Gå til innhold

Morkakesvikt 1. gang - redd for graviditet 2. gang..

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt morkakesvikt flere ganger? Og er det større sannsynlighet for å få det, dersom man allerede har opplevd det èn gang?

Lang historie kort: Trodde vannet gikk, det hadde det ikke (bare tisset litt på meg). Grunnet meget lav puls på babyen ble jeg sendt til keisersnitt med èn gang. Alt i alt gikk det bra, men redselen henger over meg, da jeg "tilfeldig" var innom sykehuset i uke 40.. Fikk beskjed om at hvis en fødsel hadde startet, hadde ikke lillegutt tålt riene, og dermed hadde vi sittet her barneløs..

Takk Gud, for at alt gikk bra, og at vi fikk den vesle hjerteknuseren vår.. 50 cm, lang og 3330 kg. Desember 2009 var den beste måneden noensinne.

Planlegger neste graviditet høsten 2011, men er livredd... Redd for at dette skal skje igjen.. Takknemlig for alle svar. Og please vær ærlige. Vurderer å trumfe igjennom KS, slik at jeg ikke trenger bekymre meg like mye.. Men vet jo at morkakesvikten kan starte tideligere, og da er det ingen håp.. Hjelp.

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Fikk klump i halsen for kjenner meg så godt igjen.

Var innom sykehuset pga lite liv i uke 38. Samme kvelden lå jeg på oppvåkning etter hastekeisersnitt og mini var sendt på Nyfødt intensiv pga morkakesvikt,vann i lungene og lavt blodsukker.

Mini var så slapp at han ikke hadde tålt en vanlig fødsel. er så glad jeg dro på sykehuset og det ble oppdaget før fødselen evnt hadde startet...

Mini var 2765g og 48cm lang. Født i april 10.

Har også tenkt masse på dette og jeg kommer til å kreve at de følger meg tett med flere ultralyder for å forhindre at det skjer igjen!

Beklager at jeg ikke hadde noen trøstende ord eller nyttig informasjon til deg.

Legen sa ingenting til meg da jeg sa at; neste gang vil jeg føde vanlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...