bella1980 Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Skjønt, det er vel kanskje en liten overdrivelse å kalle det så veldig aktiv, siden det lett blir til at man bare ligger der, men sex er det da fortsatt ca 3 ganger i uka eller noe. Jeg har igjen 4 dager til termin i dag og fikk en strålende start på dagen med et lite morgen-nummer. Det er jo ikke skadelig for barnet så lenge svangerskapet er normalt og man er forsiktige... Men hva med dere der ute, er det fortsatt noe aktivitet på den fronten? For øvrig så har jeg jo så mange ganger hørt at det kan være med å sette i gang fødselen... men nå for noen uker siden sto det plutselig i avisa at sex faktisk kan utsette fødselen... Noen med erfaringer?
Bolla med 2 små <3 Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Vi har sex ganske ofte, er 7 dager over termin nå, og kjenner ingen tegn til fødsel :-/
EleResa Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Husker ikke sist vi hadde sex engang. Enda verre enn første svangerskap
valkyrien Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Vi har det samme sexlivet som før jeg ble gravid, bortsettfra at stillingene blir mindre variert.
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 vinterkyss *gutt+jente+gutt* Det håper jeg noen kan forklare oss ja!!!
-S- Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Er snart 34 uke på vei, og sex-livet stoppet vel mer eller mindre opp etter uke 28-29.. Er forberedt på at det nok går noen måneder ennå uten den aktiviteten ja! Ikke for det at lysten mangler hos meg, men mannen fixer det ikke:( Så de få gangene vi har forsøkt i det siste har det bare blitt tull... Synes det er ganske kjipt, men må jo respektere det.
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. juli 2010 #8 Skrevet 25. juli 2010 nei!! har ikke hatt sex siden 3.januar! dagen vi fant ut jeg var gravid! jeg eier IKKE lyst! har en meget frustrert mann som gleder seg til ungen er ute håper det blir bedre da
blid frøken :) Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Sånn er det her også. Må nok bare smøre meg med tålmodighet her i gården.
mammaløve Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 Mens her går det så det suser....det er litt mer slitsomt enn vanlig (føler vel egentlig at jeg knuser typen uansett hva vi prøver på), og jeg må nok lukke øynene og forestille meg at jeg er en sylfide av og til, ellers kan lysten min forsvinne litt. Men vi er jo så nyforelska som aldri før nå rett før termin, så lysten og innsatsviljen er det ikke så mye å si på
mo9x Skrevet 25. juli 2010 #11 Skrevet 25. juli 2010 Fortsatt (nesten i alle fall) like ofte som før - om enn litt mer praktisk besværlig..(fire dager til termin) Hehe.. Men det skal jo liksom hjelpe på og framskynde fødsel, da.. Ikke at vi har merka noe til det, akkurat..
vimsa .-) på overtid Skrevet 25. juli 2010 #12 Skrevet 25. juli 2010 her er det null sex... jeg savner det, må innrømme det. men er jo vanskelig da, og føler jo ikke akkurat så mye lyst når jeg ikke kan bevege meg, klarer jo knapt snu meg i senga....og føler meg lite attraktiv, får ikke til barberinga eller noe nå. men jeg lengter etter sex, og gleder meg til det forhåpentligvis tar seg opp igjen når livet normaliseres....
Tulla med tre små Skrevet 25. juli 2010 #13 Skrevet 25. juli 2010 Vi har kost oss helt frem til fødselen vi! Ingenting som litt morrasex for å starte en fødsel! - Det er iallfall min erfaring! Når magen blir for stor, fungerer det fint å stå på kne med mannen bak, sitte oppå ham, eller du kan ligge oppå noe mens han står/ står på kne. Her er det bare fantasien (eller lysten?) som stopper en! Når det gjelder barberinga: Hvorfor ikke overlate det til ham? Riktig så pirrende, og ganske greit når magen er så stor at man ikke kan se ned selv... ;-)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 25. juli 2010 #14 Skrevet 25. juli 2010 Sex ja..... Har en litt frustrert samboer for å si det slik. En gang per 14 dag kanskje, når det har gått så lenge at jeg begynner å få dårlig samvittighet. Det har rett og slett blitt ubehagelig. Men man kan jo alltids prøve nye stillinger til man finner den minst ubehagelige. Er forresten 30+5 i dag.
FanteGuri Skrevet 25. juli 2010 #15 Skrevet 25. juli 2010 Har sex omtrent som før. Jeg føler meg ikke fullt så Hot som jeg vanligvis gjør, derfor er ikke sexen like bra som når jeg ikke er gravid.
snart5barn Skrevet 25. juli 2010 #16 Skrevet 25. juli 2010 Nei her har det vert tørke i et par uker nå. Men sån har vi hatt det i de andre svangerskapene også. (tørke mot slutten) Men det er et bevist valg fra vår side da;) Det blir da så ekstra deilig ,og spenende å ha sex etter svangerskapet;);)
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #17 Skrevet 25. juli 2010 Hadde faktisk sex etter jeg skrev det innlegget. Vi har knapt hatt sex siden jeg ble gravid, mye pga at jeg ikke eier lyst, syntes til og med tungekyss er super ekkelt, og hvis han har bløt munn da vi kysser må jeg liksom tørke det vekk etterpå, skikkelig sært for jeg har aldri reagert på sånt før... og en annen årsak er at i en periode gjorde det fysisk vondt å ha sex, kjentes ut som om han hadde en kniv på kuken! I dag var det jo interessant haha det var sånn passe vellykket, men merker absolutt at man ikke har ork til like mye, og at magen er i veien. Det var en heldelse der han datt ut da jeg red han, og jeg fikk den ikke inn igjen! Skulle hjelpe til med hånda men rakk ikke frem hverken den ene eller andre veien hahahaha uff... Skal bli godt med skikkelig sex igjen ja, etter at vesla er ute!
bamali 2rosa og 1blå Skrevet 26. juli 2010 #18 Skrevet 26. juli 2010 Lysten er på topp og vi har sex hver dag, noen ganger flere ganger pr dag. Men det er klart, det blir ikke de mest utfordrende stillingene:))
Liverbird Skrevet 26. juli 2010 #19 Skrevet 26. juli 2010 Huff.. det må være skikkelig trasig for dere som ikke eier sexlyst lenger.. Jeg for min del har en kjærste som er ufattelig flink til å få meg til å føle meg tiltrukket, og bra Han har nettopp funnet ut at min svangerskapslyst er ikke mat eller andre diller, men det jeg har lyst på hele tiden er HAN.. hahahahaha Så her i gården er det meg som har mest lyst, men han er jo ikke akkurat vanskelig å be Håper det blir slik hele svangerskapet.. er over halvveis, og sexlysta øker enda.. Jeg ha jo som alle andre også hatt perioder (før svangerskapet) som jeg ikke har hatt lyst, men jeg har aldri sagt nei, for jeg hater å få nei sjøl.. Det tar bare 1 minutt å tenne meg uansett hvor trøtt jeg er, og da er det glemt at jeg ikke hadde lyst..
jentemamma Skrevet 26. juli 2010 #20 Skrevet 26. juli 2010 Kanskje litt mer enn før, ca 3-4 ganger/uke men har planer om å prøve å få til litt oftere fram mot termin den 18/8. Har en mann som alltid har lyst så det står som regel på meg, men lysten har vært grei dette svangerskapet. Blir litt kjedelig og rutinemessig nå da man føler seg som en flodhest... Fikser i grunn bare "doggy"!
bella1980 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #21 Skrevet 26. juli 2010 Da er det tydeligvis store variasjoner her... og det er det jo mellom forhold ellers også utenom graviditet. Godt å høre at det er flere enn vi som er aktive i hvert fall Men det blir jo dessverre litt lite variasjon og kjedelig sex ja, så jeg gleder meg virkelig til magen er borte og ting er noenlunde tilbake til normalen. Når det gjelder sammenheng mellom sex og fødsel så må jeg si at jeg flere ganger nå har fått skikkelige maserier i etterkant av sex... bare så skuffende at det ikke vedvarer slik at ting kommer ordentlig i gang... Nå når vi har passert midnatt så er det jo teknisk sett bare to dager til termin...
hufsetufsa Skrevet 27. juli 2010 #22 Skrevet 27. juli 2010 er i uke 33 og vi har sex som før:)noen ganger det har vært blødning i etterkant, men bare ventet noen dager, så har vi kunnet nyte hverandre igjen:) er veldig fornøyd med at stillingene gjør at han må gjøre mest *jobb* hehe, for magen begynner å ta mere plass... men veldig gla fordi vi begge har lyst enda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå