Gjest Kira06 Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 ... om hvordan det går med nattavvenningen i helgen. Dette klarer du, og sender deg mange gode tanker:)
Gjest eelis+kian Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Takk takk! Jeg begynner i morgen, for da får han eget soverom (ENDELIG!!!!). Ser for meg at det blir enklere da :-) Nå sitter jeg og kvinner meg opp - jeg trenger nok en stor dose tålmodighet, utholdenhet og stahet for det her! :-D
Gjest eelis+kian Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 PUH, da har jeg vært uten nett i nesten to uker! Døøøden for meg som ikke har særlig annet å ta meg til ;-)) Vi har flyttet, poden har fått eget soverom, og jeg har sluttet å gi pupp på natten. Han våkner enda en eller to ganger hver natt, men da går jeg inn og sier "God natt Kian" og stryker han over håret. Så går jeg ut, og han sovner igjen innen fire minutter. Deilig :-) Søstera mi tok den første natten med avvenning, men det gikk greit det og. Hvordan står det til med dere?
abella Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Grattis med ny leilighet! Vi opplevde også at han våknet et par ganger om natta de første ukene etter at han sluttet å spise (selv om det var han som hadde begynt med å sove natta gjennom!). Han sovnet imidlertid med en gang han fikk smokken. For oss ga det seg etter et par uker, så det kan jo hende Kian har planer om det samme!
Gjest eelis+kian Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Takk takk! Jeg håper han slutter å våkne etter hvert, ja. Han har nå en tann på tur da, så det kan jo hende det er en sammenheng der :-)
Gjest Kira06 Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Huff, orker ikke tenke mer på tenner altså. Tann nr 7 kom for cirka to uker siden, men de siste 5 dagene har vesla kun sutret. Så lurer på om nr 8 er på vei gitt. Slik hun oppfører seg om dagen skulle man tro det var alle fire visdomstennene som kom samtidig. Fælt å si det, men gleder meg nesten til barnehagestart om 1,5 uke:)
Gjest eelis+kian Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Urk, det er så utrolig slitsomt når de får vonde tenner. Heldigvis har de fleste tennene til Kian vært ok med lite sutring. Den første tanna var jævlig da, men det går jo heldigvis over :-) Tenk så deilig det blir når de er ferdige med tenner, du! Kian begynner i barnehage den 16., jeg kjenner jeg gruer meg. Jeg vet liksom ikke hva jeg skal sende med han heller. Er dere klare for barnehagestart, Kira?
Gjest Kira06 Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Jeg er kjempe spent på barnehagestart ja. Gleder meg fordi jeg tror hun har begynt å kjede seg litt hjemme, og gruer meg fordi jeg da ikke har kontroll på hva som skjer med henne i barnehagen... hehe! Men mamma har jobbet i barnehage i over 30 år, og hun har beroliget meg om at de vet hva de driver med:) Frøkna begynner nå den 11., men det blir ganske korte dager på begynnelsen. Pappaen har perm frem til 17., og jeg var så "heldig" at jeg mistet jobben pga finanskrisen når jeg gikk gravid. Så kommer nok ikke til å begynne å jobbe fullt før om noen mnd. Ang utstyr, så tenkte jeg at jeg skulle høre litt med de som jobber der når vi har innkjøring. Eneste jeg har kjøpt foreløpig er regntøy (todelt). Hørte det var best, sånn at de f.eks bare kan ta på buksen hvis det er vått i gresset osv. Har du handlet inn noe spesielt av utstyr enda? Og hva tenker du om sko og tøfler? Frøkna her kan jo ikke gå enda..., kan Kian?
Gjest eelis+kian Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Kjenner meg igjen i det ja, det er både skummelt og gøy med barnehage. Men jeg tror det er verst for oss mødre ;-) Venninna mi jobber i barnehagen lillemann skal begynne i, og han som er pedleder er svogeren til en annen venninne av meg, så jeg har hørt mye bra om dem. Heldigvis, for det er ikke alle barnehager som er like bra. Det blir korte dager i begynnelsen her og, jeg er nemlig ikke fast ansatt der jeg jobber, så det blir lite vakter i begynnelsen. Men jeg regner med det går seg til etter hvert! Har du funnet deg ny jobb? KJIPT å miste jobben, jeg vet ikke hva jeg hadde gjort! Har du fått permisjonspenger og sånt da eller? Jeg har kjøpt vinterdress (på salg i fjor, hehe), regntøy og en fleecedress til å ha under. Og en liten ryggsekk, den er kjeeempesøt :-)) Jeg er veldig usikker på sko og sånt, Kian kan heller ikke gå. Det er jo ikke noe poeng i å kjøpe støvler når han uansett ikke kan bruke dem ordentlig! Han har sånne Stonz-greier da, så jeg tror han skal klare seg med det foreløpig. Men det blir nok tøfler inne, han kan jo gå langs møbler og sånt :-) Hva tenker du?
Gjest Kira06 Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Vi var 400 i bedriften som ble sagt opp, så ventet bare på at det skulle skje. Hadde heldigvis jobbet lenge nok til å få fødselspenger, så det har ikke vært noe problem. Har ikke fått meg noen ny jobb, men har et par søknader liggende ute. Er så usikker på hva jeg vil gjøre og hvor stor stillingsprosent jeg skal jobbe. Må jo jobbe, men skal regne litt på hvor dårlig råd vi får hvis jeg jobber mindre enn 100% Jeg har også tenkt på Stonz, men har ikke fått tak i dem enda. Bor i nærheten av Drammen, og har nå funnet ut at det er en butikk i Oslo som selger dem. Tøfler inne tror jeg er greit. Både fordi da slipper de å skli når de forsøker å reise seg, og fordi det gir jo litt "støtte" for foten. I tillegg varmt. Vi har faktisk et par ordentlig gummistøvler, som hun av alle ting fikk til dåpen. Føltes litt rart å få dem da, men er veldig glad for det nå*s* Tenkte meg ut for å handle til helgen. Og da skal jeg også kjøpe en liten ryggsekk..., det gleder jeg meg til. Er sååå mye fint, dessuten er det salg. Og hadde dette vært facebook hadde jeg trykket liker på salg:) Hvilken type vinterdress har du kjøpt?
Gjest eelis+kian Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Jeg har kjøpt en Reima Lego-dress, halv pris, hurra! Parkdressen er også Reima kjøpt på salg, hehe. Liker salg jeg og! ;-)) Stonz er helt genialt, jeg kjøpte sånne ullinnlegg for å ha inni dem, så han kan bruke dem på vinteren også. Det blir bra! Jeg må kanskje ta meg en liten butikkrunde nå og handle litt ting på salg, han trenger mer klær (eller, han ønsker seg mer klær da, hehehe). Som du sier, det er jo sååå mye fint :-) Gummistøvler kan jo kanskje være lurt å ha, særlig når våren kommer. Men så var det jo de der størrelsene da, jeg vet jo ingen ting om babyskostørrelser. Jeg syns forresten jeg ser skomanien min nå nye høyder når Kian bagynner å trenge sånt, haha! Har du bestilt navnelapper til å merke klærne med? Så mange oppsagte, syke tid! Hvilken bransje jobbet du i? Uæh, håper det ordner seg for dere. Jeg kjenner jeg er litt stresset jeg og, jeg jobbet kveldstid før, og det er lite å få på dagtid i jobben min. Jeg driver og ser etter nye jobber, men det er vanskelig. Mange arbeidssøkere! Vi får krysse fingrene begge to :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå