mamma til 3:) Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Hvordan går det med dere? Har dere vaska klær og ordna alt av utstyr klart? Og hvordan er formen??:) Her har vi fått handla alt av ting, så nå skal vi i gang med å vaske klærne:) Gleder meg såååå utrolig mye! Senga er klar og madrassa innkjøpt. Bilstolen står klar, så nå venter vi bare på lillemor:D Håndklær, sengetøy og gulpekluter er kjøpt inn. Vogna etter storesøster er kommet i hus igjen etter å ha stått hos besteforeldra. Formen er fortsatt dårlig, men nå er det jo "bare" to mnd igjen så:) Dette er sååå spennende:D
Gjest Skrevet 24. juli 2010 #2 Skrevet 24. juli 2010 Hei hei, fellow septembermamma! Jeg har termin 13. sept, men kan være det blir keisersnitt, så mulig det blir tidligere! Uææ! Begynner å bli skikkelig klar for å møte lille gullet nå (jente) og skikkelig lei av å være gravid og rugende:) Kjøpte vogn i dag faktisk! Ellers har vi seng, en god del klær i kjønnsnøytrale farger, vinterpose osv fra storebror var baby. Jeg har også brystpumpe fra før av. Det som gjenstår er vel egentlig nytt sengetøy, stellebord og stellestuff (badeolje osv) pluss litt småplukk av klær, bamser, smokker, flasker og sånn. Og ikke minst en hel haug med kluter! Skal begynne å vaske babyklærne i dag tenkte jeg:) Gled gled gled gled gled!!!
Gjest Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Hei på dere Jeg har termin i slutten av september og det eneste vi mangler er vognpose og bæresele! Ellers står alt klart, har vasket alt og sengen er redd opp haha Men, hun kan godt holde seg der inne i 7 uker til ja
mandalay Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 Heisann jeg begynner også å bli veldig klar for å ikke være gravid lenger, og ikke minst til å møte henne. Formen min har stort sett vært bra gjennom hele svangerskapet, og er fortsatt det til tross for at tyngdekraften merkes, og søvnen ikke har vært sammenhengende på lenge. Vesla er aktiv og beveger seg masse! Har ikke begynt og vaske noe ennå- det har jeg god tid til når permisjonen begynner. Har handlet de største tingene og sksl hente vogn i Strømstad neste helg. Shoppet altfor mye klær selvsagt:-) Men manglet fortsatt endel småtteri. Har foressten termin 18 september og håper at tiden går fort fremover:-) Lykke til alle andre september mødre!
Sunniv@ Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har endel babyklær etter min første datter, Hadde gitt det vekk til niesen min, men fått igjen alt hun har vokst ut av. Har også kjøpt en del babyklær jeg har kommet over på tilbud. Klarer jo ikke å la være å kjøpe. Har kjøpt to fleecedresser (en tynn og en tykk), bodyer, sokker, pysjer, kjoler, sparkebukser, luer +++ Jeg har skaffet vogn, vognpose, bilsete, vippestol, vugge, grindseng, reiseseng, høy babystol, badestamp (for liten plass til å ha et stellebord stående), bæresjal, smokker, gulpekluter, ammeinnlegg og diverse andre smålplukk. Har også strikket et ullbabyteppe til å ha i bilen, pluss at jeg har fått to stykker. Jeg må skaffe babycall, stellematte, ammepute, stelleveske, lammeskinn til å ha i vognen (siden jeg har dunpose, er det greit å ha et lammeskinn for ekstra kalde dager), brystkrem, flasker og pumpe. Det er det jeg kommer på i farten i allefall. Formen er bra, men jeg har myyye vann i kroppen. Sliter litt med bekkenet også. Det er tungt å gå, pga bekken og pga magen er så stor. Er begynt å bli litt kvalm flere ganger for dagen igjen også. Det ga seg i rundt uke 13, men er nå altså på vei tilbake... Har termin 26. september, men håper hun kommer litt før.
Sunniv@ Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Ja, og så har jeg veldig lyst på en meitai. Men de er så himla dyre. Får vondt i skuldre og rygg av bæreseler. Håper på at noen kanskje går sammen og spleiser på det i fødselsgave. Skal også kjøpe inn en del ullklær. Det er jo billigst nå på sommeren.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. juli 2010 #7 Skrevet 24. juli 2010 Termin 23.september, og her går det supert! Nyter disse siste ukene som gravid, med masse spark og action i magehuset, for vet at jeg kommer til å savne det etterhvert, når jeg ikke lenger er gravid;) Formen er upåklagelig, heldigvis!!, siden jeg fortsatt er hjemme m dattern min på 21 mnd, og det blir aktive dager m mye løft og løping;) Om en drøy uke begynner hun i barnehagen, og det skal bli fint tror jeg. Fint, men også litt skummelt og rart:p Begynner å kjenne det litt i ryggen nå, og spesielt om natta kjenner jeg bekkenet godt, men enn så lenge er det fullt til å leve med, og ikke så ille som sist gang. Måtte det vare!! Av utstyr kan jo det meste gå i arv fra storesøster (praktisk med to jenter på rad ja;) , eneste jeg er på utkikk etter er en søskenvogn egentlig. Klær skal jeg begynne å vaske og sortere iløpet av august tenkte jeg, ikke noe hast foreløpig (men har allerede shoppet en heeel del nytt rosa tøy på salg om noen skulle lure, selv om det strengt tatt ikke trengtes i det hele tatt;)
smilla73 Skrevet 24. juli 2010 #8 Skrevet 24. juli 2010 tullar dokke?? Eg har ni veker og har ikkje kjøpt inn ein einaste ting. Vel har vi gjort eindel research på bilsete, men elles har vi berre eit par mindre viktige baby-greier som vi har fått av andre!! :-D ja og så har eg ei sparkebukse som eg kjøpte då eg var 11-12 veker på vei og turde å tru på at det kanskje skulle gå bra!
Gjest Skrevet 24. juli 2010 #9 Skrevet 24. juli 2010 Hehe vi tuller ikke nei Men, du har jo fortsatt god tid Jeg lagde meg en liste av _alt_ som trengs, og siden uke 11-12 har jeg handlet inn litt etter litt av alt, krysset av lista (det er egentlig en liten bok haha) litt etter litt, og nå er liste omtrent tom! Litt trist at den er tom faktisk, for det er veldig koselig å gå å handle ting hehe har gitt meg selv forbud mot å handle mer klær iom at jeg har handlet masse alt Selv kluter har jeg handlet massevis av, vasket og brettet det jeg ikke har gjort er å sterilisere smokker og flasker, syntes det kan vente en stund med tanke på at det neppe holder seg sterilt i ukesvis?
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 24. juli 2010 #10 Skrevet 24. juli 2010 Hei! Jeg har termin 12.september, og har ikke ordnet noe enda. Alt stort (seng, vogn o.l) står i kjelleren etter storesøsteren. Samme gjelder klær, så jeg har ikke hatt behov for noen innkjøp ) Kjøper noen kluter når jeg kommer over tilbud f.eks hos Princess =) Tenkte å ta opp sengen samt og vaske klær, vogntrekk o.l når jeg går ut i permisjon. Vet fra sist at permisjonsdagene er lange, og da er det jo greit å ha noe å pusle med ) Bør vel legge til at sengen var oppe i uke 32 når jeg ventet førstemann ) (Og kjøpt inn i uke 10 eller noe, hehehe)
Sunniv@ Skrevet 24. juli 2010 #11 Skrevet 24. juli 2010 smilla73: Jeg vet av erfaring at det er tungt og stressende å skulle kjøpe alt i siste liten, evt rett før eller etter fødselen. Derfor kjøper jeg litt og litt når jeg likevel er på farten et sted. For jeg kjenner allerede nå at det er tungt å gå på shopping. Jeg blir fortere sliten og lei, og da vil jeg bare komme meg hjem igjen. Er ganske mye man trenger til babyen, av både klær og utstyr. Derfor veldig greit å kjøpe litt og litt, ikke minst med tanke på hva alt koster. Greit å fordele utgiftene litt. Dessuten må jo alle babyklærne vaskes/skylles. Jeg synes i allefall at det er veldig greit å vaske etterhvert, så slipper jeg alt på èn gang.
Monique8 Skrevet 24. juli 2010 #12 Skrevet 24. juli 2010 Jeg har kjøpt en sparkebukse jeg Selv om dette er nr 8 så har jeg praktisk talt ingenting her. Bæresele (ergo-selen; megabra sele) og sengesett til babydyne er det eneste igjen her etter at jeg ga vekk alt jeg hadde til et nødhjelpsprosjekt jeg er med på. Trodde ikke akkurat at det sku bli flere små her ) Formen kunne vært langt bedre men kommer jeg meg i hvert fall rundt om når nødvendig, så har fullstendig roen nå drøye 6 uker før termin Gleder meg til den dagen jeg kan puste igjen, men samtidig håper jeg disse 6 ukene går seeeeent )
smilla73 Skrevet 24. juli 2010 #14 Skrevet 24. juli 2010 hihihi, lar meg inspirere av den avslappa snart-åtte-barnsmora :-) Men det er sant, mykje gåing og ståing er ikkje favorittaktiviteten lenger nei, så det er nok på tide å begynne med innkjøpa. Skal snart på ferie i Sverige også, kanskje eg kan gjere nokon gode kjøp. Sjøl om eg jo veit at eg snart blir mor, så er det rart med det, har liksom ikkje klart å ta alle dei praktiske tinga inn over meg. Men i mål kjem eg jo. Lykke til med dei siste vekene då damer!! Berre ni igjen for meg... utrulig igrunnen!
Gjest poäng Skrevet 24. juli 2010 #15 Skrevet 24. juli 2010 Termin 1. sep. Har alt unntatt regntrekk og myggnetting. Og har heller ikke innholdet i fødebagen til meg selv Nå har jeg bare 5 uker igjen til termin, det kan hende at lille er her om bare en måned! *gulp!* Formen er god, men merker jo at magen har blitt tung. Sover dårlig om nettene, jeg drømmer så utrolig mye rart også er jeg så vaaaaaarm! Men koser meg fortsatt masse med magen ))
Noregsgard Skrevet 24. juli 2010 #17 Skrevet 24. juli 2010 Har termin 2 september så her er det 5 uker igjen Begynner å bli skikkelig utolmodig så de siste ukene/dagene har jeg bare gått rundt og kjøpt inn småting jeg mangler. Har så og si alt jeg trenger. Har ikke vasket klærna enda da, men gjør vel det også snart tenker jeg
Gjest Skrevet 24. juli 2010 #18 Skrevet 24. juli 2010 poäng, det sies jo at de fleste blir født i tiden mellom: to uker før termin og to uker etter termin, så, mulig det bare er 3 uker igjen!! Morsomt hehe for min del er det litt over 9 uker til termin, så sånn sett kan hun komme om så lite som 7 uker!!!!! Syyyyyyk tanke
-S- Skrevet 25. juli 2010 #19 Skrevet 25. juli 2010 Har termin 9.september. Vel 6 uker til Ser frem til å møte lillegutten vår, og få kroppen for meg selv igjen! Er i rimelig god form, forholdene tatt i betraktning.. Sover dårlig, og blir fort sliten. I tillegg plages jeg en del med urolige bein (akkupunktur har hjulpet litt). Men skal ikke klage, vet at andre har det mye mye verre. F.eks bekkenplager og slikt..uff.. er glad jeg har sluppet unna til nå iallefall. Klær og utstyr begynte jeg å handle inn for et par måneder siden, har tatt litt og litt. Klær, kluter, handklær og sengetøy er vasket, strøket og lagt i kommoden. Seng har vi kjøpt, men den er ikke montert. Vugge skal vi låne. Regner med jeg gjør de tingene ferdig et par uker før termin. Har ikke lyst å ha senga stående fremme ennå, tror jeg blir å vente ennå mer enn jeg allerede gjør;) Har kjøpt ammepute, kommode, stellematte. Vogn har vi tatt av på Barnas Hus, den henter vi når babyen er kommet. Mangler bilstol, bæresjal og madrass til seng/vugge (tenker å klippe til skumgummimadrass). Også skal jeg kjøpe noen sparkebukser ennå, selv om jeg egentlig har klær nok fordi jeg har arvet så mye pent. Men har lyst å ha litt mer nytt enn de to settene jeg har kjøpt selv. Synes det er deilig å ha det meste klart nå! Merker at jeg har mindre og mindre energi for hver dag, og det er godt å kunne sove masse og ikke tenke på alt som skal gjøres. Når jeg har litt energi til overs er det fint å bruke det på andre ting (besøk, egenpleie osv) Lykke til alle sammen:) Spennende og følge andre som er i samme stadiet som en selv:)
*Mo9cA* Skrevet 25. juli 2010 #20 Skrevet 25. juli 2010 Termin 5 sept og det er akkurat 6 uker til i dag:-)) Syns egentlig tiden har gått kjempefort, men nå begynner det å dabbe av og utålmodigheten kommer til overflaten, hehe;P Alt av utstyr er komt i hus, men ingenting er montert/plassert/vasket enda. Tenkte faktisk at jeg skulle begynne på det nå utover i uken:-) Ellers så er her mye huslige syssler som burde vært gjort før bebis kommer som jeg også må komme i mål med snart!! Fødebagen er vel kanskje det som haster mest?? Det er jo den vi trenger før noe annet så kanskje jeg snart skulle begynne å handle inn litt småtjafs til den. Spennende dette her damer:-))
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #21 Skrevet 25. juli 2010 Her har vi alt klart! Både klær, utstyr, stellesaker, seng, vogn og bilstol! 40 dager igjen i dag og er kjempeklar for å møte lillegullet! Et par uker til nå så kan han bare komme:) Formen er helt ok, trodde den skulle være verre så nærme utifra det jeg har lest og hørt.. Må ta det med ro pga bekkenet og kunne sovet hele døgnet, men ellers er den ok. Vaaarmt så det holder da, så jeg gleder meg litt til høsten:p Spennende dette her! Tida flyr jo!
Gjest poäng Skrevet 25. juli 2010 #22 Skrevet 25. juli 2010 Linda89, egentlig så tror jeg at jeg går over. Er bare en følelse jeg har :/ Hadde vært utrolig kos med augustbaby og slippe å gå over, men jeg har bare det på følelsen at jeg ikke er en av de heldige som føder i uke 38. Med min flaks så blir jeg vel igangsatt i uke 42, hehe! Men det er likevel under to måneder igjen, selv om jeg går over til maxdatoen. Rart å tenke på!
Gjest Skrevet 25. juli 2010 #23 Skrevet 25. juli 2010 Jeg skal på kontroll på Ullevål i morgen (er i risikogruppe pga svangerskapsforgiftning sist), og får kanskje vite mer om det blir keisersnit denne gangen også eller ei. Om det blir kan jo det faktisk bare være fem uker igjen her og. Iiik! Hadde det ikke vært for at nurket må få godgjøre seg litt til inni magen, kunne hun gjerne kommet i dag! Lykke til med innspurten alle:)
mamma til 3:) Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #24 Skrevet 25. juli 2010 Så moro å se at så mange har skrivd:) Og spennende å følge med på alle som har termin samme mnd som meg:D Er ikke lenge igjen nå, og det er så gøy:)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 25. juli 2010 #25 Skrevet 25. juli 2010 Formen er forferdelig, bekkenløsning med gangsperre (hopper nå på krykker) og mulig svangerskapsforgiftning, meeeen alt det andre er stort sett i orden nå. Har ikke vaska klærne enda, men det blir snart nå. Ellers må vi få montert senga og stellebord. Mangler noe klær, men dette er klær som vi ikke trenger med en gang, og da vi ikke vet kjønnet kan jeg vente til etter fødselen med å kjøpe dette, slik at vi får riktig farge på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå