mor_til_2_skjønne_gutter Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 baby`n har stille døgn da? el bør jeg bekymre meg når jeg ikke har kjent liv på litt over 1 dag?
mamma til 3:) Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Det er vel etter uke 28 man skal kjenne liv hver dag. Prøvd å drikke kald kaldt saft og lagt deg på ryggen? Eller spise noe søtt??
smilla73 Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 hm... eg ville heilt klart tatt ein telefon til føden og bedt om å bli sjekka. Eit heilt døgn utan *noko* teikn til liv er lenge når vi har kome så langt som no. Eg er i veke 31 og har kjent liv fleire gonger om dagen i mange veker. Bedre å bli sjekka ein gong for mykje enn ein gong for lite! Kryssar fingrane for at alt er bra med deg og babyen!! :-)
Gjest Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har kjent liv hver eneste dag siden uke 16! Så vanskelig å si fra personlig erfaring, noen dager mer enn andre så klart og en gang i uke 25-26 var hun stille hele dagen så jeg tok saft testen (hehe oki da, jeg tok colatesten istedet:P ) og fikk noen spark som svar hehe, jeg var hos jordmor for 2 uker siden, var da i uke 28, og fikk beskjed om at fra nå av skal man kjenne liv hver dag, og hvis man ikke kjenner liv og saft testen (drikke et glass med iskald saft med sukker i) ikke funker etter toppen 30 minutter skal man ringe føden
mandalay Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Jeg ville også ringt føden/lege. Er selv i uke 33 og det er lenge siden det har gått en dag uten at jeg har kjent liv. Og hvis jeg ikke har kjent noe på etpar timer, legger jeg meg enten på ryggen eller dytter litt på magen, og da flytter hun på seg med en gang. Sannsynligvis er jo alt i orden, men bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.
scoobydo Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Som oftest så er det pga babyen har snudd seg at man kjenner mindre liv, eller ikkje kjenner liv i det heile. Men man skal alltid ringe til føden og få en sjekk. Ofte ber dei deg om å drikke noko kaldt, og ete noko søtt for å sjå om du får noko respons då.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå