Gå til innhold

Hvilke søvnvaner har/hadde deres babyer på +/- 10 uker? Gjerne svar dere med eldre babyer også!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på 10 uker, som sover godt om natta (dvs at hun legger seg i 21-tida og våkner for pupp ca kl 2, kl 5 og kl 8, men sovner igjen etter mat.) Det er jo veldig bra, men problemet er at hun sover nesten ikke på dagen... Bare korte dupper på 15-30 min, og mellom disse er hun våken i 2-3 timer. Det er veldig slitsomt og uforutsigbart for hun klager så fort hun ligger for seg selv også, slik at jeg helst må holde henne hele tida.

Jeg har en sønn på 3 år også, men kan ikke huske at han sov så lite på dagtid. Noen som har det slik, eller noen med erfaringer om at de var sånn men at det gikk over og de fikk bedre søvnvaner på dagtid da de ble litt eldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på 9 uker og han spiser ca hver 3 time på natten, noen ganger litt sjeldnere (5-6 timer mellom) men da kan han ta det igjen med hver 2. time etter det. Vår gutt sovner også igjen med en gang etter pupp (med unntak hvis vi må skifte bæsjebleie, men det er sjeldent). På dagtid varierer det veldig hvor mye han sover. Noen dager kortere dupper på ca 30 minutter, men oftest mer enn det. Vi står oftest opp ca 9.30 og første luren er da ca 10.15, da sover han ca til 11.30 og da er det mat og våken ca en - to time® før ny lur som ofte er 2 timer. I går sov han faktisk fra 12.00-16.00. Utover ettermiddagen sover han et par litt kortere lurer (45 minutter) før han roer seg for kvelden rundt kl 21 og begynner på natten.

Synes det høres ut som det er lite søvn på jenten din, spesielt hvis det er sånn over lengre tid. Noen dager har også vår gutt vært sånn, men da har det nok vært noe som har plaget han for da tar han det igjen på natten og ekstra mye søvn dagen etter.

Kan det være noe som plager henne? Vondt/luft i magen f.eks?

Skrevet

Nå er min litt eldre,han er snart 4 mnd.

Han sover stort sett hele natta:) Legger seg i 20 tiden.. ligger som regle å prater litt,innimellom småsutrer litt fram til 2030 ca før han sovner. Så sover han til 07-08 dagen etter:D

Da står vi opp,spiser og steller oss:)

Så er han våken i 1-2 timer før han sover 1-2timer:)

Så er han stort sett våken masse. Han dupper små dupper på 15-30min.

Spiser 4 ganger om dagen.. kl 7-8 ca, 12,16 og 20 før han stelles og legges til kvelden igjen:)

Siden han sover så mye gjennom natta så sover han ikke all verdens på dagen:) om mindre og mindre blir det jo:)

Skrevet

Gutten min er 11 uker og idag sov han bare to ganger i løpet av dagen på ca 30-45min hver.

Han vil ha mat sånn ca i tidene 06.00 09.00 12.00 15.00 18-19.00tiden og en gang i mellom kl 21.00 og 22.30 spiser han sitt siste måltid før han legger seg for natten. sånn har han værtfall vært i 4 uker nå. Normalt sover han ca 1 time i mellom hvert måltid.

Skrevet

Snuppa vår har drevet på slik siden hun var 2 mnd. Legger seg kl 21.00 og spiser 3-4 ganger iløpet av natta og står ikke opp før 09.00. Men hun kan være våken i 4-5 timer i strekk. Lengste hun har vært våken er 7 timer. Helt villt når du tenker på at snuppa bare var 2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...