Gå til innhold

Når vokser magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vet når magen vokser?

jeg er jo ganske ung og har aldri vært gravid før, så jeg spørr kanskje litt mange spørsmål, unskyld for det.

Jeg er i uke 6 nå og det ser ut som jeg allerede har fått litt mage, kan dette stemme eller er det bare jeg som har lakt på meg? Jeg er jo egentlig ganske tynn, så det kan kanskje hende at det vises litt raskere på meg eller?

Takk for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selve livmoren vokser ikke ut av bekkenet og over skambenet før uke 12 så det som er av mage før den tid er veldig ofte oppblåsthet...noe de fleste opplever helt i begynnelsen;) hos dem som har født før kan livmoren vokse litt fortere slik jeg har forstått det siden den har gjort denne jobben før;)

lykke til videre...

Skrevet

Det er veldig individuelt :) min gravidmage kom vell ikke før i uke 25,

før det såg eg bare veldig opplåst ut, syns eg selv vertfall..

Mens andre har gravidmage i uke 12, så VELDIG individuelt:)

Gratulerer så mye med spire! :)

eg er foresten også ung ;) lykke til videre, for meg har det gått strålende! er 19 år, med en gutt på 1,5 år ;)

Skrevet

Jeg er en som får tidlig mage. Med førstemann (da var jeg bare 16 år) måtte jeg ha gravidbukser da jeg var nesten 4 mnd på vei. Da var det ikke sjangs å få på vanlige bukser lenger.

Med nr 2 ble jeg sendt på tidlig UL i uke 8 eller 9, pga stor livmor. Vi (legen og jeg) visste at jeg ikke kunne være lenger på vei, iom at jeg ble gravid innen 1 uke etter at hormonspiralen ble fjernet. Så legen min var overbevist om at det var 2 inni der, - noe det ikke var. :)

Denne gangen (og sist gang, mistet sist), så har jeg også fått tidlig mage. Er 7 år siden jeg fødte, så kroppen er som førstegangs igjen.

Nå er jeg 11+4, og jeg kan tydelig kjenne livmoren over skambenet. Men magen kom før det. Det skyldes at magen gjerne blir oppblåst når man er gravid. Hele fordøyelsen går tregere.

:-)

Skrevet

Jeg er ett sted mellom 8 og 9 uker, og kan kjenne livmoren gå sånn ca halvvegs opp mot navlen. Men nå venter jeg mitt 5 barn, mitt 8 påbegynte svangerskap.

Så det kan jo ha noe å si :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...