Gå til innhold

stemmer dette? å isåfall.. hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei,

tror det er fordi det er rundt da embryoet går over til å få næring gjennom morkaken og så er det vel rundt uke 10 at embryoet går over til å bli foster. Det vil si at alle indre organer er ferdig dannet. Tror det er i disse overgangene at det kan bli SA eller MA hvis det er noe galt med embryoet/fosteret.

Tror det er fordi fosterets indre organer innen da skal være "ferdigutviklet" og hjertet begynt å slå. Om noe til da har gått galt, er det liksom for sent og fosteret dør. Sånn har ihvertfall jeg forstått det. Men min gyn/fødselslege/kvinnelege sa at det var uke 8 som var kritisk, da;)!

Grunnen til at man kan si at uke 8-10 er den største risikoen er at det er da barnet utvikler de indre organene, og det er størst sjangs at "noe går galt" om man kan si det slik.

Derimot, så er ikke sjangsene så veldig store, men i fra uke 12 er det mange som puster lettet ut over at risikoen er nærmest lik null :)

Syns det er like greit å ikkje tenke over abort i det heile tatt. Ein får ta det som det kjem. Skulle ein miste det, ja så er det slik naturen er, at den ordner opp sjølv.

Og skulle eg miste dette, noko eg ikkje tenker over i det heile tatt, så har eg to fantastiske jenter frå før av.

Skjøner godt dei som venter sitt første og har slite ein del med å få at det kan vere tungt å miste.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...