Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Onsdag 21.07.10 kom jenta vår endelig til verden. Dagen før hadde jeg vært til igangsettelsesakupunktur og stripping. Og bare en time etter strippingen begynte riene. Klokka var da 3 på ettermiddagen. Det tok seg ikke ordentlig opp før 2tiden på natta, da dro vi på sykehuset. Der fikk jeg prøve badekar, prekestol og lystgass. Men den beste kombinasjonen ble til slutt epidural og lystgass. Klokken 12 hadde jeg full åpning, men jeg kjente ingen trykketrang overhodet. Til slutt måtte jeg begynne å presse uten pressrier (DET var tungt,) og endelig klokken 15.00 ble hun født med hjelp av vakum. Hodet hennes lå litt skjevt, så de måtte hjelpe til med å snu det rundt. Det gikk veldig bra selv om det ble dramatisk med 8 stk inne på fødestuen til slutt, med forskjellige apparater og div. (just in case) Men siden babyen var så frisk og fin fikk jeg henne rett på brystet =) Hennes mål er 4065gram, 51cm lang og 37cm rundt hodet. Jeg hadde en fantastisk jordmor, og samboer var der for meg hele tiden med drikke, klut og godteri. Han holdt motivasjonen min oppe i utdrivningsfasen, og det er jeg evig takknemlig for <3 Nå er vi en familie på fire, og det føles herlig.
M@msen Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Gratulerer så mye:) Kos dere masse, tiden går så altfor fort;)
noepågang FØDT Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Masse gratulasjoner! d hørtes ut som en heftig fødtsel!!! Må nok selv på stripping eller få modningspille til uka. er 8 dager over i dag. og ingenting på gang... Håper på en litt mindre dramatisk fødtsel da. Kos deg masse med prinsessa. Du er heldig som er ferdig med ventetida!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Gratulerer så masse! Du fødte på min termindato! Kan skrive opp at tiden går så alt for fort, så nyyyt hvert øyeblikk. Klem.
Nicoline3 Skrevet 25. juli 2010 #9 Skrevet 25. juli 2010 Gratulerer med den perfekte lille prinsessa!!! Deilig å endelig være ferdig selv om det ble litt dramatikk på slutten! Godt å høre at du følte deg trygg og hadde god hjelp av både mann og personal! Nyyyyt den deilige tiden dere har foran dere nå!
vimsa .-) på overtid Skrevet 25. juli 2010 #10 Skrevet 25. juli 2010 åååhhhh, gratulerer!!! hørtes innmari tungt ut å presse uten pressrier da... hørte om ei anna ei igår også, som hadde opplevd det, kan ikke ha vært godt... men det gikk. all ære til deg som sto' an ut! gratulerer så masse med lille jenta! flotte vitale mål forresten, (akkurat som førstemann hos meg :-)
Snartmamma10L2<3*har født* Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #11 Skrevet 25. juli 2010 Tusen takk for koselige gratulasjoner!! Ja det var sykt tungt å presse, så jeg ble nesten letta da de dro frem vakumen =) Jeg er hvertfall kjempeglad for å ha født vaginalt, siden forrige fødsel endte i hastekeisersnitt med narkose etter 23 timer med barn på 4570gram i seteleie :/ Det så mørkt ut en periode denne gangen også, men heldigvis endte det sånn jeg ønsket. Det er ingenting som er kjedeligere enn å ha jobbet seg gjennom rier i mange timer, som til slutt ender i hastesnitt uansett Denne gangen her har jeg kommet meg mye fortere på beina, og føler meg stolt over prestasjonen =) Nå sitter jeg med jenta i fanget og ammer, og har allerede blitt ganske dreven i å skrive på pcen med en hånd Jeg tror nok jeg kommer til å titte innom 3trimester litt til enda =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå