Gå til innhold

Hvordan vaske vognskinn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et vognskinn som har blitt brukt på førstemann og tenkte å bruke det til denne også da det ser greit ut. Det er kjøpt på Barnas Hus eller BabyShop og kostet vel rundt 300. Men må vel nesten vaske det først. Er jo ikke noen vaskelapp på det akkurat så er litt usikker. Er det bare å kjøre det på ullprogrammet og bruke Milo?? Har også Nøstebarn sitt ullvaskemiddel hvis det er bedre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, du trenger ikke vaske det før bruk.

Men vi har uansett et sånt skinn og vasker det på 40 grader i maskin sammen med resten av babytøyet med Milo. Blir helt rent og like mykt. (ser litt mer krøllete ut, men det kan du gre hvis du vil)

Skrevet

Takk for svar:) Har vært brukt i sovevogna i bhg så føler det er geit å få freshet det litt opp, men da slenger jeg det i maskinen og håper på greit resultat!

Skrevet

Jeg turte ikke å kjøre dette i vaskemaskinen selv om det stod at det tålte 30 graders ullprogram. Har prestert å ødelagt litt diverse i vaskemaskin tidligere fordi jeg ikke "gadd" håndvask ;-)

Tok og vasket skinnet for hånd med Milo. Det er litt styr å vaske et slikt skinn, men det blir veldig fint etterpå da. Vanskelig å vri det når det er søkk vått. Men jeg tok og la det mellom to digre håndkle og vrei det litt mellom de også. Hengte det til tørk ute, og børsta det med en kattebørste når det var tørt. Selvsagt en ren kattebørste ;-) Det ble kjempemykt og fluffy.

Det tåler sikkert en omgang på 30 grader i vaskemaskinen. Slikt blir ikke vasket så ofte uansett så.

Skrevet

Har akkurat samme skinn som deg, og puttet det i vaskemaskin på ullprogram - men klarte ikke tenke på Milo da. Kjøpteflott og dyrt "vogn-skinn-vaskemiddel" på Baby Shop. he he!

Det tok et pardager å tørke, men det ser og lukter så godt som nytt (litt mer krøllete seff)

Skrevet

Jeg har vasket mitt skinn på vanlig vask i maskin sikkert ti ganger i år, så dette tåler de!!

Helt vanlig skinn fra barnas hus :) Kjør på! 40 grader tilogmed.....

Skrevet

Da er skinnet vasket! Det ble ullprogr 40 grader med en dash Milo. Ser greit ut det, fluffy og lukter godt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...