Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 når det er 3 timers ventetid? Kom dit i dag ettermiddag. Det var 6 folk foran meg (medlemmer og ikke-medlemmer) og to leger på vakt som tok ø-hjelp. Hvorfor i svarte tar det da 3 timer? Da jeg endelig kom inn, brukte legen 3 minutter, ja, helt seriøst 3 minutter, og for det betalte jeg 1095 kroner. Ganske bra timesbetalt om man ganger på.... Man betaler jo den prisen nettopp for at det skal gå fort da.. 3 timer, da kan man vel like gjerne dra til den kommunale legevakten eller hva? Hvor lang tid tar det egentlig der? Synes VOLVAT har tapt seg, før ventet man aldri mer enn 30 minutter..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Jeg er ikke medlem og ventet 10 min forrige gang jeg var der. Har ventet 5-6 timer på legevakt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Da må du ha vært heldig med tidspunktet eller noe..? Men seriøst, det var jo bare 6 foran meg i køen, det betyr at de legene betjente gjennomsnittlig 1 pasient hver i timen... Noe drøyt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Jeg var der på en hverdag ihvertfall.....på ettermiddagen tror jeg. Tror du har vært max uheldig idag. var det i Oslo? det er der jeg var.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Ja, Borgen (Majorstua). Tingen er at det har faktisk vært tilnærmet så ille de siste gangen også når vi har vært der med ungene, ikke 3 timer, men rundt 2. Synes det er for mye med tanke på at man betaler så mye.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Pr halvtime... Men jeg er enig, hva faen er vitsen. Jeg hater privatisering.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Så man betaler uansett per halvtime? Da bør man jo bare bruke tiden da, og finne på flere ting å spørre om? Det er merkelig, for en vanlig time hos fastlege er vel tidssatt til 15 min? De er jammen frekke om de tar seg betalt for en halvtime av alle pasientene.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 vi er medlemmer og har vært innom MYE opp igjennom og aldri opplevd lang ventetid MEN det er jo der som alle andre legevakt/sykehus tjenester; hastepasienter kommer først og de kommer gjerne inn ambulanseinngangen så det er ikke så sikkert du ser noe til dem engang....... får håpe du bare har vært ekstremt uheldig med timing for er det en trend så kan man nesten like gjerne dra til den offentlige legevakten og betale en liten% i steden.......
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #9 Skrevet 24. juli 2010 Var skikkelig uheldig med å få problemer med underlivet rett før en ferietur. Skulle reise om 3 dager, fastlegen var selvfølgelig oppbooket de neste 3 ukene. Ringte da til Volvat, fikk komme til samme dag til time. Er kjempefornøyd med hele senteret! Hadde sittet en uke hvis jeg hadde dratt til legevakt.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #10 Skrevet 24. juli 2010 Jeg hadde ikke giddet å betale over 1000 kroner for å kanskje slippe så lang kø. Sprøtt er det. De gangene jeg har trengt lege utenom ordinær arbeidstid har jeg aldri måttet vente spesielt lenge. Det er et helt ok tilbud. Køen avhenger jo av hvilken legevakt du bruker, tid på året, tid på døgnet osv
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #11 Skrevet 24. juli 2010 Jeg hadde ikke giddet å betale over 1000 kroner for å kanskje slippe så lang kø. Sprøtt er det. De gangene jeg har trengt lege utenom ordinær arbeidstid har jeg aldri måttet vente spesielt lenge. Det er et helt ok tilbud. Køen avhenger jo av hvilken legevakt du bruker, tid på året, tid på døgnet osv
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #12 Skrevet 24. juli 2010 For et par år siden oppdaget jeg en kul i brystet mitt. Jeg ringte fastlegen min og fikk beskjed om at det var helt fullt og jeg kunne få time om 10 dager?!. Ringte Volvat var ikke medlem. Kom inn på 30 min. fikk full kontroll. 3 dager senere hadde jeg fått tatt mammografi, biopsiprøve og fjernet en cyste. Så ja jeg er super glad for Volvat. PS jeg er 25 år og bli drit redd da jeg oppdaget kulen.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #13 Skrevet 24. juli 2010 Ikke sprøtt å bruke 1000 kr om man han penger til det vet du.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #14 Skrevet 24. juli 2010 Ja, misforstå meg rett, jeg har da mange gode erfaringer med VOLVAT også. Har fått god og rask hjelp mange ganger, bl. a fikk jeg kjempegod hjelp en gang jeg kom dit virkelig dødssyk og de ringte ambulanse og behandlet meg i mellomtiden. Alt gikk superkjapt. Men de siste par årene synes jeg liksom servicenivået har gått ned betraktelig. Har alltid vært veldig fornøyd før, nå minnner det mer og mer om den kommunale legevakten.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #15 Skrevet 24. juli 2010 Men bor du i Oslo du da? For her kan ventetiden være laaaaaaaaaaang..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #16 Skrevet 24. juli 2010 I bærum og, rene helvete. Bare de på bøgda som ikke skjønner at man må ty til Volvat innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå