Gå til innhold

Noen som har kjørt berg og dalbane som gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er kanskje et ganske teit spørsmål, men er det noen som har kjørt berg og dalbane el.l. som "nygravide"? Gikk det greit?

Jeg er bare noen få uker på vei, og har ikke lyst å fortelle det til noen riktig ennå, og nå skal jeg besøke Tusenfryd sammen med familien, og de kommer til å fatte mistanke med en eneste gang hvis jeg ikke prøver noen av attraksjonene, siden alle vet at jeg ELSKER å prøve alt som finnes i fornøyelsesparker...

Det står jo skilter om "ikke for gravide" på omtrent alt som finnes i Tusenfryd! Husker det fra sist jeg var der, men da var jeg høygravid, så ingen lurte på hvorfor jeg ikke prøvde noe.

Forøvrig har jeg en svært aktiv hverdag med både hardt arbeid og mye trening.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ville ikke kjørt noe annet enn maks de huskene som snurrer sakte rundt.

Skrevet

Hadde ikke tatt karuseller som gravid. I begynnelsen er det jo størst fare for å miste.

Hadde heller sagt det til familien enn å ta den sjansen.

Skrevet

Kan ikke se for meg at det skal være skadelig når du er nygravid. Det er størst sjans for å miste i starten pga at det relativt ofte er produksjonsfeil som gjør at fosteret slutter å utvikle seg på et tidlig stadie. Ikke pga utenforliggende årsaker. Grunnen til at man ikke skal ta karuseller er jo at man ikke får festet selene skikkelig, at evt slag og støt mot et stort foster kan skade det og at ekstreme fall kan løsne morkake osv. Dette er aktuelle problemstillinger når det begynner å bli litt størrelse på fosteret. Det er ikke noe problem i starten. Kos deg du:) Du trenger ikke å slutte å leve selv om du er gravid. Gjør du det blir ventinga et helvete:) Ikke hør på hysteriske dibbere:)

Skrevet

Godt spørsmål, jeg lurer akkurat på det samme. Skal til Tusenfryd neste uke, er da 14 uker på vei.

Skal spørre legen min om dette i morgen, da jeg skal på første kontroll :-)

Skrevet

Det går nok helt sikkert bra :)

Selv så kjørte jeg crossbil til jeg var 5 mnd på vei.. Der er det ofte man ruller rundt og slenges hit og dit.. Ikke noe problem.. Tilogmed legen min sa det var bare å fortsette.. Barnet ligger så utrolig godt gjemt inni magen, så det skal ikke være noe problem..

Hilsen en fartsglad frøken - Som har født og alt var bra ;)

Skrevet

Tusen takk!

Du skriver akkurat det jeg tenker, men noen ganger er det godt å få det bekreftet av andre også! Spiren ligger jo godt gjemt nede i bekkenet ennå, så jeg kan ikke forstå at noen heisaturer med berg og dalbane kan skade. Trenger jo ikke akkurat prøve meg på de absolutt mest ekstreme attraksjonene i Tusenfryd, det skal jeg alltids klare å lure meg unna.

HI

Skrevet

HERLIG!

Digger deg! Selv kjører jeg motorsykkel (racing), og det har jeg gjort begge gangene jeg har vært gravid helt frem til jeg ikke nådde styret fordi tanken var i veien for magen... Hehe!

HI

Skrevet

Haha, synes jeg ser det for meg :P

Men, kos deg på tusenfryd. Å ikke hør på alle hysteriske dibberne her..

Man trenger ikke å slutte å leve fordi man er blitt gravid :) Heldigvis for oss fartsglade :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...