Gjest Skrevet 25. juli 2010 #26 Skrevet 25. juli 2010 Er alle dere andre utålmodige etter å bli ferdig? Utålmodige etter å få babyen ut? :S
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #27 Skrevet 25. juli 2010 JAAA! Går rundt meg selv her og lurer på hvordan jeg kan få tiden til å gå fortere. "Alle" andre er opptatt med ferie osv, men her i gården har det måttet vike for sykemelding, ganske hyppige kontroller på Ullevål og en kjapp tur til vestlandet. Tenker å ta igjen reisingen i permisjonstiden istedet. Det meste er på plass til babyen også, så nå mangler bare hovedpersonen selv. Ååå, kom uuut! (I mellomtiden ser dere at jeg driver og snur døgnet med mann og barn borte noen dager ... Sitter her i mitt eget kreative kaos og nyter å kunne stå opp klokken 13 om jeg vil:))
mamma til 3:) Skrevet 26. juli 2010 Forfatter #28 Skrevet 26. juli 2010 Ja kan ikke få tiden til å gå fort nok!! Prøver å trøste meg selv med at det har jo gått så fort hittil:p Og snart skal eldstemann begynne på skole og da går sikkert tiden litt fortere:p Lov å håpe! Takler ikke se andre med babyer, må bare snu meg vekk ellers begynner jeg å grine:p De hormona altså... Vanligvis smelter jeg med en gang når jeg ser en liten en, men nå "tør" jeg ikke se/røre de fordi jeg lengter sååååå etter lille jenta i magen:D
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. juli 2010 #29 Skrevet 26. juli 2010 hehehe, jeg har det IKKE travelt med å få babyen ut, jeg koooser meg som gravid og nyter dagene m spark i magen=) Håper på å føde omtrent til termin, ikke 2 uker før som sist gang... (liten og slapp baby, som bare sovnet ved puppen. Mye stress m amming og vektoppgang) Kanskje 1 uke før termin eller noe sånt no hadde vært bra, men ikke særlig mer, for jeg vil NYTE ukene m permisjon før fødselen, bare slappe av og lade batteriene! Det tror jeg kommer godt med, for regner med at tilværelsen som nybakt 2-barnsmor ikke kommer til å bli direkte avslappende akkurat;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. juli 2010 #30 Skrevet 26. juli 2010 Sist gang derimot, DA var jeg utålmodig da!! Telte dager og var suuperklar flere uker før termin, annerledes denne gangen gitt;)
Monique8 Skrevet 26. juli 2010 #31 Skrevet 26. juli 2010 Jeg er utålmodig etter å få puste igjen ) en overhodet ikke klar for noen baby ennå, så jeg håper tiden vil gå saakte fremover. Har altfor mye jeg sku gjort før det blir snakk om noen fødsel. Men jeg har vel ikke så mye å frykte. Gikk 14 og 15 dager over de siste to gangene, så forventer at det ikke blir så veldig tidlig fødsel denne gangen heller
cmilla80 Skrevet 26. juli 2010 #32 Skrevet 26. juli 2010 Åhh jeg kan ikke vente med å få fødet.. Tiden går så altfor tregt! Jeg er i uke 32 nå og termin 23 September. Men har tvillinger så er like stor som en som er i uke 38/40.... Så jeg er ganske stor og tung, og etter UL i dag fikk jeg beskjed om at jeg hadde " store fine gutter i magen" de veier tilsammen nesten 4 kg, og så har jeg 2 mnd igjen.. Haha, tror jeg kommer til å bli gigant stoor!! Puhh.. Det merkes på kroppen, får ikke gått så mye lenger og er stadig trøtt.. Har veldig press nederst i magen så føler meg egentlig som en gammel dame!! Så skal bli så godt å få kroppen sin igjen:) Og ikke minst få se våre små prinser.. For her i huset er rommet malt, sengene er redd, alt er vasket og baggen pakket... Så kan ikke bli mer klar:)) Ha det fortsatt fin sommer jenter:)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. juli 2010 #33 Skrevet 27. juli 2010 Uff nå ble jeg litt stresset her altså...trodde jeg hadde det viktigste på plass og bare manglet stellematte, ammepute og badebalje...men nå kommer jeg jo på en masse greier vi må ha...hehe... Har termin 9. september og dermed seks uker igjen i dag. Gleder meg til å se lillegullet og rygg og hofter verker noe innmari, så nattesøvnen er det så som så med. Men ellers synes jeg det går ganske så bra her :-) Vi skal leie bilstol hos IF, så den er så og si i boks. Ellers må jeg kjøpe litt stelleutstyr (tips tas i mot med takk...hva trengs?), lammeskinn, gulpekluter, ammeinnlegg, myggnetting(kan jo vente med det), regntrekk, en flaske eller to, noen smokker og sikkert en masse annet....usj....hehe... Og så må jeg få en oversikt over hva jeg har av klær og hva som må kjøpes. Og kanskje kjøpe inn flere vaskekluter og handduker...og....hjeeelp!
cmilla80 Skrevet 27. juli 2010 #34 Skrevet 27. juli 2010 Ikke stresse!! Da blir det jo ikke noe hyggelig å gå på shopping.. Og den tiden du har nå, skal du jo nyte og abselutt ikke stresse!! Du har jo 6 uker, det vil si 42 dager. Tar du vekk søndager har du 36 dager å shoppe på thi hi Så tar du litt å litt i løpet av mnd, så er du i mål:) Jeg har heller ikke kjøpt så mye stelle produkter.. Har hvert på En del Apotek 1 og fått babypakker!!( man skal vell bare få 1, men det har ikke hvert noe problem) Og oppi der er det en del små prøver!! Så starter med de:) Prøv på det hvis du ikke allerede har hvert der.. For der ser du hva man trenger.. Sink salve ++ husker ikke helt hva resten er. Lykke til og Koz deg på shopping:) Ps. Princes har billige og myke gaskluter:)
Gjest Skrevet 27. juli 2010 #35 Skrevet 27. juli 2010 Lykkeli&gla-venter jente nr 2♡ Godt å se det i allefall er en som har samme mening som meg!!! Syntes ikke det haster i det heletatt jeg... Koser meg som gravid, er 31 uker på vei og magen er helt perfekt i størrelsen syntes jeg, stor nok til at alle kan se jeg er gravid men ikke så stor at jeg sliter med tyngden! Skal nyte de siste ukene med søvn og latskap før jeg blir mamma haha da blir det ikke mye "meg tid" så Jeg har alltid vært verpesjuk, og alltid smeltet når jeg ser andre barn, men når jeg ser andre barn nå smiler jeg bare og tenker at jeg har snuppa mi i magen og det er jeg fornøyd med Hun er jo babyen min, jeg trenger ikke å se andre sine, jeg kjenner min sparke og romstere der inne mesteparten av døgnet, så selv om hun ikke er kommet ut merker jeg godt at hun er der hehe
-S- Skrevet 27. juli 2010 #36 Skrevet 27. juli 2010 Jeg er veeeldig utålmodig. Er 34 uker i dag, og kjenner at ventetiden begynner å ta på.. Gruer meg for de siste ukene..og iallefall om jeg blir å gå på overtid. Men nå har jeg venta i snart 5 år på dette, så kansje ikke så rart at tiden går SAKTE... Prøver uansett å nyte dagene. Sover til langt på dag, går på besøk til venninner, strikker litt, og tar egentlig livet fullstendig med ro!
HELomvending Skrevet 27. juli 2010 #37 Skrevet 27. juli 2010 Hello Ladies! (= Så koselig å lese hva dere skriver, og jeg må si at jeg smiler veldig. Er det en ting som er felles hos alle, så er det den gode tonen bak linjene.. Det ser ut som en haug med veldig lykkelige, spente september mammaer! (= Og jeg er helt klart en av dem!! Har aldri vært så lykkelig og spent i mitt liv! Ting begynner enedlig å ta form her, og det som var roterom, begynner veldig å ligne på et søtt lite barnerom til lillegutten vår. (= Det har liksom ikke hastet så veldig med rommet, ettersom han kommer til å ligge inne hos oss de første 6 mnd iallefall. Men jeg klarer ikke dy meg. En ny bamse for hver dag eller no. (= Ellers så er de fleste ting kjøpt inn, prver å hinte litt til familie om hva som er igjen på listen. Alt taes i mot med stor takk!! En ting er sikkert, babyting er dyyyyrt, og man vil jo selvfølgelig ha det beste... Har prøvd å fordele det ut på de tre siste mnd, så har det er fortsatt ikke svihull i pungen. Mangler endel enda ja, men har termin 9 sept(jeg også!!!) så har da en liten stund igjen!! Vognpose, madrasser, stellesaker, babycall er noe av tingene som er igjen på listen. Og som noen over her, så har jeg kjøpt ALT for mye klær!!! Men det er jo så mye fint! Helsa er da faktisk ganske så fin! Har myyye kynnere, men de er da ikke værre enn at jeg klarer meg. Syter og klager mer enn før, og er skikkelig lei av å ta av og på sko. (= Samt det å komme seg opp og ut av sengen 14 ganger i løpet av natten. Men, det er vel en sjarm i det, og jeg kommer heeelt klart til å savne å være gravid. Så jeg skal nyte de siste 6 uker, på tross av mine extra 16 kilo(!!!!), varmen, og tyngden. (= Lykke til damer!!!!!! VI nærmer oss!! (=
Gjest Skrevet 29. juli 2010 #38 Skrevet 29. juli 2010 MÅ bare bumpe denne så den ikke forsvinner Morsomt å lese om dere andre frøkner der ute
Vesle mor Skrevet 29. juli 2010 #39 Skrevet 29. juli 2010 Endelig er jeg ferdig i uke 32 og går inn i uke 33 :-) wiiiii Har termin 24 sep og håper så inderlig at denne lille prinsen er lik brødrene sine og kommer i rekord fart 3uker før :-) (hadde vært så deilig, ettersom de sier han er stor! ) Ellers har vi kjøpt inn det meste nå.. Har ikke noe igjen etter de 2 første som kom veldig tett og ting blir slitt veldig ut av dem.. Vi mangler madrass til senga og bilsete, men sete kommer med den nye bilen i aug :-) Har veldig problem med å gå rundt på kjøpesenterene, vet ikke om det er gulvet der. Men det føles ut som om han kommer når som helst da.. Så jeg bruker enormt lang tid på å handle mat og div ting når jeg er en liten tur ute av huset hver dag... Ellers har jeg vasket opp alt av sengesett, klær og tepper. Alt er strøket og buttet fint inn i skapet til prinsen. Ellers lurer jeg på om jeg muligvis har fått en liten smule ADHD seint i svangerskapet, for på kvelden klarer jeg virkelig ikke å sitte rolig i sofa'n.. Det ryddet i alt som er av skap og skuffer. Mannen min bare rister på hodet når jeg setter igang etter at guttene har lagt seg. Og da holder jeg på i 3-4 timer :-S Ellers sliter jeg mye med halsbrann og ikke noe virker, som igjen gjør slik at jeg kaster opp igjen nå.. Kom gjerne med tips om hva som hjelper!! Ellers håper jeg disse ukene flyyyyyyr avgårde. Vil så gjerne ut og trille og kose meg i sofa'n med amming.. Og ikke minst gleder disse storebrødrene seg veldig. De er 6 og 5år :-) må ikke glemme mannen da som gleder seg som en liten unge!! :-)
Vesle mor Skrevet 29. juli 2010 #40 Skrevet 29. juli 2010 Hehe, leger også il at fødebagen er pakket og står i bilen! Har alltid født endel før tiden og det går fort hos meg når det setter i gang OG mannen min har alltid glemt å komme med klær, toalettsaker osv til meg på sykehuset, men denne gangen er jeg KLAR :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå