Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå lyst til å begynne å prøve å gi lillesnupp litt grøt.. hun er straks 4 mnd..hvordan grøt er det man skal begynne med? har sett at d står på noen pakker "4mnd" etc..men er det en type som egner seg best til den første smaksprøven? evt. hvis jeg skal lage litt velling..skal jeg da bare pumpe meg (hun får kun mm) og blande litt grøtpulver i melka, og gi henne det på flaske/kopp/skje ? Og hun sliter litt med magen (sjelden avføring), er det da lurt å ha litt sviskemos oppi grøten?

Håper noen av dere kan komme med noen gode grøt-råd til en førstegangsmamma :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med de som er ti 4 mnd, ja.. Jeg vil anbefale risgrøt eller maisgrøt.. Du kan jo velge om du lager små porsjoner grøt for tilvenning eller om du vil gi velling. Velling kan du gi på flaske. Hvis hun er treg i magen så er det lurt å gi litt sviskemos i grøten.

Skrevet

Ikke sikkert at du trenger sviskemos når du gir mm, for mm barn kan jo gå en stund uten avføring, uten at det gjør noe.. :) Ville ventet med sviskemos til du så om avføringen var normal, eller hard.. :)

Skrevet

Jenta mi begynte på grøt for 2 uker siden. Jeg har gitt henne risgrøt med banan fra nestle. Den er utrolig god synes jeg. Jeg har gitt henne litt sviskemos eller fruktmos som dessert. 1-2 ts av dette. Av grøten har jeg gitt 2ss til å begynne med og er først nå oppe i nesten full porsjon.

Jeg har hørt at du kan blande malt i grøten mot treg mage, men jeg har ikke prøvd det.

Lykke til. Det er en gøy tid:-)

Skrevet

Maisgrøt får man sjelden tak i lenger da Nestle har sluttet å lage den. Risgrøt kan de bli trege i magen av.

Mini her fikk risgrøt, men etter 1 mnd med grøt har han nå begynt å få havregrøt. Han bæsjer letter av den syns jeg. blir ikke så hard.

Sviskemos kan du gi ved siden av på t-skje eller du kan blande i grøten. Mini er ikke glad i det så gir på skje ved siden av. Prøvde å blande i grøten men da vil han ikke ha grøt...:P

Samme med malt, blandet det i grøten, da brakk han seg merkelig nok... Men malt på smokken, det er tydeligvis godt.. hehe...

Vet ikke hvordan det er med morsmelk, men grøtene skal blandes med vann! det er kunn maisgrøten som blandes med mme i allefall.

Her var ikke velling en suksess.. Han protesterte villt! Så fort han fikk litt tykkere grøt så var alt greit:)

Han får en halv porsjon til lunsj + flaske og en halv til kvelds sammen med flaska:)

Lykke til:)

Skrevet

Visste ikke at Nestle har sluttet med maisgrøt, jeg har kjøpt flere pakker av den, er ikke tom i forskjellige butikker her jeg bor i alle fall! Anbefaler den. Risgrøten var ingen suksess her, fikk vondt i magen av den. Samme skjedde med venninna mi sin baby. Tror Hipp har noen grøter som kan brukes fra 4 mnd også, men de har vi ikke prøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...