Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SMERTE!! jeg er så forkjøla og har så vondt at jeg nesten blir kvalm. Saltvannsspray gjør vondt verre for min del. Er det noen som kan fortelle meg at det ikke er farlig å ta litt otrivin? Og Paracet?? Hvor mye kan man ta egentlig? Jeg tok tre i går og tre i forigårs. Har prøvd å holde meg unna i dag, men nå MÅ jeg bare ta en:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begge deler er helt ok. otrivin skal man ikke bruke i 1-tri., men ellers ok.

Har fått klarsignal til begge deler av fødselslege, fastlege og jordmor.

God bedring til deg. Ps du kan følge dosen på pakka, men selv tok jeg en paracet i stedet for to når det ikke var for ille, men det ser du selv.

Skrevet

Ok, takk for rask tilbakemelding. Jeg har vanligvis tatt to paracet, men jeg har bare tatt en av gangen disse dagene siden jeg var litt skeptisk:)

Skrevet

Otrivin skal man visst ikke ta når man er gravid - står i pakningsvedlegget. Men er sikkert mange delte meninger om hvor farlig det er.

Skrevet

Otrivin påvirker ikke barnet på noen som helst måte, så det er helt tryggt. Grunnen til at man fraråder Otrivin er fordi man kan bli avhengig av det. Så om du ikke bruker mer enn 3-4 ganger for dagen, og ikke mer enn i 10 dager, så går det helt fint.

Paracet kan du fint ta, men der er det også viktig at du ikke tar mer enn anbefalt dose. Er jo mange som anbefaler å ta paracet når riene starter, for å "spare på kreftene" til det virkelig setter i gang. Og så får man tilbud om/blir anbefalt paracet etter fødselen når livmoren begynner å trekke seg sammen igjen.

Skrevet

Er ikke pga avhengighet man fraråder det. Det har noe med blodet å gjøre - at det finnes en liten sjanse for at det kan redusere blodtilførsel til barnet eller noe. Husker jeg leste noe om det da jeg hadde influensa, men nå klarer jeg ikke finne det igjen.

Zymelin derimot kan man trygt bruke som gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...