Gå til innhold

Vi måtte til turnuslege for å bli tatt på alvor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så oppgitt over den dårlig oppfølgingen jeg har fått for sønnen min av legen hans. I november i fjord begynnte han og bli frykterlig surklete i brystet og slet ofte med å sove, særlig når han skulle ha smokken. noen ganger har det vært slik at han har vært så tett at det har pepet når han har pustet. Har vært til legen med det nå for 5`te gang og først da ble det gjordt noe med. Skal sies at jeg var hos en turnuslege og at det ble stillt mange spørsmål legen min ikke engang har tenkt på å stille tidligere. Har følt meg så maktesløs her jeg har sittet i flere måneder med en sønn som har vært såå plaget og som jeg ikke har klart å gjordt noe med.

Enderlig nå ble vi sendt med resept på astmamedisin. Har enda ikke merket noe virkning (legen så det ville ta 2 - 3 dager), men er så glad for at noe enderlig er blitt gjordt. Syntes det er tragisk at man ikke skal bli hørt av legen sin når man kommer inn som sliten, bekymret og frustrert mamma til et lite barn du VET det feiler noe.

Dette har iallefall avgjordt det.. jeg skal bytte fastlege nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de tatt røntgen da? Da kan de jo påvise astma eller lungebetennelse hvis det er det?

Skrevet

Du ser ikke astma på røntgen og med plager siden november er det neppe lungebetennelse dersom det ikke er kommet på i tillegg nå...

Til HI:

Håper barnet ditt blir bedre. Dersom det er astma, er det jo gode sjanser for at han kan vokse det av seg!

Skrevet

Hvor i alle dager har du fått det fra at en ikke kan påvise astma ved røntgen/ctg?

Skrevet

Jeg er lege.

Eneste tilfellet et rtg-bilde eller CT-bilde kan indikere astma er hvis det tas under et akutt alvorlig anfall hvor lungene kan se "overoppblåste" ut. Et bilde tatt når som helst ellers vil vanligvis være helt normalt og brukes ikke i diagnostikken av astma. Sykehistorien er vanligvis nok til å stille diagnose hos så små barn.

Anonym over.

Skrevet

Bare apropos; kutt ut melk helt og holdent en periode, for noen barn kan dette alene være nok til den tilstanden du beskriver. Verdt et forsøk selv om du har fått astmamedisin. Sunn god frisk mat, ren drikke ren mat, her er det masse du kan gjøre selv, sett deg ned å google litt,

Hilsen en som håper du finner en annen vei en medisin

Skrevet

Melk og melkeprodukter her vi forsøkt og kutte helt ut fra kosten. Gjorde vell et forsøk på litt over 1 uke men merket ingen forsjell. Tenkte også det muligens kunne være problemet siden det ligger mye melkeallergi i familien. Men tror ikke lenger det er det.

Merker litt forbedring nå som han (i tilleg til medisinen) har blitt mye flinkere til å drikke. Var en periode han ikke var særlig inntresert i å drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...