Gå til innhold

Gravid med tvillinger, har hatt 2 spontanaborter, blir 38 to mnd etter termin. Mulighet for duotest??

mama73 m/tre søte små

Anbefalte innlegg

Noen som vet om jeg har sjanse til å få dette offentlig selv om jeg blir to måneder for ung i følge norsk regelverk?

Er bare ca 7 uker på vei, så mye kan dessverre gå galt ennå, men må jo starte litt planlegging allikevel. Kjenner at jeg gjerne skulle hatt en duo test mtp mine to tidligere aborter + alder.

Noen som evt. har noen å anbefale i utlandet?

Takk for svar!

Fortsetter under...

Det er ikke alltid den 38-års fristen overholdes 100%, kommer litt an på. Hvis du kan få overtalt en lege til å henvise deg med de problemstillingene du nevnte så kan det godt hende at et fosterdiagnostisk senter vil akseptere henvisningen. Ellers finnes gode muligheter både i Sverige og Danmark (og på Heathrow), som ikke koster mye mer enn selve reisen (se flere tidligere innlegg om dette).

Men har du tenkt noe over hva du vil gjøre med testresultatet? Med tvillinger er det så vidt jeg har skjønt vanskeligere å fastslå, og det kan være meget vanskelig feks. å abortere en tvilling uten at den andre stryker med samtidig...

Du kan ikke ta duotest når du er gravid med tvillinger for den gir ikke et riktig resultat om en av dem skulle være syk. Du kan ta fostervannsprøve eventuelt. Lykke til.

• 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...