Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Har ei snupp som sliter litt med magen til tider,så kjøpt maltexrakt her.. Men åssen skal jeg få det i hu?? Jeg fullammer,hu tar ikke smokk.. Åssen skal jeg få blandet dette??
abella Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Maltekstrakt er vel noe som gis til babyer som blir harde i magen av erstatning. Har aldri hørt at det skal hjelpe mm babyer? De kan jo (i teorien i hvert fall) ikke få forstoppelse?
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2010 fikk tips her inne og andre steder at maltextrakt kan hjelpe på magen... hu her presser og presser til tider men får ikke ut noe... sambo brukte det på sønnen sin da han var liten.. men de gå mme.. og jeg ammer :S *
Romeren Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Jeg ville latt vær å gi henne dette. Ettersom jeg husker er det ganske normalt at de ligger sånn og "presser" den første tida. Generelt er det overraskende hvor mye lyder sånne små kan lage! Det går over. De kan ikke bli forstoppet av mm, og hvis du tror hun plages mye med magen så er det bedre å bare prøve å kutte ut noe av kosten din (løk eller melkeprodukter for eksempel).
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2010 tro meg,jeg har kuttet ut mye her.. Melkeprodukter drikker/spiser jeg ikke. Ikke løk,jordbær,kål,brus,appelsin juice osv... Kan snart ikke spise noe her føles det som... Får hu til og rape etter hver gang jeg ammer a og..
Romeren Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Ville latt henne være likevel, jeg. Husk det kan gå dager/uker mellom hver gang mm-barn bæsjer. Min bæsja omtrent hver 10. dag... Og hun kommer til å gi seg med den "knøinga" etterhvert.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2010 Oki Hu her bærsjer hver dag.. El bærsj og bærsj.. Gul guffe i bleia,typisk baby bærsj i hvertfall
Linda_81 Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 Gutten min bæsja også hver dag til å begynne med, men så plutselig gikk det ei helt uke. Fikk høre på helsestasjonen at det var helt vanlig når de bare fikk mm og at de plages faktisk ikke av det. Men skjønner godt at du begynner å lure.. Har også hørt noen som har fått tips om å bruke en q-tips med litt olje akkurat i endetarmsåpningen for å stimulere litt.. Men ikke vet jeg.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2010 q-tips med litt olje akkurat i endetarmsåpningen for å stimulere litt.??? Den var ny.. Men det kommer jeg ikke til og gjøre... hehe..
Linda_81 Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Hehe Nei, det skjønner jeg! Hadde nok prøvd mye før det, men jeg har faktisk hørt om et par som har gjort det og med stor virkning visstnok. Leste om ei her inne også, som rota litt rundt inni der med et termometer...
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2010 Stakkars Termometer inn der skal det ikke.. Husker selv (faktisk) at jeg fikk det som lita (for og måle temp) det var ikke noe.. (så her har vi invistert termo digital som settes inn til øret)
Ladybug~N&E Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 jeg må bare nødt til å kommentere ang. øretermometer jeg altså. man får den mest nøyaktige temperaturen ved rektal måling. alle andre termometre kan avvike ganske mye. vi hadde øretermometer først og vi fikk aldri nøyaktig temp. en gang målte vi i begge ørene og i det ene øret målte vi 39grader og i det andre 36... leger, sykehus, helsestasjon osv bruker og anbefaler rektaltermometer. det er kun ved rektal måling at man får den mest nøyaktige temperaturen. (joda, noen av øretermometrene funker som de skal men man kan aldri være helt sikker) små barn reagerer veldig sjelden på at tempen blir målt her så det er ikke noe å tenkte på. det er først når barnet blir større, slik som du husker, at det ikke er noe særlig. da gjør det ikke noe å bruke øretermometer fordi da kan man også spørre hvordan barnet har det i tillegg. mtp når man skal gi febernedsettende o.l. uansett må jo stikkpillen inn her så da spiller det fint liten rolle om man har hatt et termometer der i 5sek. prøver ikke fortelle deg at du gjør feil ved å bruke øretermometer altså. vi gjør alle det vi føler er best selv men måtte bare informere om at tempmåling i øre KAN være unøyaktig og man kan aldri være helt sikker på at det er riktig.
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Den sikreste måten å måle kjernetemp på er i rumpen. Faktisk, så måler temp i øret hele 0,6 grader mindre. Det å "erte" med temp.måler eller q-tips er et annerkjent triks de gjør det på barsel altså! Ho jeg delte rom med hadde ei lita tærte som gråt og gråt. Da kom jordmora inn å visste henne hvordan man kunne "erte" avføringen med å stimulere endetarmsåpningen. Det skal ikke gjøres ofte, men det er helt ufarlig. Er da bedre at den lille får kvitte seg med luft og bæsj, tross alt. Men, som de sier her. "knøing" er helt normalt, er bare en reaksjon pga tarmene blir irriterte av melken den første tiden. Det gir seg etterhvert
Ccathrine Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 Har du prøvd med sukkervann eller bare vann. De sier at sukkervann skal hjelpe mot luft i magen. Men her i gården hjalp det godt på bæsjing. Iløpet av 24timer etter at lille gutt fikk sukkervann kom det 4 bæsj bleier.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 26. juli 2010 jepp,prøvd sukkervann.. hjelper i noen min så er det på`n igjen... men det er ikke mye trøkking på a da... bare mamma hjertet som synes synd på jenta si,når hu holder på.
Gjest Skrevet 26. juli 2010 #16 Skrevet 26. juli 2010 Har du forsøkt Minifom? Når vi begynte med det her var det som å få en ny baby, helt slutt på magevondt! Du får det reseptfritt på apoteket. Vet at mange er skeptiske til minifom fordi det tidligere inneholdt parabener, men disse er tatt ut.
Kate77 Skrevet 26. juli 2010 #17 Skrevet 26. juli 2010 Du kan også prøve fenikkelte, det hjelp godt mot luft hos min gutt i allefall. Bare et par ml noen ganger om dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå