Gå til innhold

Hvordan vaske vekk tiss fra madrassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini ligger så urolig, å har bommet tisselakenet i natt.

Nå har jeg bare sprayet på flekkfjerner og vasket med klut og vann.

Men hvordan skal man egentlig vaske det bort? Kan jo ikke sende den på rens hver gang. Men det blir vel kanskje en bakteriebombe etterhvert? Jeg aner ikke..

Eller skal man bruke potetmel som skal suge det opp eller hva?

Fortsetter under...

Skrevet

Potetmel skal man vel ha på før man vasker, men du kan jo prøve.

Det går ikke å åpne madrassen da? Vi har slik med glidelås og mange små lag inni, som man kan ta ut og vaske i vaskemaskinen. Svane-madrass, forresten.

Skrevet

Du får vel ikke alt bort. Vi brukte zalo når det ble tiss på vognen. Vet ikke om du kan prøve det ihvertfall for overflaten og lukten.

Skrevet

Du får vel ikke alt bort. Vi brukte zalo når det ble tiss på vognen. Vet ikke om du kan prøve det ihvertfall for overflaten og lukten.

Skrevet

Men hvordan får man vekk potetmel som har klumpet seg da? Hadde ikke potetmel, derfor jeg tok flekkfjerner.. =/

Jo har en glidelås på overmadrassen jeg også, men har bare en hel skumgummimadrass inni der. Den går ikke i mskina. Men kan vaske trekket da, men det er jo i skumgummien det evt. ligger.

Takk for svar!

Skrevet

Vet du, er det mye tiss, så tror jeg rett og slett at jeg hadde kjøpt en ny.

Annonse

Skrevet

Hadde nok kjøpt ny jeg også, om det ikke er mulig å vaske den. Er jo som regel dyrere å sende på rens. Heller legg litt penger i svane-madrass, genialt å vaske bare deler av den i maskina.

Ett annet tips, få i laken med innsydd tisselaken i, har kommet nåi d siste, finnes på Princess. Bruker det nå, da dattra mi har skifta til vanlig seng. De finnes i sprinkelsengstr.også

Skrevet

Ja får kanskje bytte ut overmadrassen snart da. Men har ikke penger til det nå. Det er til min seng, å tror ikke de madrssene er så billige..

Takk for svarene!

Skrevet

Da blir det fort litt annerledes ja, tenkte automatisk det var snakk om sprinkelseng- madrass jeg, ettersom jeg har opplevd det selv :P

Kjøpte en flekkfjerner på møbelringen som jeg er superfornøyd med, bruker den både på møbler og klær. Dette står på flaska: Bioguard flekkfjerner, ett nytt norsk produkt til rensing og flekkfjerning, kan brukes på alle underlag som tåler vann, også silke og ull. (Genial til flekker på ullklærne) Fjerner lukt av katt og hund. Kan også brukes til teppe og møbelrens.

http://www.bioguard.no/

Hadde den stående på stuebordet, da vi hadde ett lite uhell i sofaen igår :)

Skrevet

Det samme har hendt her, da har jeg tatt av trekket og vasket det i maskinen, og dusjet skumgummimadrassen i dusjen ellr med hageslangen. Går fint det. Inegn lukt etterpå.

Skrevet

Takk for rådene!

Skal sjekke ut den flekkfjerneren.

Så jeg kan bare skylle skumgummien ja.. Greit nå da, som det er varmt, så kan jeg bare legge den ut i sola for tørking. Men du har bare skylt den med rent vann, ingen såpe?

Takk igjen, da blir det vel orden på det! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...