meandmylittle Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Sønnen min ble nå 1 år og har siden natt til 1 årsdagen hans våknet nøyaktig samme tid på kvelden og hyyyylskriker og er helt fra seg! kl 19 00 legger han seg for kvelden og kl 22 30 våkner han og holder det gående et par timer. Han har gjort dette i en uke,hva er det som skjer?? Mistet mamman min samme natt som poden begynte med dette,nesten nøyaktig på klokkeslettet,skulle nesten tro det var mamma som signaliserer et eller annet...Neida,men noen som kan hjelpe,er så sliten...
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Først - konolerer ,trist ang mamman din ( har ikke så mye råd og ge dessverre ,vill bare att du ska vete att du ikke e alene... gutten min på 13 mdr er akkurat likadan.... somnar etter litt styr i senga-sover max 2 tim innan han vakner og HYLER hysteriskt lenge.....inget hjelper håper det kun er en liten fas de er inne i nå...:-S Styrkeklem tl deg!
meandmylittle Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. juli 2010 Tusen takk for kondulasjonen..Ja, er akkurat sånn gutten min er også,sover ca 3 timer,og så braker det løs. Virker heller ikke som at han er helt våken,men bare vrir seg rundt i senga og hyyler! Ingenting som kan trøste hsn,heller ikke at vi tar han opp.. Kan jeg spørre om en ting, går ungen din enda? Jeg tenkte dette kanskje at dette er en fase før de begynner å gå? Utviklingssprang? Gutten min har sluppet seg,men tør ikke helt enda gå uten å ha noe å holde i . Handa mi er topp,da går han som bare det:-) Tusen takk,klem tilbake.
Rødhette <309+<312 Skrevet 25. juli 2010 #4 Skrevet 25. juli 2010 Sånn har vi det også, sovner greit klokken 19:00 og så skriker han av full hals noen timer seinere, men vi gir bare smokken og ligger kosekluten inntil ansiktet så roer han seg, han er ikke våken, øynene er igjen. No de siste dagene har han våknet i tre tiden om natten også, og da hylskriker han, og det eneste som hjelper er å gi han en flaske melk, da griner han ikke mer, men romsterer rundt i sengen en halvtimes-times tid før han sovner igjen. Han har også lært seg å gå for en uke siden, men han er ikke så veldig trygg på å gå alene endå, best å holde en hånd :-)
frk-fryd Skrevet 26. juli 2010 #5 Skrevet 26. juli 2010 Kondolerer. Jenta mi hyler også med jevne mellomrom. Jeg tror det har sammenheng med at det skjer veldig mye i utviklingen hennes. Nå for eksempel skjer det utrolig mye med språket hennes og vi har nå gjennomgått et par uker med hyling om natta. Jeg tror ikke hun er våken når det skjer. Noen ganger har det hørtes så forferdelig ut at jeg har hoppet ut av senga mi og løpt inn på rommet hennes, bare for å finne henne sovende. En gang ropte hun så forferdelig at jeg løp inn og nappet henne opp av senga. Da våknet hun og så bare rart på meg, og rekte hendene ned mot senga si igjen... Så etterhvert har vi lært å ligge litt i ro å vente noen sekunder når hun hyler istedenfor å brase inn å vekke henne unødig. som oftest slutter hun uten at vi trenger gå inn. Bare synd med vår nattesøvn da... Det høres ut som din kar er våken og gråter i et par timer i strekk. Da ville nok jeg tenkt at det er noe i veien, og gått til lege, manuell terapeut, helsesøster, ett eller annet for å sikre at det iallefall ikke er noe med helsen. Hvis barna er syke er de ofte værre om natta. og når tuppa hadde urinveisinfeksjon var det i den tiden du skriver at hun hadde vondt, mens vi hørte lite eller ingenting til det ellers.
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 27. juli 2010 #6 Skrevet 27. juli 2010 Høres veldig ut som det er en ny fase i livet til barnet. Det er helt vanlig at søvn og mat fortyrres av disse forskjellige fasene. Tenner, krabbing, gå, snakke osv er faser i livet som ofte vil gjøre noe med barnets vanlige rutiner. Kondolerer- klemmer sendes. Håper det går seg fort til!!
elma82 Skrevet 27. juli 2010 #7 Skrevet 27. juli 2010 Hmm..kanskje det er noe som kalles nattskrekk? Google det og les litt, har ikke satt meg så nøye inn i det siden det ikke er problemet her, men har kommet over det når jeg har lest om barn og søvn.
meandmylittle Skrevet 29. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2010 Takk for svar alle sammen,og takk for alle kondulasjonene... Han har en gang tidligere hatt uvi,og kjenner alle tegnene dersom han skulle hatt det,og det er det ikke. Har også tidligere vært hos en manuellterapaut for fryktet KISS siden han bestandig har slitet med søvnen i perioder,han hadde ingen låsninger i nakke eller rygg. Men han har i perioder slitet med tannfrembrudd,og det eneste som da hjelper er paracet stikkpille.. Denne gangen hjelper det ikke,så jeg må nok konkludere med at det er mye som skje utviklingsmessig med han og at det derfor ødelegger søvnen. Han skriker ikke mange timer i strekk,men han har våknet ca annenhvertime i to uker på natta og tar veldig lang tid før han har roet seg ned,og jeg kjenner meg igjen hos en som sier at datteren var i søvne,for det er poden her også når han holder det gående.. Han har sovet bra i to netter nå,men nå har problemet flyttet seg til daglurene..Han kaster puta og smokken ned på gulvet og står og hyyyler. Jaja,er vel bare å holde ut og hååpe på at det roer seg snart. Takk igjen:-)
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2010 #9 Skrevet 31. juli 2010 Jeg vet dette høres helt sinnsykt ut, men.. Fold hendene dine, og be en bønn. I bønnen sier du; Jeg ber om ett lysteppe til mine barn. Du skal ikke be til noen gud, bare be om det liksom. Dette skal gjøre at barna ikke kan oppfatte, kall det ånder eller energier, og jeg har selv sett det fungere. Kanskje er det bestemor som hilser på lillegutten sin? Signerer med anonym, da jeg er redd for bli oppfattet som en smule gal. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå