Gå til innhold

Hva kan jeg ta med når vi flytter? Er jo helt umulig å tolke reglene fra NEF...

Anbefalte innlegg

Skrevet

10. ARMATUR: Kupler, lysstoffarmatur, fastmonterte "spotlights", oppheng, skinner samt utelys og hagebelysning

Lamper i taket og sånt skal jo selvfølgelig henge, men hva med sånne smålamper jeg har hengt her og der på veggen? De er hektet på sånne små metallgreier som er skrudd i veggen med enkel skrue. Ledningene henger løst og må plugges inn i stikkontakt. Og hva med nattlampen? Samme greie der, festet i oppheng som er skrudd i veggen og løs ledning.

Har også et dvdskap som "henger", altså det er 30 cm over gulvet, hviler seg på en kloss og er skrudd i et feste på toppen for å hindre at det tipper.

Vil jo ha det med meg lampene, og synes vel kanskje det er teit om det må følge med. Det er jo en del av en serie sammen med de andre lampene somer løse.

Skrevet

Bare å ta med seg det. samme med dvdskapet.

Hvitevarer skal også ifølge nye regler stå igjen, men om man spesifiserer til megler at dere skal ta det med, er det bare å gjøre det.

Skrevet

Som en tommelfingerregel kan du ta med deg lys som er til pynt, og som ikke er "nødvendige". F.eks. taklampa i gangen, på badet, på kjøkkenet osv osv bør du la stå, vegglamper tar du med.

Nattlys er litt i gråsonen, men det er ingen som kommer til å lage noe bråk over de.

Henger du med? :-)

Skrevet

Om det er noe du har veldig lyst til å ha med deg så tar du det bare ned før visningen (ev. også før det tas bilder til prospekt).

Dersom du ønsker å ha med deg noe av den belysningen det er nødvendig å la være igjen bytter du det bare ut med noe rimelig og greit før visning/prospekt).

Og dersom du har noe fastmontert som du ikke kan demontere før dere skal flytte får du bare megleren til å spesifisere i prospektet at møbel Xy følger ikke leiligheten/huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...