Gå til innhold

Søke fødeplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer dere til å la fastlegen/jordmor søke fødeplass for dere etter første undersøkelse, eller kommer dere til å søke selv?

Jeg har søkt selv, og kommer bare til å be fastlegen min til å etter sende papirene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tar nok helsevesenet seg av. Nei, har så mykje anna å tenke på enn å søke sjølv.

Skrevet

har søkt selv og fått plass på føderiket :)

Nå viser det seg at jeg har to inni her så da blir jeg videresendt til riksen og det er heøt perfekt :)

Skrevet

Jeg bor ikke i Oslo, så det er ikke aktuelt for meg... Men hvis jeg hadde bodd i Oslo hadde jeg helt klart søkt selv, jeg har hørt litt for mange historier om jenter som har overlatt dette til legen, og som har måttet føde utenfor Oslo (ikke plass på Riksen, Ullevål eller AHUS pga det ble søkt for sent).

Skrevet

Det stemmer det meg80, men det er også en annen side.

Fastlegen vil søke det sykehuset du tilhører (for meg Ahus) dersom man ønsker et annet sykehus er det greit å søke selv slik at man slipper å måtte overbevise fastlegen hvorfor dersom fastlegen er sta.

Jeg for min del ønsker Riksen, og der er det veldig få plasser så da må man være tidlig ute for å få plass.

Skrevet

Oj, det visste jeg ikke! Glad jeg slipper å bekymre meg om disse tingene. ;)

Men på den andre siden bor jeg på et sted hvor man må bekymre seg om helt andre ting, dvs føde på sykehus uten barneavdeling (ambulansefly til nærmeste barneavdeling hvis behov), og også om man skal ta sjansen på å føde på fødestue uten gynekolog og uten mulighet for ks hvis ting går skeis, hvor man må fraktes i helikopter til nærmeste fødeavdeling hvis fødselen ikke går som planlagt. HVIS været er bra... Så EGENTLIG synes jeg ikke så veldig synd på dere i Oslo, altså. Hvis du unnskylder at jeg sier det. :)

Skrevet

Ok, jeg innrømmer det.

Vi på Østlandet (ikke bare Oslo, jeg bor i Akershus) er bortskjemte ;-P

Fødestue hadde uansett ikke vært noe alternativ for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...