McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 25. juli 2010 #1 Skrevet 25. juli 2010 Hvordan gjør dere det med mer fast føde? Han har nå fått grøt til kvelden en måneds tid, får mm først. Når skal jeg begynne med mer mat? Har gitt grønbnsaker noen ganger innimellom når jeg ikke har vært hjemme i tide til mating og litt sånn, men ikke fast. Når burde jeg begynne med grønnsaker fast? Og skal han alltid ha mm først? Kan da ikke være veldig sulten da? Eller litt mm først og evt mer etter grønnsaker hvis han ønsker? Og når skal vi i gang med tredje måltid med grøt/frukt?? Kutter dere ut melk til noen måltider etterhvert? Når begynner dere med brød? Ble mange spørsmål det her gitt.. Han er straks 6 mnd
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 25. juli 2010 #2 Skrevet 25. juli 2010 Haster ikke med innføring av flere faste måltider.. Det får du se ann når han har behov for, normalt mellom 6 og 9mnd. Men foreløpig skal mm fortsatt være hoveddietten. Du får amme før eller etter måltidene slik det passer for dere. Noen vil ikke spise for de har fått ssilt den verse sulten, andre mister interessen om de er for mette.. Vi gir litt vann til måltidene, men alltid pupp etterpå. Etterhverrt kan man kutte ned/ut ammingen i forbindelse med ett måltid eller to.. Tror det blir ganske naturlig nedtrapping i løpet av det neste halvåret Brød er vel vanlig å gi rundt 9mnd alder, noen litt før andre litt senere..
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2010 Foreløpig tror jeg det går bra på dagen, at han fortsatt trenger mat om natta er jo greit nok det så er jo ikke noen hast med å gi mer på dagen for at han skal sove hele natta. Da trenger jeg ikke stresse hvertfall, er litt redd for at melka skal bli borte for tidlig, det skjedde sist nemlig så da måtte jeg begynne med mme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå