Tonen Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Jeg strever med ammingen til min 2 uker gamle datter. For å få i henne mat må jeg gi henne flaske, forhåpentligvis bare i en periode.. Jeg lurer på om noen vet om flasker som er gode å kombinere med amming, dvs at flaskene ikke renner like lett slik at hun ikke skal bli altfor godt vant med at maten renner inn i munnen hennes? Jeg bruker avent nå, og syns egentlig at smokkene gir altfor mye melk på en gang. Jeg prøver det jeg kan å unngå sugeforvirring..
Mor Løvehjerte Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Da kan det hende du må ha en mindre smokk. Mener å huske at Avent leveres med smokk med to hull, men at du kan kjøpe en med bare ett hull på apoteket.
Tonen Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 24. juli 2010 Men jeg bruker smokken som heter "1" slow flow fra 0 mnd.. Tenker du på en annen smokk til avent jeg kan få kjøpt?
Mor Løvehjerte Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Nei, det var den jeg tenkte på dessverre. Mulig Dr. Brownflaskene gir mindre flow. Vi brukte begge typene om hverandre, men jeg minnes ikke om de var forskjellige sånn sett. Jeg ammet ikke, så jeg var ikke så opptat av akkurat det.
blomstre Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Vet det finnes flaskesmukker som man selv kan stikke hull i og altså få de så store eller små man vil. Easyfeed har noen slike (www.akgrieg.no), men de passer vel antagelig bare til smale flasker og ikke avent sine? Jeg ville uansett hørt på apoteket om de ikke har flaskesmukker uten hull, slik at du kan lage små hull selv. Et annet tips er å heller bruke hjelpebryst, på den måten får du i vesla mat samtidig som du stimulerer din melkeproduksjon. Et ganske genialt produkt egentlig: http://www.ammehjelpen.no/artikkel/86/Hjelpebryst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå