Gå til innhold

Noen som vet? Ang. barn i trapper. :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan en "forvente" at barn går alene opp og ned trapper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei si det... spørs vel hvor myede øver og når de lærer å gå:)

Kan vel bare nevne vår pode- som gikk to uker før ettårsdagen, han er nå 1.5 år og kommer seg lett opp og ned trapper alene- men GÅR ikke- krabber vel mer- går om trinnene er korte... Har to etasjer hjemme, er uaktuelt å la han gå alene der- men kommer seg lett opp og ned trappa ute ved inngangen- tre trinn. Er vel en-to mnd. siden han kunne klare seg godt alene der:)

Skrevet

Jenta mi kryper opp og ned trappen hjemme selv, men aldri alene. Hun begynte vel med det ganske kort tid etter at hun begynte på å gå. kanskje hun var rundt 13-14 mnd?

Hun er nå 21 mnd, og jeg tør enda ikke la henne gå alene opp eller ned. Jeg ser at hun lett blir distrahert, og hun vil gjerne bære med seg en leke, og da er det lettere å miste balansen. Jeg vet om andre som har latt ett-åringen gå alene i trapp og som nok synes jeg er vel hysterisk, og det kan nok være noe i det:)

Skrevet

Helt alene, eller på egenhånd?

Gutten vår er 17 mndr, han klarer å gå opp trappene uten at vi holder han, men vi er alltid like ved. Vi bor i 4. etasje uten heis, og i dag gikk han helt opp uten hjelp for 1. gang. Før det måtte vi plukke han etter 2. eller 3. etasje.

Nedover må vi holde han i hånden, og han klarer omtrent 2 etasjer før han blir trøtt.

Han begynte å gå uten støtte 11 mndr gammel.

Skrevet

Jenta vår er14 mnd og har krabbet opp trappa selv siden hun var 7.5 mnd.

Begynte å krabbe da hun var 5.5 mnd og gå da hun var 10 mnd. HAr vært tidlig ute på det meste, men lar henne ikke gå den lange trappa uten at jeg følger rett bak ennå. Hun lar seg akkurat som de fleste andre barn lett distrahere, og kan finne på å snu seg og glemme at hun er i trappa.

Men inngangstrappa på 3 trinn får hun lov å gå opp og ned uten at jeg alltid er i umiddelbar nærheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...