mammaen til 2+1 Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Ble faktisk spurt om jeg ønsket time for igangsetting.. jøss... Hadde aldrig trodd det.. haha men jeg takket nei.. =) Jeg laget heller en åpen "avtale" om å bli tatt vannet på når jeg er moden.. (siden jeg mistenker at jeg blir moden like tidlig denne gangen som sist, og det er nok før de hadde satt opp time..) Så nå skal jeg på sjekk hos JM hver uke for å sjekke modenhet.. Dette blir spennede.. =) =) Er helt overbegeistret over hvor forståelsesfull og snill hu her Jordmora jeg var hos var.. Svarte på en hel haug med spørsmål.. og ville kikke på snuppa for å få tatt t fint bilde til meg.. Haha.. (mistenker at hun egentlig ville ta en sjekk fordi symfysen min er så lav.. ) Men men snuppa lå å kosa seg masse inni der, men fikk ikke noe bra bilde fodi hun hadde begge hendene foran snuten. Hun er fremdeles liten ca 2500g nå 36+4. Er vel egentlig ikke noe spennede lesning dette her.. ville bare fortelle noen at det faktisk finnes koselige og snille mennesker der ute. Har hørt om så mange som omtrent har gått gråtende ut av slike timer.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Så godt for deg shnuppa! :) Heldiggrisen!Hihi. Masse lykke til i dagene fremover da! Det blir en spennende tid kan jeg tenke meg! så regner jeg med du kommer med oppdateringer underveis her;) hihi. Klem!
mammaen til 2+1 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2010 haha.. ja det blir nok noen inlegg om modenhet og sånt.. kan bli litt tullerusk i hode også av å gå å vente sånn.. og vite at jeg kan bli satt i gang hver uke liksom.. haha.. Hvordan går det med deg? Noen forandringer?? Jeg har hatt endel mensmurringer og fremdeles endel nedpress.. nesten kontante kynnere når jeg går... og går egentlig bare å venter på at vannet skal gå.. siden det er slik det gikk med førstemann.. haha.. men det er jo absolutt ikke sikkert denne gangen..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Ja men det er bare gøy å lese!! Hihi. Joda, det blir jo bare værre og værre her, uten at noe mer skjer.. Utrolig slitsomt, å jeg må erlig innrømme at jeg er møkk lei! Maserier HVER natt, som aldri gir seg før de har holdt på i minimum 5 timer.. Nedpresset er forferdelig, da han er så utrolig ivrig på å "dytte" seg nedover hele tiden, selvom han sitter bom fast.. Skambeinet er helt herpa for å si det sånn, hehe.. Nå klarer jeg såvidt å gå, eller sitte, så det er jo kjempe morro:P *puh* der fikk jeg klaga litt i dag også!hehehe. Morsomt at du går rundt å venter på at vannet skal gå, for jeg gjør nettopp det samme, da min første også starta med vannavgang:P
mammaen til 2+1 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 23. juli 2010 Får håpe at du får snike litt i køen, for jeg klarer godt å fortå hvor møkka lei du har vært nå de to siste ukene... og kommer til å være de neste ukene om ikke noe mer skjer nå snart..!! Magen min har nå sunken enda mer forresten.. og er utenfor (nedenfor) det skraverte feltet... hehe lurer på hvordan kurven min skal se ut til slutt.. blir en fin J snudd på hodet eller noe... =) Kjenner henne godt inni der for å si det sånn.. Ikke akkuratt behagelig å bli pirka i tissen fra innsiden.. Hun har begynt å gjøre noen rare bevegelser i det siste.. snur seg slik at rumpa havner midt mellom puppene og skyter seg nedover.. mmmm behagelig!! Har prøvd å klappe henne på rumpa og fortalt henne at det ikke nytter å presse seg ut med makt... men hun hører vist ikke på meg. Er nok derfor jeg ser for meg at vannet skal gå når som helst... haha kan bli laange tre uker hvis jeg skal gå å vente på vannavgang annenhvert minutt! =) Får du JM til å sjekke modenhet hos deg? jeg vet jeg har 2 cm.. men ikke om det er videre modent for jm rakk ikke inn i dag.. så da kan det vel ikke være overmoden ihvertfall..
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Hahaha kjenner igjen de bevegelsene der ja!! Kjempe deilig når de føles som de prøver å rive seg ut av magen , istedenfor ut nedentil:P Jordmor vil ikke sjekke oppi der, da hun er veldig imot å pirke "unødvendig" der oppe pga infeksjon osv.. Så jeg får pent bare vente i "spenning" !
mammaen til 2+1 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2010 Litt kjipt med ei sånn JM.. Hun jeg går til er veldig ok sånnsett.. hun sjekka meg tidlig sist også.. siden jeg da hadde masse maserier... I utgangspunktet så sier det ikke så mye om når du føder.. jeg hadde 3cm i halvannen uke før vannet gikk... Men hun strippa meg allerede i uke 38.. Denne gang, (med nr) vet jeg at du kan bli moden enda fortere.. og eventuelt gå enda lengre moden... MEN for min del er det litt viktig sånn i forhold til varighet på fødsel.. sor dersom den starter på 1 cm umoden...e eller 3 cm moden.. så har jeg jo litt forskjellige tidsrammer å forholde meg til.. (hadde styrtfødsel sist). Så litt angst for det denne gangen også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå