LittLykkelig Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Var på ferie for ca 2 uker siden. Min nevø på 3 år hadde da vannkopper. Vi prøvde så godt vi kunne å holde han adskilt fra babyen, men nå har lillemann fått flere røde prikker. De er ikke talgkjertler, mye større. Det er væske i og har vedvart i flere dager. Hovedsaklig er de i ansikt, hals og hodebunn, men han har fått noen på ryggen også. Han vrir endel på seg og virker ukomfortabel, men er ikke varm. Har noen erfaring med vannkopper hos så små barn? Blir jo litt bekymret.. Han sov hele natta uten problem og har for første gang blitt grinete fordi han var så trøtt. Nå har han sovet mye på dagen også i lengre intervaller enn vanligvis. Hva skal jeg gjøre?
satser & vesla Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Hvis jeg var deg ville jeg ha ringt legevakten og snakke med dem. Ikke stol på svarene her inne, vi har vanligvis ikke medisinsk kompetanse og man kan uansett ikke gi diagnose via internett uten å ha sett babyen. . .
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 jenta mi hadde de da hun var 10-12 uker hun var utilpass, men hadde aldri feber. i den ene boka mi så sto det at man skulle ta kontakt med lege uansett når barna var så små spes under 3 mnd. husker ikke hvorfor, men var noe med at viruset kunne ramme de hardere enn vanlig. jeg tok jenta mi til legen å fikk bekreftet vannkopper fikk også en krem :xylocain som jeg smurte henne med som var mye mere effektiv enn hvitvasken. smurte også med eurax. nå vet jeg ikke hvor du bor å hvor vanskelig det er å komme inn på legevakten siden det er helg men ta en telefon å forhør deg. oppgi også alder på babyen å si at du er litt bekymret siden han er så liten, de kan svare deg hvordan du skal forholde deg. Lykke til Går som oftes kjempe fint selv om de er små. det er 3 dagen som er værst!
rødt&blått Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Jeg håper nå på at minsten får det nå jeg da, etter å ha fått bekreftet at jo mindre de er jo mindre berørt blir de av vannkoppene! Storesøster på 4 har nettopp hatt det, så minsten på 6 uker kan få det når som helst. Er du usikker, så kontakt lege eller helsestasjon! Feber er jo noe som ofte følger med vannkoppeviruset..
Bassen&Spira <3 Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 verdensvakrestelillebror; Vet ihvertfall at det ikke anbefales at SÅ små babyer som din å få vannkopper. Stakkars han er jo ikke mer enn 6 uker. Var dette jeg fikk til svar fra HS da jeg spurte om dette.
LittLykkelig Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2010 Ringte legevaktsentralen igår og fikk til svar at så lenge det ikke er feber og han oppfører seg sånn noenlunde våkent og normalt, så er det ikke noe å bekymre seg over. Han sov store deler av gårdagen og var slappere enn normalt, men på kvelden kviknet han til og nå er han tilnærmet frisk. Har fått ca 30 kopper til nå og de har begynt å tørke inn. Ingen feber heldigvis, sjelden de får feber før de er 3 mnd har jeg hørt.. Ville nok ikke ønsket at han skulle få dette så tidlig, selv om jeg ser at han har sluppet "billig" unna. Er glad han er stor og sterk, for jeg så jo hvor slapp han ble og ville nok blitt rimelig redd om han var liten og sped..
Mjølkekua Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 Enig! Ta kontakt med legen. Dessverre er det også slik at man ikke er garantert immunitet mot vannkopper når barnet er så lite. Lykke til :-)
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. juli 2010 #8 Skrevet 27. juli 2010 gutten min hadde vannkopper da han var 3.5 mnd, og husker da jeg leste at barn under 3 mnd med vannkopper skulle sjekkes av lege.vet ikke hvorfor, men ingenting i veien med å ta en liten tur. i vårt tilfelle fikk minstemann flere vannkopper enn storesøster, og plagdes endel, så er ikke alltid det stemmer at de får mindre plager når de er så små....men nå er jeg uansett glad for å være ferdig med de:-) og som nevnt over..dag 3 og 4 er verst:-(
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 27. juli 2010 #9 Skrevet 27. juli 2010 tips: paracet! hjalp veldig for gutten vår..de kan ofte ha smerter ellers i kroppen også, og paracet reddet noen netter for oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå