Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 uker på vei, å har kun gått opp 4,5 kg :) Er egentlig veldig fornøyd med det, men er det noe sted i svangerskapet vekten plutselig øker mye?

Både mamma og mormor la på seg rundt 20kg i alle svangerskapene, så er jo veldig glad viss jeg slepper det ;)

Fortsetter under...

Tror det varigjer fra person til person... Må bare beklage, jeg hadde "kun" lagt på meg 6 kg i uke 24, og jeg gikk opp 20 kg...

Nå er jeg i uke 15 og har gått ned, så spent på fortsettelsen.

Satse på at jge slepper det.. Mamma la på seg kraftig etter de 3 første mnd, det samme gjorde mormor :) Så kan jo håpe!! Det meste av vekta dems var mye væske..

Har egentlig vekta før graviditeten noe å si? hvordan man forbrente før, og hvor lett man la på seg?

Gjest babyfabrikken1979

Varierer ikke det veldig fra kvinne til kvinne og hvordan svangerskapet forløper? Er du mye dårlig i starten så legger man ikke på seg, eller får man en enorm apetitt så øker jo vekta f. osv... Men jeg har ihvertfall lagt på meg mest på slutten.

Jeg har merkelig nok bare gått opp 1,5 kg hittil og nå er jeg i uke 18. Har gått opp 15-17 kg de andre gangene, så det kommer vel i snart, tenker jeg ;)

Men da var jeg høygravid på sommeren og proppfull av vann, så det kan jo hende jeg er heldigere denne gangen ;)

Det er ofte slik at de med litt "ekstra" i utgangspunktet legger på seg mindre enn de som har lite å ta av. Men absolutt ikke slik hos alle ;)

Hos meg kom plutselig 4 kilo mellom uke 20 og 23. Før uke 20 hadde jeg "bare tatt på 3kg.

Siste uka har jeg gått tilbake 1 kg... så tror vekta kommer litt i rykk og napp og at det er veldig individuelt fra person til person :)

Nå er jeg i uke 25 og har tatt på pluss 6kg.

babyfabrikken1979, hos meg var det motsatt. Sist spydde jeg som en gris (24/7 i 20 uker) og var sulten som en hest.... og gikk opp mye mer enn nå når jeg ikke er dårlig.

HI, du kan jo håpe at du "følger din mors fotspor", men ville nok ha valgt å prøvd å leve sunt og trent litt likevel ;-)

Ellers hadde jeg INGEN som helst problemer med å ta av disse 20kg jeg la på meg sist. Når mini var 8mnd var jeg 8kg lettere enn før jeg ble gravid :-)

Annonse

Det er jeg usikker på, det varierer vel fra person til person. Om det er inntak av mat som gjør det, eller vann i kroppen. Vann i kroppen har kanskje en tendens til å komme sent i svangerskapet, mens ulvehunger er kanskje for noen verst i starten, uten at jeg vet??

Sist gang la jeg mest på meg var mellom 7 og 8 mnd. Jeg gikk ned de tre første månedene. Men de gikk jeg opp igjen + 6.5 kg til. Alle ekstrakiloene var borte rett etter fødsel.

Nå gikk jeg ned et par kilo i 1. trimester, og har ikke vært på vekten på et par uker. Men jeg føler ikke at jeg har lagt på meg noe særlig. Kjenner bare at livmoren har blitt litt større, naturlig nok :)

Stikker innom fra 3. trimester, og kan berette at det er den siste måneden vekten har skutt i været. Og ja, for min del er det vann, så vær forsiktig med saltet jenter :) Går for rundt 20 kg pluss jeg da, selv om jeg aldri trodde jeg ville nå så langt opp. Men det forsvinner nok fort :)

Det varierer sikkert veldig fra jente til jente. Jeg har to svangerskap bak meg, og begge gangene la jeg jevnt og trutt på meg litt og litt til de to siste månedene. Da bare eksploderte det! 0,5 - 1 kg i uka!!! Opp 20 kg totalt begge gangene.

Nå er jeg kommet til uke 9 og heldigvis har jeg ikke lagt på meg ennå, men så har jeg også vært utrolig nøye med kostholdet, selv om jeg føler meg konstant utsultet. (Mitt sikreste tegn på at jeg er gravid: ALLTID sulten!!!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...