Gå til innhold

Lika grusomt som sist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, eg hadde sverga på at eg aldri skulle bli gravid igjen, men sju år etter sist gang er det jammen på an igjen. Har Hyperemisis, så det er lange og rett og slett jævlige dagar. Spydd vekk 10 kg på to veker nå, men vett det er langt igjen. Er bare 10+1.... Men eg overleve vel. Har kasta ut mann og barn, sendt dei på sommarferie til svigers. Fleire som meg, og i så fall, fins det uoppdaga, fantastisk gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men godt å se andre sliter like mye.

Vi er like langt å vei. Begynte allerede i uke 3 jeg. Ble innlagt i uke 6 etter vekttap på 8 kilo. Har gått ut og inn av st.olav de siste ukene. Skikkelig slitsomt. Hører ofte folk si: du må bare spise riktig å få i deg nok drikke.. jadda... er slik det funker når man har Hypermesis, NOT!

Vet jeg har noen uker igjen, men akkurat nå sitter jeg med følelsen av at jeg ikke orker mere. Tårene triller, synes synd å meg selv.

Og stakkar de to barna som savner mamman sin. jeg har lyst til og kose med de, men blir kvalm av lukta. Klarer ikke :( Vet det høres merkelig ut!

Gikk du lang tid sist da?

Gikk over rundt uke 14 begge de andre svangerskapene mine.

Skrevet

Godt det er likesinna. Eg orke heller ikkje ha mann og den snart 7 år gamle datter mi i hus, det medføre nemlig stress og ikkje minst lukter!

Eg huske faktisk ikkje i sist svangerskap kor lenge eg va så innmari dårlig, har fortrengt det. Men var sjukemeldt heile svangerskapet, for eg va jo sengeliggande i alle fall i 3 mnd, og då hadde eg tapt så masse vekt og musklar at eg trengte resten av tidå på å bygga meg opp igjen.

Vurdere om eg må ta kontakt med lege i morgon, siden eg får i meg lite drikka og e litt bekymra for nyrene osv. Høyre og at nokon seier at det hjelper på formen å få intravenøst. Har heldigvis ein del ekstra kilo å gå på, ellers hadde eg vel vore ille ute nå! Har sultfølelse og har lyst på mat, noen ting i alle fall, men det er så ekkelt når det skal opp igjen. Einaste eg har klart å beholda i dag er fira valnøtter og ein halv kopp rett-i-koppen suppa. Men eg svelge veldig her for å holda det på plass ja.

Skrevet

Ja intravenøst funka begge de to gangene sist jeg gikk gravid, men denne gangen har det ikke funket enda. Er iallefall godt og være på sykehuset, helt alene. Kan bare slappe av og sove. Får kvalmestillende som virkelig funker. Herlig følelse, men tør ikke ta for mye/ofte.

Kjenner kroppen ikke orker noe, tærer nok på muskler. Orker ikke stå oppreist eller sitte.

Lykke til framover da, kommer noe fint ut av det til slutt!

Skrevet

Huff, synd at vi e mange i samme båt. E i uke11 og har allerede 5 uke me oppkast bak mæ. En helt ny opplevelse, da d gikk som plankekjøring me førstemainn. No må æ ha rolie mårraner, spise bare litt i gangen og konse så d holl sæ nede, sove mæ en lur og så på kveill e d foill gass. Spyr raka fant fra 21 å ut, klare ikkje å styre d. E jo heilt grusomt. Ska inn på sykehuse på torsdag, men vet it helt ka dm ska gjøre. Men grusomt e d uansett, reagere på alt fra kroppslukt, være passasjer i bil, stresse, drikke et halvt glass vann me mer Håpe d snart går over:(

Skrevet

Uff, ja. For dei som ikkje har prøvd å spy 24-7 og ikkje klara holda på nåke mat så må det var umulig å setta seg inn i. Eg fekk beskjed når eg fekk første at det var stor sannsynlighet for at eg kom til å bli sånn med neste og. Men eg spyr heile døgnet, førsta eg gjer når eg våkne og sista som blir gjort før eg sovne. Har prøvd Postafen men synes ikkje det hjelpe. Di klare bytta hjerte, lunger og vett ikkje ka på folk, men finna nåke mot kvalme, det e visst heilt umulig???

Skrevet

Uff, føler sånn med dere!

Jeg har ikke hyperemisis, men jeg er konstant kvalm, og spyr hele dagen lang. Eneste er at jeg kan ha en dag i ny og ne, hvor jeg nesten ikke er dårlig, men de dagene er det få av..

Vekkerklokke på morgenen, avtaler, forpliktelser er noe som gjør meg værre. Og med 2 barn fra før, og en samboer som jobber offshore, så er det litt å henge fingrene i. I dag har jeg hatt barnefri, kunne sove så lenge jeg ville, og bare slappe av. Og gjett hva! Jeg har ikke spydd, heller ikke vært dårlig!

Forskjellige lukter, eller tanken på lukter gjør meg også kvalm. Heldigvis reagerer jeg ikke på lukten av samboeren min, eller barna. Men jeg vet at jeg liksågodt kunne ha gjort det, for det er de merkligste lykter som får meg til å spy. Lukten av gråvbrød f.eks, det er den kvalmeste lukta som finnes! Kjenner jeg blir dårlig nå! Dere forstår jo åssen det går, når to unger skal ha frokost på morgenen.. *spy*

Er ikke mer enn 11+4 i dag. Med de to første så ventet jeg på at de 12 første ukene skulle gå over, for da skulle jeg jo bli fin igjen, men den gang ei. Spøy og var kvalm til dagen jeg fødte, som også selvfølgelig var 9 og 14 dager på overtid. Denne gangen har jeg ikke så store forhåpninger om at det kommer til å slutte snart. Har vel sånn ca 6 mnd igjen med spying. Akkurat som at tennene mine ikke var dårlige nok fra før :(

Uff dette ble mye syting av meg, selv uten hyperemisis. Men så ille som jeg er, så har jeg veldig sympati for dere som har det. Det må bare være det værste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...