høstbarn:) Skrevet 24. juli 2010 #1 Skrevet 24. juli 2010 Livmora vokser tydeligvis litt lite, var et par-tre centi under normalområdet på kontrollen i denne uka. Er 29 uker på vei.(Hun målte 22 centimeter) Første gang hun måla magen. Sist lå jeg hele tiden innenfor normalområdet, i øvre kant. Hun tok ultralyd, og sa at det var fostervann der, og at babyen så normal ut. Hvorfor er magen liten da? Jeg har lagt på meg normalt godt. Ble så perpleks der og da at jeg fikk ikke stilt så mange spørsmål...
snusmumrikk1 Skrevet 24. juli 2010 #3 Skrevet 24. juli 2010 Hei, min fastlege var også bekymret for fundusmålet, så jeg fikk ny ultralyd på tirsdag. Er nå uke 39.. Alt var fint! Nok fostervann og ungen er god størrelse på. Så om ul viser at alt er fint, skal du ikke bekymre deg! Hvorfor det er slik, kan jeg derimot ikke svare på.. kanskje det har noe med hvordan livmora ligger. Noen har livmor som vender innover mot ryggen.
Jippiajajee Skrevet 24. juli 2010 #4 Skrevet 24. juli 2010 ville ikke bekymret meg... jeh har sånne rare hopp på skjemaet mitt... noenganger under normal og andre ganger over... kommer an på hvor full blæra er når man måler, ligge stillingen til lillemann og mye annet... Ville ikke bekymret meg i det hele tatt!!
høstbarn:) Skrevet 24. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2010 Takk for svar:) Skal ikke bekymre meg:)
2 boys & now pink Skrevet 25. juli 2010 #6 Skrevet 25. juli 2010 Jeg har små symfyse mål med både siste gutten og denne jenten. Og en periode gikk det ikke opp i det hele tatt og havnet under grafen. Ble sendt til vektestimering, Alt var fint, men jeg ville få en liten gutt på 3200 g sa de. Han kom 9 dager tidlig og var 3190... hehehe Denne jenten regner jeg med blir omtrent like stor.... utfra symfysemålet
Sept10 & Mai2012 :) Skrevet 25. juli 2010 #7 Skrevet 25. juli 2010 Når jeg var hos jordmor i uke 32 så hadde SF-målet bare økt med 1,5 cm på 4 uker og "normalen" er vel 5-7 cm. Frem til uke 28 hadde jeg ligget jevnt på snittet og havnet nå helt nederst i "det skraverte området". Ble derfor henvist til fødepoliklinikken for ultralyd og vekstestimering. Vekstestimeringen viste at babyen er litt liten og siden avviket var så stort så fikk jeg ny time om to uker for å se om veksten fortsetter å avta eller om den tar seg opp igjen. Ble i utgangspunktet kjempeurolig, men siden jeg skal inn igjen på oppfølging så har jeg slått meg litt mer til ro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå