Gå til innhold

Når begynnte deres med og bruke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smokk??

Tulla her på litt over 3uker klarer ikke smokk..

Hu brekker seg stakkars :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min også bare brakk seg. tok ikke smokk før han var 2mnd og kun en type smokk, NUK

Gjest Kira06
Skrevet

Vi har aldri klart å få datteren vår til å bruke smokk, ... og tro meg; jeg har prøvd. Misunte alltid de som bare kunne putte inn smokken, også ble babyen stille:)

Nå er hun 10 mnd, og synes det er deilig å "tygge" på smokken når tennene kommer. Spesielt hvis jeg har hatt den i fryseren. Men sutte på den, glem det*s*

Så det er (dessverre?) ikke alle barn som vil bruke smokk.

Skrevet

"godt" det ikke er bare snuppa her som nekter og brekker seg..

Av og til kunne smokk vært tingen og ta.. Hu bruker meg som smokk i stedet...

Skrevet

gulle mitt tok først smokken ved 8mnd alder....prøvde alle typer smokker og hun bare brakk seg (d gjorde førstemann også selv om tutten satt fra starten av)...NUK sin satt til slutt..herlig å bare putte smokken i når hun våkner om natta :-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Er heldig jeg da! :-) Vår tok smokken da han bare var 4 dager gammel. Det anbefales jo å vente, men han sugde bra på puppen fra første sekund, så da tok vi sjansen.

Men han kunne bare bruke smokken når han lå flat og hadde hodet vendt mot siden. Det er først nå (5 uker) han klarer å ha smokken når han har ansiktet opp mot taket, dette fikk han til å brekke seg de første dagene. Og vi bruker heller ikke smokk om natten, for han våkner lett om han glipper den..

Skrevet

Veslefrøkna tok aldri smokken. Hun pleide å sutte på fingeren min innimellom, men smokken ville hun ikke ha.

Skrevet

på sykehuset:-) altså en-to dager gammel. av erfaring vet jeg at så lenge ammeteknikken sitter er det OK å introdusere smokk tidlig. men da må man være trygg på at babyen får i seg mat skikkelig først. begge mine første begynte tidlig med smokk..han koser seg nå både med smokk, flaske og pupp:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...