Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Hei! I september er det 1 år siden vi begynte å prøve på nr. 3. Jeg begynner så smått å tro at det ikke blir flere barn på oss, siden det tar så mye lengre tid denne gangen. De to andre satt på 1. og 3. pp, så jeg var godt vant før denne runden... Det som bekymrer meg, er at jeg har måttet fjerne en eggleder pga. et svangerskap utenfor livmoren (i mellom de to vellykkede svangerskapene), og da er det jo fare for at den gjenværende kan ha blitt tett, selv om den fungerte for 3 år siden... Jeg har blitt 31 år, men det er jo ikke så gammelt... og jeg har regelmessig syklus, og regner det for veldig sannsynlig at jeg har EL hver måned (har bare testet av og til, men har veldig klare symptomer på EL). Vi har hatt det littt hektisk på hjemmebane det siste året, med husbygging og nye jobber, og jeg vet jo at stress kan spille inn. DENNE måneden har jeg hatt EL på "riktig" side, og da er jo sjansene litt større for at det lykkes, så nå krysser jeg fingrene :-) Lykke til alle sammen, enten du har prøvd en stund, eller du akkurat har startet med prøvingen!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #2 Skrevet 25. juli 2010 Ingen? :-) Er det noen av dere som har hatt problemer med tette eggledere da?
Lillemy36 Skrevet 25. juli 2010 #3 Skrevet 25. juli 2010 Joda vi er fler... vi er i 8 pp, og det ser ut til å ta tid. den første satt på 1.pp, forrige satt på 8. pp så får håpe det går på nr 3 og:-) tror ikke jeg har tette eggledere, får ikke håpe det!! Jeg er 34 år...
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Hvis du har to eggledere, og har født to barn, er det veldig liten sjanse for at de begge er tette :-) Jeg har bare en, og den ene var så trang at det endte i exu, og da måtte den fjernes. Det er derfor jeg frykter at noe har skjedd med den andre også, selv om den tydeligvis har virket to ganger allerede...Har to barn, en gutt på 5 og ei jente på 2,5. Hvor gamle er dine? Får håpe at 8.pp er det magiske tallet for dere :-) Lykke til!
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Vi prøver også på nummer tre. Har ei jente på snart 4 og en gutt på 20 mnd. Jeg hadde en ex.u før jeg ble gravid med datteren min og måtte fjerne den egglederen. Har en igjen, og satser på at den har mer å by på Problemet mitt er at jeg har hatt hormonspiral etter hvert svangerskap og da jeg tok den ut for å bli gravid med lillebror tok det 120 dager før jeg fikk mensen. Det er en laang prøveperiode! Jeg hadde bare mensen en gang eller to før jeg ble gravid, men det tok jo 8 mnd eller noe likevel. Nå har jeg tatt ut soiralen for en mnd siden og vurderer å teste med EL-tester hver dag??? Da kan man jo bli passe opphengt, så jeg vet ikke helt. Håper dere blir gravide snart, kunne vært koselig å følges her:)
Lillemy36 Skrevet 26. juli 2010 #6 Skrevet 26. juli 2010 Jeg har en på 14 og ei på 9:-) så det er 10 år siden sist jeg gikk gravid så mye kan ha skjedd siden den tid...., men , men får bare krysse fingrene:-))
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. juli 2010 Hei! Ja, med hormonspiralen kan det ta litt tid. Har hørt om flere som ikke får mensen på en stund etter at den er fjernet. Får håpe det går litt fortere denne gangen :-)
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. juli 2010 Du er jo "bare" 34 Lillemy. Det er vel etter 38 at fruktbarheten reduseres hos de fleste. Vet jo at dette bare er gjennomsnittstall, men i og med at du har vist at du kan bli gravid før, fikser nok kroppen din det enda en gang :-) Men det er vel ikke helt uvanlig at det tar litt lengre tid når en har passert 30. Det er i alle fall det jeg håper er forklaringen for min egen del... At det ikke er noe galt, mener jeg, men bare uheldige omstendigheter og at jeg er litt eldre. Hvor er dere i syklusen, damer? Jeg har IKM på fredag/lørdag. Testet i morges, men negativ.
Lillemy36 Skrevet 26. juli 2010 #9 Skrevet 26. juli 2010 Ja vi får tro at det "bare" er at vi har rundet 30++ som gjør at ting tar litt tid:-) Hvis ting ikke har skjedd til utpå høsten skal jeg tilbake til min gynekolog og snakke om hva vi kan gjøre... Jeg har EL om en god uke eller så. har brukt fertillitetsmonitor 4 pp nå, men skal ikke teste denne mnd. Har som plan å prøve å slakke litt av på stresset denne mnd, så får vi se om det funker. merker at jeg begynner å bli litt vel opphengt i testing og kjenne etter det minste tegn til annerledesheter i magen hver mnd, og så mye rart jeg har kjent så tror jeg at jeg har vært innom alle tenkelige PSM tegn!!!! :-s
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 26. juli 2010 #10 Skrevet 26. juli 2010 Jeg krysser fingrene for el snart, og har kjøpt meg endel tester så kanskje jeg får napp etterhvert. Er 32, men føler meg som en ungfole, så jeg satser på at alderen ikke er noe problem;) Jeg jobber nattevakter og det er heller ikke det beste i denne sammenheng, men jeg har fått det til to (tre) ganger før så jeg satser på at det går seg til. Jeg var veldig utålmodig med en gang jeg tok ut spiralen, men nå er jeg roligere. Det er jo klart en fordel om jeg blir pent nødt til å vente i månedsvis! Kjenner til det med tegn, jeg følte meg supergravid her en ukes tid, kvalm og alt. Bare negative tester og nå er kvalmen forsvunnet. Ja ja...
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. juli 2010 Dette begynner å ta på... Ikm på fredag, negativ test i morges, og nå kom det bittelitt blodslim når jeg var på do... For meg betyr det bare en ting: Jeg går inn i min 11. pp... SØREN! Nå føler jeg meg sikker på at det er noe som ikke stemmer helt. Skal bestille en legetime så fort han er tilbake fra ferie. Typisk at de skal ha ferie i hele august... Kommer til å be om henvisnig til gyn. og undersøke muligheten for å få tatt en hsg-røngten av egglederen. Blir ikke veldig overraska hvis den er tett. Det kjipe er at hvis den er tett, og de ikke klarer å åpne den, så vil vi ikke kvalifisere til prøverør, siden vi har to barn. Da må vi gjøre det privat, og det koster jo "en fot og en arm". Håper det går bedre med dere andre! :-)
Indigo 08-10-13 Skrevet 28. juli 2010 #12 Skrevet 28. juli 2010 Hei Frøya:) Er bare innom og smugtitter. Husker deg fra september/oktober ifjor, da jeg var så fortvilet over å ha mistet ene egglederen i exu. Husker bare at du kom med noen fine og oppmuntrende ord;) Og nå er det bare 5 uker igjen til termin gitt.. Vil bare ønske deg lykke til videre i prøvingen, og håper at spira di sitter snart!!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 28. juli 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. juli 2010 Hei, Høne_pøne! Takk for omtanken! Utrolig at du husker meg :-) Fikk bestillt legetime i dag, men fikk ikke time før 30.august, pga. ferieavvikling, så må nok vente litt til før jeg får et svar på om noe er "galt". Men håper selvfølgelig at vi bare har hatt uflaks så langt. Veldig kjekt å lese at det klaffet såpass kjapt for deg etter exu! 5 uker til termin går fort. Bare "sjarmøretappen" igjen, altså :-) Lykke til med fødsel og barseltid, og fortsatt god sommer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå