Gå til innhold

Når begynte babyen deres å få en mer fast søvnrytme på dagtid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Straks 3 mndr nå og begynner å ane et mønster i dagsovingen. Han er som regel våken et par timer etter vi har stått opp om morgenen, for så å ta en lang dupp (2-3 timer). Deretter blir det 2-3 små dupper på ca 30 min med ca 2 timer i mellom. Det varierer litt ettersom hva vi gjør, om vi kjører bil, triller etc så sover han mer. Han sover som regel ca 12 timer om natten (med et par korte matpauser). :-) (Nå som jeg har skrevet det ned så endrer det seg sikkert..) :-p

Skrevet

Ved tre måneder. Så vidt jeg husker var det omtrent som hun over beskriver.

Skrevet

min startet også ved 3 mnd ca. Nesten akkurat som hun over beskriver.. Bortsett fra ikke noe spising på natta her. MME-barn.

Skrevet

JEg synes ikke det ble noen fast rytme på det før han var nærmere 6 månder. Men så er ikke jeg så veldig rutinemenneske selv så det kan ha med det å gjøre og at dagene var nokså ulike. Nå i det siste (han er 7 månder) er det veldig fast : Stå opp ca 6-7 (oftest 6) være oppe i to timer og så sove en times morgenlur. Neste lur ca klokka halv tolv og siste lur ca klokka halv 3. De to siste varer bare en halv time. sovner for kvelden ca 18 -18.30. Da han var mindre kunne vi påvirke sovingen hans i større grad ved å trille tur, nå sovner han når han er klar og ikke før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...