Gå til innhold

Noen som vet??? Viktig...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 uker på vei og var hos jordmor og målte magen min fra skambeinet og over navelen, vi kom fram til 36 cm og hun sa det var for høyt?? Sist jeg var der for 1 mnd siden var jeg 30 cm fram skambeinet og nå er jeg 36 cm? Jeg fikk en ny time til ultralyd det er 4 gangen jeg er på ultralyd og fårr ulike terminer hele tiden.

Kan dette bety at jeg er lenger på vei?? Og hva er normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det trenger ikke vært noe mer alvorlig enn at tassen din har lagt seg med rumpa utover hehe Ellers tror jeg ikke det er pga at du er lenger på vei, med tanke på at hun ikke reagerte på magemålet ditt sist, det pleier jo å øke i en ganske gjevn kurve?

Skrevet

OKi =D ja hun ligger med rumpa opp. Men når jordmor skulle kjenne rett over bekkene kjnete hun hodet. Ikke vet jeg, men får jo ordentlig svar snart etter ultrlyd.

Takk som gadd og svare ^^

Skrevet

To forskjellige jm kan også få helt ulike magemål. Det skjedde hos meg når min faste jm var på ferie, og da måtte jeg komme innom uka etter bare for å måle magen for å se at det var normal vekst. Det kan også være at du hadde kynnere ved siste måling, da blir også magen litt større. Det kan ha vært årsaken til de veldig ulike måla hos meg forklarte de.

Skrevet

Hva som er normalt kan du jo finne ut på helsekortet :)

For uke 34 er det 29-34 cm som er det mest "normale", men jeg tror det er like normalt å ligge utenfor dette også, ihvertfall på slutten.

Symfysemålet mitt har vært veldig opp og ned nå i slutten, uten at legen eller jordmor har brydd seg noe veldig, der er visst veldig normalt at det både stiger og synker litt i slutten :)

Slik babyen holder på i magen her, enten presser seg ned i bekkenet, eller heelt oppi ribbebena, så tviler jeg ikke på at jeg kan ha flere cm i forskjell fra dag til dag.. Kjennes ihvertfall sånn ut!

Men har du fått ny termin på ultralyd nå i det siste? Trodde ikke de satt nye ultralyd-terminer etter uke 20 jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...