. I tillegg til at det kan støtte opp om holdningen. For det er ganske vanlig at man får litt dårlig kroppsholdning i tiden etter fødsel. Det er noe fysioterapeuten min er veldig opptatt av i hvert fall.

Ringte forresten Babyshop og hørte at de har Belly Bandit der, så jeg skal ta turen dit og se på det.

Skrevet

Har vært på Babyshop nå, og de har ikke Bella Bandit likevel :o( Så ble ikke noe klokere. De misforsto da jeg snakket med dem i telefonen og trodde jeg mente Belly Band (som man bruker under graviditeten).

Skrevet

Har ikke prøvd Belly Bandit, men vet at de er veldig populære. Utsolgt på babyproffsen i sverige da vi var der. Men fant de hos www.bleieboden.no og billigste stedet jeg har sett de. Nå har jeg altså bestilt en og mulig det er tull, men siden jeg skal i bryllup like etter fødsel, så tenkte jeg at jeg i hvert fall kunne bruke den til å presse meg oppi en fin kjole;)

Erfaring fra første fødsel: fødte 4 uker før 17. mai sist og ser på bilder nå at jeg hadde så og si helt flat mage, i ettersittende kjole på 17.mai.

Kan jo hende det tar litt lengre tid etter barn nr 2, men jeg satser på at naturen, amming og trening tar seg av problemet.

Men har altså gått til anskaffelse av dupeditten:) Lenge leve forfengeligheten hehe

Skrevet

Jeg har alltid hatt helt flat mage så mulig jeg var selvkritisk etter jeg fødte førstemann, men min mage var jammen ikke som før fødselen. Hadde ikke forventet det heller altså. Gikk ganske fort ned i vekt men magen var MYE slappere. Og kiloene var ikke så farlig så lenge magen hadde vært stram. Er ganske tynn i utgangspunktet så synes liksom en struttemage synes ekstra godt. Ikke så pent.

Grunnen til jeg har et lite håp om at det kan ha noe for seg er at jeg har lest at det var vanlig å forbinde magene i gamle dager - skulle hjelpe på at alt trakk seg sammen og musklene gikk sammen slik at man slapp sprekken mellom magemusklene over så lang tid (men musklene blir jo ikke større da... da må det trening til :-)). Om det bare faktisk hjalp vet jeg ikke... Men lov å håpe...

Som skrevet over så gikk det lang tid før jeg kunne trene mage selv om jeg var mye på sats etter fødselen - nettopp pga magemusklene ikke vokste sammen (og råd fra idrettsfysioterapeut som fortalte at mange gjorde vondt værre ettersom magemusklene ikke skulle ovrrbelastes så lenge man ammet).

Ingen andre som faktisk har prøvd "vidunderbeltene"??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...