Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 12uker, han har lagt seg i 9tiden de siste ukene, men nå må vi legge han tidligere, helst før halv 8, vis ikke blir han umulig og overtrøtt. Før pleide vi og å vekke han etter 2-3timer for å gi han ett siste nattamåltid, det har vi sluttet med, og han sover da fra halv8-8 til 3-6.. Varierer fortsatt en del. Han styrer maten selv, og derfor så hender det noen ganger at han spiser rundt 18.00.. Og da passer det liksom ikke med tid han legger seg, burde jeg tilby et siste måltid rett før leggetid, selv om det bare er et par timer eller mindre siden sist? Føler det blir lenge uten mat.. Og har merket at han sover urolig nå for tiden, kan det være pga sult? Burde vi kanskje gi et kveldsmåltid med velling\grøt?

Han får mme..

Om dagen går det 2-3timer mellom hvert måltid, så han spiser godt om dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke gitt velling/grøt dersom du ikke overstiger 1 L mme i døgnet, og da evnt avklare dette med hs. Men ville helt klart tanket ham så full som mulig før leggetid. Som du sier styrer han jo dette selv, så da drikker han vel en liten sup til dersom han er sulten... Så heldig du er som har baby som sover så lenge da:))

Skrevet

Nei, han er langt under 1l i døgnet, spiser vel rundt 6dl eller noe.. Han er uansett over den mengden han bør spise ifølge hs. (13% av kroppsvekten) så det uroer meg ikke, men er jo alltid redd for at han får for lite mat på nettene.. Alt man skal uroe seg for.. :P

Ja, det har bygget seg oppover uke etter uke.. Så er glad for at han sover lenge, selv om mengden varierer en del.. Men han trenger nok mye søvn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...