Gå til innhold

5.gangsgravide, hvordan går det med dere?

enda en

Anbefalte innlegg

Har dere delt det glade budskap ennå? ;-)

Her er det fortsatt ingen som vet, dvs vi har ikke fortalt. Om folk har gjettet det er en annen sak...hehe...

Er nå 11+0 og formen er litt opp og ned. Har vært veldig kvalm i uka som gikk, men ikke igår og idag. Heller ikke dyrisk trøtt hele tia. Magen er ganske oppblåst, spesielt på ettermiddagen og kvelden.Murringene har gått over, nå kommer de bare et par ganger for dagen. For 2 uker siden kom de ofte, flere ganger i timen. Har begynt kjenne det litt i bekkenet hvis jeg har vasket golv/støvsugd, men ellers i uforskammet god form! :-)

Hvordan er formen hos dere da? Og hvor mange uker er dere?

Fortsetter under...

Heisann:-)

Jeg er 17+2 og budskapet er delt og det gikk over all forventning.

Ingen sure miner men en del idiotiske kommentarer har vi fått men har lært meg å svare tilbake:-)

Formen er stigende heldigvis for jeg har vært fryktelig kvalm. Har fortsatt noen dager som ikke er helt topp men langt fra så ille som det har vært en periode. Jeg har hatt en del kynnere men det hører vel med det også. Jeg har vært på rutine ultralyden og alt så fint ut. Vi fikk litt av en overraskelse for vi har 4 gutter fra før og nå kommer visst jenta:-)

Blir vel verdens mest bortskjemte jente:-)

Jeg hadde termin 27.12 men den ble flyttet til 01.01 så jeg håper at jeg skal greie å knipe igjen til da:-)

Nei, vi har ikke delt budskapet enda, utsettter det i det lengste ;)

Men synest jeg har fått litt mage alt jeg, nå var den litt rund fra før av, så skulle ikke så mye til ;)

Jeg er ett sted mellom 8 og 9 uker tror jeg.

Formen er veldig fin. Merker ikke att jeg er gravid engang. Eller jeg har hatt små perioder der jeg har vært suuuuper trøtt, og bare ville sove, men det er jo ikke så lett med 4 barn i huset, som alle har ferie, og der minstemann er opp kl 6 og sistemann i seng kl 23 ;)

Kjenner det litt i bekkenet når jeg mopper, men det har jeg også gjort før jeg ble gravid, ble liksom aldri helt bra igjen etter forrige svangerskap.

Augusta4:

Så moro at det blir en jente da! :-) Det blir nok en rooosa prinsesse da? ;-)

Her er jentene i flertall, så det blir jo spennende å se hva det blir denne gang.

Trollmamma:

Jeg har også fått mage. Eller den magen jeg hadde fra før av lar seg ikke lenger tøyle og gjemme vekk. Idag er min første dag i mammabukser, og du verden for en befrielse!!! Men også; du verden for en mage! :-O Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å si noe ennå, men nå ser vel alle det. :-S

Hallo masseproduserende medsøstre :-)

Jeg er bare sånn 6-7 uker gravid, så jeg har fremdeles ennå litt tid før jeg MÅ fortelle. Heldigvis. For jeg gruer meg til det. Å fortelle det, altså.

Augusta4:

Jeg er SÅ misunnelig!!! Jeg har også fire gutter, og er sånn passe interessert i å få jente denne gang. Det er definitivt siste forsøk. Samtidig vet jeg at jo flere man har av den ene sorten, jo større er sjansen for at det blir det neste gang også. Så sjansene mine er jo ganske små... Men du er jo et eksempel på at det kan gå an, så jeg kan jo håpe helt til jeg har vært på ultralyd i alle fall. Men jeg lurer på: Har du/dere gjort noe annerledes denne gangen i forhold til de andre gangene? Virkelig gått inn for å påvirke resultatet, liksom? Det er jo allverdens råd man leser om. Eller har dere bare fulgt den samme oppskriften ? :-)

Ellers er jeg begynt å bli litt småkvalm nå, men ikke så ille. Det vil si; Det er ganske ille mens det står på, men det kan være to timer en dag, og så to dager til neste gang. Lite forutsigbart. Ellers ingen symptom.

Så utrolig hyggelig at det er flere av oss :)

Jeg har to gutter og to jenter, annenhver faktisk. Flinke å planlegge vettu ;)

Blir spennende å se hva vi får denne gang. På en måte hadde det vært kult med en gutt, ettersom det da fortsetter som annenhver, men samtidig hadde det vært mest praktisk med jente, ettersom hun da kunne arve rett etter minstejenta vår.

Men men, spennende er det, og glade blir vi uansett hva det er :)

Jeg er litt kvalm innimellom, sånn når det har gått litt lenge siden jeg har spist, eller jeg setter meg ned for å spise og maten byr meg i mot og jeg føler meg kvalm. Er det svangerskapskvalme? eller? Har ikke vært en dag kvalm med de andre, så derfor har jeg bare trodd at jeg var litt småsyk hehe. Men kanskje jeg ikke er det da alikevell.

Har ikke bestilt legetime enda, tenkte å bestille til uke 12 sånn ca. Vet ikke helt hvor langt jeg er kommet, ettersom syklusene mine har tullet en del etter forrige svangerskap.

Føler meg veldig lite gravid, så håper bare på at det går bra. men jeg kan allerede føle livmoren gjennom magen når jeg ligger på ryggen. Så det er nå ett eller annet inni der -enn så lenge iallefall.

Annonse

Hei igjen:-)

Enda en:

Tror nok det blir litt rosa nå ja, men skal prøve å holde meg på matta:-) Vi får vel prøve å bruke litt blått også, tenker jeg. Den første kommentaren til mannen min etter ultralyden var; "Detta blir dyrt"

Mrs Gloomy:

Nei, jeg kan ikke skjønne at vi har gjort noe annerledes denne gangen i forhold til de andre. De sier jo at lite sex tilsier jente og det kan vel harmonere her siden mannen er mye borte i forbindelse med jobb. Men han har da alltid vært mye borte så da skulle vi egentlig hatt flest jenter:-) Jeg har nok mest troa på tilfeldigheter jeg. Jeg forstår veldig godt at jente er høyest på ønskelista nå. Jeg må nok si at jeg drømte om det jeg å, men jeg var rimelig innstilt på nok en gutt og ble veldig overraska når jordmora sa jente:-) Jeg har liksom ikke vendt meg til tanken enda faktisk og kommer til å vente med innkjøp. Har fått veldig mange kommentarer på at de har sett feil på ultralyd før og jeg blir bare mere å mere usikker for hver gang jeg hører den kommentaren.

Å fyttikatta for en form... Skrøt visst litt fior tidlig igår. Utpå dagen kom kvalmen, på slaget ett. Det er visst det som er kvalmetidspunktet denne gang. Sist var det verst om ettermiddagen.

Kjennes ut som om jeg har feber; kald og varm om hverandre, slapp og trøtt og svimmel, hodepine. Og kvalm. Ofte kvalm. :(

Men egentlig er det jo bra, det tyder på at graviditeten går sin gang, gjør det ikke? Får se det positive i det! ;-)

Hei! Er i uke 10 nå:) De fleste i famillien vett det og noen venner men skal gjøre det offiseielt i uke 12 tenkte jeg :)

Formen var bra helt til uke 7 da ble jeg konstant kvalm og greide ikke å spise noe. Vi skulle jo på feire også så bilturen og alt var pyton, levde på barneposjoner hele ferien. Ikke at det var noe krise for min del for jeg har litt å ta av da ;)

Men på fredag forsvant plutselig kvalmen bare sånn helt plutselig, så jeg sier bare tvi tvi på at den ikke kommer tilbake.

Jeg har en gutt som er 13 år, og tre jenter på 10,5 og 3 år :) Så vet at sønnen i huset skulle ønske det ble en gutt nå, Men jeg må nok vente 10 uker til før jeg får UL. De tar ikke imot oss før i uke 20 på det sykehuset vi hører til.

Men utrolig kjekt å høre at du som har fire gutter skal nå få en jente.

Lykke til videre til dere alle men nr 5 i magen:)

Ja her har budskapet forlengst sluppet;)

Jeg er i uke 35+3 ,så det er ikke lenge til nå;);)

Slet veldig med kvalme denne gang. Helt til 5 mnd faktisk.

Har en gutt og tre jenter fra før;) Og nå kommer det en jente til vist;);)

he,he

Gutten blei litt skuffa over en jente til. Men så fikk han velge navn og da blei ståa en annen. Gutten min er faktisk like spent som meg om dagen;);)

snart5barn:

Hihi, ja forstår godt at katta er ute av sekken da ja! ;)

Jeg tror selv at vi skal ha en jente igjen,og håper vel egentlig også litt på det. Det hadde vært mest praktisk med klær og det å dele rom. Lillemor har det meste nytt siden søstrenes klær var utslitte, og gutteklærne etter størsten har vi kastet/gitt vekk. Så blir det gutt denne gang blir det stor shopperunde igjen!

:o

(ja, for her haaater vi å shoppe...haha... ;)

Er spent på hvordan ungene reagerer på nyheten om en unge til. Senest igår betrodde 6-åringen meg hva hun følte og tenkte når jeg fortalte at minstesøster var på vei. "Jeg ble ikke glad, jeg ble sjalu! Jeg trodde du skulle komme til å like henne bedre enn meg!"

Så lo hun godt over at hun hadde vært så dum og tenkt sånne tanker.

Så søt, men også litt "gi-mamma-klump-i-halsen"... :)

Har fortalt det til søstrene mine nå, og det gikk bedre enn forventet. Selvfølgelig var det "hva tenker dere med?" , "dere er sinnsyke" og slikt, men ikke de store dramaene. Tror de ble mest sjokkert, for dette hadde vel ingen venta. Ikke vi selv heller, for den saks skyld! ;S

Hei jenter:-)

Vi har akkurat passert 12 uker nå og den store nyheten har blitt fortalt til de aller nærmeste.Det har gått over all forventning og vi har fått mange positive tilbakemeldinger,så det er jo kjempekoselig!

Ellers begynner kvalmen og den enorme trøttheten å avta litt og det er jaggu godt,for det har vært noen grusomme uker til nå...Hadde bekkenløsning med nr.3 og 4 og håper jeg kan gå så lenge som mulig uten å kjenne symptomer på dette.Har tenkt å begynne å svømme for å prøve å forebygge litt,vet ikke om det hjelper,men kan jo prøve;-)

Skal på ultralyd 31.august,det blir spennende å se den lille.Her i huset er det 1 jente og 3 gutter så det er nok ikke å legge skjul på at storesøster i familien gjerne vil ha en lillesøster denne gangen:-)

Lykke til videre i rugetida:-))

Annonse

heisan jenter

jeg venter også nr 5 så koselig at det er flere av oss masseprodusenter her inne

jeg har termin 21 des men kommer nok til og føde en mnd før siden jeg har gjort det med alle de andre

fra før har jeg 3 gutter og ei jente på alderen 16,14 9,og 16 mnd

og denne gangen kommer det ei litta tulle

vi gleder oss veldig

har heldig vis ikke vert så mange komentarer høylydt men regner med at det er nok noen komentarer som lusker rundt ,men det driter jeg i så lenge VI er lykkelige

er straks halveis i svangerskapet juhuuu

Hei, alle sammen!

Jeg venter også nr 5 og er nå 7+4 uker, så her vet ingen (unntatt en venninne) det. Er veldig spent og litt urolig i forhold til å fortelle det - særlig til jobben.

Formen er litt opp og ned. Har en del kvalme, men den verste trøttheten har gitt seg. Mistet i to MA før nr 4 (uke 18 og 8 ) , og hadde ingen symptomer på at noe var galt. Derfor prøver jeg å ikke tenke for mye på det enda, så vi ikke blir så skuffet om det skulle gå galt. Er veldig av og på i forhold til tidlig ul. Fikk sjokk ved den sene MA som ikke ble oppdaget før ordinær ul. Den neste ble også oppdaget på ul. HAr derfor litt "angst" i forhold til ul-undersøkelse, så jeg har ikke sjekket om alt er bra denne gangen. BLir litt sånn pest eller kolera: sjekke om alt er bra med ul og få vite tidlig om det evt har gått skeis, eller bare vente og se , og i verste fall oppleve en sen MA igjen.

Ja, ja. Er på ferie enda, og har heller ikke bestilt meg legetime.

Noen andre med lignende erfaringer?

Hei har4barn!

Gratulerer med nr 5 i magen :)

Jeg har mistet 3 ganger i ma og sa, uke 8, 11 og 13.

Er litt engestelig for at det ender sånn denne gangen også. Føler meg ikke gravid, har ingen symptomer lenger. Jeg tenker å bestille meg en legetime etter ferien, da kan han lytte etter hjertet til den lille, evt vil jeg be om tidlig ultralyd. Jeg tenker at dersom noe er galt, så er det greit å få vite det med en gang, det hjelper ikke å gå lenge å ikke vite for en kan jo ikke endre på det uansett -tenker jeg.

Hei!

Ser at det har meldt seg flere på tråden vår, så moro at vi er såpass mange!

Velkommen som masseprodusenter! ;)

Jeg har vært på UL og fått beskjed om at jeg er kortere på vei enn antatt. Så istedetfor over 14 uker er jeg 12+0. Egentlig ville gyn ha meg til å være enda kortere på vei, men det går jeg ikke med på! ;)

Det gjenstår å se hvor mye mer jeg blir satt tilbake på ordinær UL om 2 måneder.

Kvalmen begynner sånn smått å gå over, er ikke de kraftige kvalmebølgene lenger. Nå er det mer som en svak kvalmemurring som går an å ignorere hvis jeg holder på med noe spennende. Er ikke så trøtt heller, må ikke sove på dagtid. Med nr 4 sov jeg så og si hver ettermiddag i første halvdel av sv.skapet. Men jeg stuper i seng mellom 21 og 22 hver kveld, helt skutt. Sover lenger enn ungene... :D

Har hatt litt rygg og bekkenplager den siste uka så har tatt det veldig rolig. Nå er ryggen bedre og nå tør jeg å gjøre mer. Bære på minsten, gjøre husarbeid osv. Får jo ikke spise min vanlige coctail mot ryggsmerter nå som jeg er gravid, så det har tatt dobbelt så lang tid enn vanlig å bli bedre.

Min store oppblåste mage har krympa litt, men om ettermiddagen og kvelden bykser den frem. Har brukt gravidebukser de siste 2 ukene og planlegger en liten mammaklærshoppetur. :) Skal bli deilig å ha mer enn 2 bukser å velge i!

Hvordan er ståa hos dere andre? Formen fin?

Hva sier storungene deres til enda ett barn? Her vet de ikke, vi vil vente litt til med å fortelle. Til ca uke 18-20, hvis magen lar seg bortforklare helt til da. Ventetia blir så lang hvis vi sier noe nå alt.

Utrolig godt å se at vi er flere i samme båt :-) Jeg venter også nr. 5, har termin 25 desember og er nå i uke 21 +3. Fra før har jeg 2 gutter og 2 jenter, født annenhver med gutt på 1. plass :-)

Synes magen min er bra stor, og føler meg veldig veldig gravid. Det er 6 år siden sist, og jeg har visst glemt hvordan det var.

Jeg var ikke av dem som ropte hurra, når jeg oppdaget at jeg var gravid - kanskje mest fordi jeg trodde jeg var ferdig, og var egentlig mentalt uforberedt. Men nu er det virkelig stas. Vi gleder oss veldig, og jeg er overveldet over den enorme gleden hjemme over å få ett til lite "nurk" Barna jublet. Og nå jubler jeg også :-)

Jeg fryktet også for kommentarene der ute, men hittil har alt bare vært positivt. Utrolig hvor man skal frykte andres meninger.

Gratulerer "venter nr. 5, hurra" :)

Ja, rapport fra meg.

Vi har ikke fortalt ungene eller noen enda, huff gruer meg hehe. Ja ikke til å fortelle ungene, de vil juble. Men besteforeldre og resten av slekta, huff!

Har begynt å jobbe etter ferien, og vips så har jeg fått vondt i bekkenet :( Ser ut som en gås der jeg går og vagger etter jobb. Og de siste morgenene har jeg våknet med så vannvittig vondt i ryggen, det gjør jo jeg aldri til vanlig. Henger det sammen med bekkenet tro????

Er i uke 12 eller 13 nå, så får vell bestille en legetime snart tenker jeg.

Livmoren min er ganske høy (synest jeg) Hvor langt skal den gå opp i uke 12?

Ja ja, ellers har vi det veldig bra ;)

Nå har jeg bare 10 dager til ul termin og 6 dager til menstermin:):)

Formen er på topp;);) Var hos jm i går og hode har festa seg og har bare lagt på meg 7,3 kilo detta svangerskapet;););)

Men er litt stressa og da??

Alle de fire barna starter på skolen etter helga og mannen starter i ny jobb 1 september. Og midt oppe i dette så skal jeg føde. he,he,he

KAOS;);) Men det er vel vi flergangs fødende vant til.

Heisann!

Sjokket har lagt seg, vi er gravide - igjen! Og vi har termin nøyaktig 1 år etter termin med nr 4.... Lillegutt kom 13 dager over termin og må belage seg på å bli storebror før sin ettårsdag!!! Noen andre som får så innmari tette? Er 8 uker i morgen, og bare fortalt noen venner. Kommer til å vente med å spre nyheten videre, har 3 jenter fra før også, og de kommer til å ta det tungt om det skulle gå galt. Så vil passere de magiske 12 først.

I grunn litt moro, vi sleit sånn med å få til Lillegutt. Da han endelig var ute, ble det minipille på mor, mye melk og nesten ikke sex, og se, der satt det gitt!!!!

Magefølelsen sier det blir en jente til, selv om jeg håper Lillegutt skal få seg en lillebror ;-)

Jeg har forresten flere kull, tror det er vanlig å få flere barn da ;-)

Jeg gruer meg også til å fortelle, særlig til jobben. Jeg er tilbake i jobb og sambo er i permisjon. Bare for å konstatere at jeg går ut i ny og lang perm når hans er ferdig :-S Ellers så vet kommende onkler og tanter det, og de ble storveis overrasket over nyheten, men på en positiv måte. Min bror mente jeg måtte spare litt fruktbarhet til øvrige familiemedlemmer også, og jeg har fått såpass opplysninger om at det er håp for å bli tante også i løpet av de neste to år :-D Og det hadde vært kjekt!

Ellers så vet ikke vordende besteforeldre det, vi gruer oss til å fortelle dem det. Mine foreldre mener vi har nok barn, og hans mor venter vi med å fortelle til vi passerer 12 uker, da ho har mistet barnebarn før. Det blir så mange hensyn hele veien. Men nå skal jeg faktisk bare nyte å være gravid og glede meg over det. Dette blir definivt siste gang, jeg kommer til å sterilisere meg etter denne. 'Og, bank i bordet, ikke noe kvalme, bare veldig veldig trøtt.

• 2 uker senere...

Heisann!

Velkommen hit, ikke lenger singelmamma! Jeg synes jeg får to tette, med 2 år i mellom, men du får jo VIRKELIG tette da! :D

Og joda,er nok vanligere med mange barn hos de med flere "kull" som du sier. Når har du termin sånn ca?

Kjenner til det å grue seg til å fortelle mor og far... Enn at vi skal være nødt til det, voksne kjerringene?! ;)

Er nå 14+ 2, og nå har vi fortalt ungene. Fant ut at vi måtte si det før de ble spurt av noen ubetenksomme voksne, for nå vises magen godt. Ungene ble glade de, og ville se bilder av babyer og kikke i gravideboka. :)

Mine foreldre oppdaget det sist vi var på besøk, men ble ikke noe ramaskrik som jeg hadde forventa! :) Så nå er katta ute av sekken ,og det er like greit egentlig. Greit å slippe å finne på unnskyldninger for hvorfor jeg ikke kan hjelpe til med å løfte vaskemaskinen inn ol.

Formen er fin, bekkenet et det ikke. Ikke kvalm lenger, men litt halsbrann innimellom. Trøtt tidlig på kvelden og litt kviser. Heldigvis ikke den kvisekrisa (ennå!) som jeg hadde sist. Litt tungpustet allerede faktisk, men alt dette er til å leve med.

Håper det blir et lettere svangerskap enn sist. Både vektmessig og ellers! ;)

Var veldig sliten og hadde mye vondt. Gikk opp enormt mye og det bidro til å forverre bekkenløsninga. Nå prøver jeg å holde vekta i sjakk, og enn så lenge har det gått bra. Har gått opp 1 kg hittil, og håper det holder seg slik i noen uker til! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...