Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Har ei sta og bestemt lita tulle her i huset.. Hu er snart 4uker gammel og nekter og ligge i senga si,så hu ligger i mellom oss.. Hu sovner med en gang når hu ligger hos oss etter jeg har ligget og ammet hu i senga. Prøver og legge hu i senga men da blir det bare hyl.. Har prøvd vognbagen men niks... Har bestillt tummy bjørn (skal egentlig brukes med en gang men) se om den funker når får den.. Alt skal prøves her Vet hu fortsatt er lita og trenger masse kontakt og trygghet... Men greit og venne hu til senga si sakte men sikkert vel..
2010 Mammaen Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Kan nok ta litt lengre tid enn 4 uker, så du bør ikke bli altfor utålmodig enda. Noen babyer er 4-5 mnd før de sover i egen seng, men noen tips går det an å prøve. Vil abnefale deg å lage det lunt og trangt i sengen. Feks. lage en "pølse" av et par helsetepper som du legger som en omvendt U ved hodet, slik at babyen ligger inntil noe. Varmeflaske eller varme opp dynen før du legger henne ned i sengen kan hjelpe. Noe som lukter mamma i sengen kan hjelpe. Prøv i korte perioder når hun har sovnet på dere og vend henne til å våkne et annet sted enn på mamma eller pappa. Det er lettere å legge henne forsiktig ned i en vugge/på sofaen på dagtid enn å reise seg opp og legge henne ned i en kald seng etter måltid på natten. For vår del gikk det gradvis. Han trengte mye kroppskontakt i begynnelsen og sov nesten bare på oss de første ukene (om natten måtte pappaen ofte ha han på brystet). Når han sov godt kunne vi etterhvert legge han ned på sofaen, i vuggen, sengen etc. Så lærte han seg å sove alene i vuggen på dagtid, og etterhvert korte perioder i sengen sin på natten, og nå sover han i sengen til jeg ikke legger han tilbake etter siste amming i 6-7 tiden om morgenen. Han sovner fint av seg selv i vuggen på dagen og sovner fremdeles for kvelden i vuggen i stuen, og legger han i egen seng rundt 23. på kvelden. Vi tenker å begynne å prøve med å sovne av seg selv i sengen når han er rundt 3 mnd. Han er forresten 9 uker nå.
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Prøv å pakke henne inn på en slik måte som de gjorde i gamle da'r og byss henne i søvn. Funka veldig her på mine! evt varm opp sengen med varmeflaske før du legger henne nedi med en kombo av en tshorte du har brukt.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2010 Hu herr er ei lita luremus og.. Vi tror hu sover godt,men så fort vi legger hu i vogna om dagen så er a lys våken Men disse tipsa skal jeg prøve jenter takk
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Kjent problem det der Har dere prøvd å ha et teppe tullet rundt henne som "blir med" over i vogna / vugga? Så er temperaturen ganske jevn i alle fall. Varmeflaske var også gull for oss, men vår var jo født midt på kaldeste vinteren.
sthans Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Kjenner det der godt igjen fra min første :-) Med nr to nå har jeg endret på rekkefølgen mat/sove/våken, og det ser ut til å gjøre susen. Nå er det sove - spise - våken - sove etc., istedet for mat rett før soving som lett fører til at de sovner ved brystet. Han legges mao våken, men viktig at han da ikke er altfor trøtt. Da må det pupp/smokk etc til. Sovner de ved brystet vil de lettere "lete etter det" i søvne og våkne når de flyttes (hadde noen akrobatiske øvelser med nr 1 for å få henne over i senga etter amming :-). Nr to har også sovet mye tyngre fra dag en og er litt roligere, så det er jo forskjell på babyer i tillegg.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2010 prøvd og tulle hu i teppe.. men å nei du... men er bare og fortsette og prøve oss frem her..
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 26. juli 2010 #8 Skrevet 26. juli 2010 Strever med det samme vi også, så vi har kjøpt oss en ammemadrass fra drykid, den fungerer kjempe bra. Frøkna ligger i senga vår, og når ho våkner så er det bare å brette ned kanten og hive fram puppen, hehe, også brette kanten opp i gjenn etterpå, så har ho sin egen seng i vår seng. Ho liker seg tydligvis best når ho er i nærheten av oss:o) Madrassen er lett og evt flytte over i sprinkelsenga etter di har sovna hvis man vill det, men må innrømme at det ikke går å flytte frøkna vår, ho våkner utrolig fort i gjenn da, 5-10 min så er ho lys våken i gjenn:) Men hveldig greit at man hvet hvor i senga di er til en hver tid da:o) Uten ammemadrassen, så lå ho betandig kav inntil meg når jeg våkna:o)
Bellbaby Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 Jeg anbefaler også ammemadrassen, den er gull verdt!! Her fungerer det å flytte han over til egen seng, både etter amming og hvis han har sovnet i den i stua på kvelden. Vi bruker den både i vugga i stua og i sprinkelsengen på soverommet, og den gjør det lunt og godt siden den "rammer inn" babyen. Så da slipper jeg tepper og sånt som jeg brukte til førstemann. Vel verdt pengene!
BikkjeBisk Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 For og få jenta vår til og ligge alene tok jeg og laget et helseteppe til en lang pølse og la rundt hode og kroppen. Hun følte seg litt mere trygg da. Også hadde jeg sovet på teppet en natt slik at teppe luktet litt av meg slik at hun skulle føle seg enda tryggere. Var nå det som funka for oss og nå ligger snuppa alene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå