Gå til innhold

Kredittverdighet!?! Beste score 100, og jeg fikk 34!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om et 123 krdittkort bare for å få penger igjen når jeg handler, eller billigere varer som det da i realiteten dreier seg om.

Har aldri hatt betalingsanmerkninger, vi har høy husstands inntekt, og kun 1,8 i boliglån som vi betjener hver måned. Vi er en familie på 4 og har over 20.000,- igjen å leve over etter at alle faste utgifter er betalt, alt fra mobil, reiser, tv, og lisens. Vi har også 2 biler, en motorsykkel og en båt. Vi har igjen på lønningene hver måned, og vi lider ingen nød!

Jeg har også et annet kredittkort med en kredittramme på 40.000,- som jeg aldri bruker, for der får jeg ikke en rabatt på 3% på alt jeg kjøper.

Jeg gikk i april over på arbidsavklaringspenger, og det er tvilsomt at jeg kommer meg tilbake i jobb, jeg vært utsatt for en ulykke og i bunn og grunn knekt nakken. Er det hva som drar ned kredittverdigheten min så vanvittig?

Nå vet jeg jo ikke om jeg får dette kredittkortet jeg har søkt om, hva tror dere? Jeg husker ikke kredittrammen på kortet, men tror det var 20.000,-.

Det spiller egenltig ikke verdens største rolle, men det er jo ikke noe stas om jeg ikke er regnet som kredittverdig. Det liker jeg jo ganske dårlig. Jeg svarte ærlig på alle spørsmål, om både meg og min mann, inntekter og utgifter og samlet kreditt. Han har heller aldri hatt betalingsannmerkninger av noe slag.

Lurer på alle disse gjeldsrammede folkene, hvordan greier de å få det til, lyver de om både inntekter og utgifter, og samlet gjeld?

Jeg trodde jeg hadde alt på stell, men tydeligvis ikke! 34 av 100 er ikke særlig bra i noen sammenheng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min fikk også avslap pga en kredittvurdering en gang. Han skjønte ingenting, men brydde seg ikke fordi han trengte uansett ikke kortet. Det var åpenbart gjort en feil et eller annet sted.

På en kredittvurdering nå nylig fikk han 93...

Sikkert et eller annet som ikke stemmer med din vurdering heller.

Skrevet

Alder, hvor du bor og antall barn blant annet gir trekk i scoren for eksempel.

Dersom du er ung og bor i et område som er kjent for å ha dårlige betalere kan du få dårligere score selv om det ikke egentlig går på deg personlig.

Kredittsjekker tar utgangspunkt i en del demografi som er gjennomsnittlig og generell og ikke nødvendigvis riktig for den enkelte.

Skrevet

En ung småbarnsmor som får lønna si fra nav (avklaringspenger) vil automatisk få en del trekk, selv om du personlig har full kontroll og god betalingsevne er det mange i samme situasjon som ikke har det... De skjærer alle over en kam.

Skrevet

Jeg tror jeg rett og slett får ringe dem å høre hvorfor jeg skårer så lavt :-)

Rett og slett fordi jeg er nyskjerrig. Dette med arbeidsavklaringspenger spiller nok sikkert også inn, det viste jo på arket fra byrået at jeg hadde min eneste inntekt fra nav. De nevnte også dette med demografi.

Som hun over her sa, det spiller ikke så stor rolle.

Jeg trenger jo ikke denne kreditten for å greie meg, og HADDE jeg trengt den så hadde det sikkert vært like greit om de sa nei.

Skrevet

Er forresten ikke ung, er midt i tretti-åra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...