<3Minesmå<3 Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 først vil jeg si at lille tar flaske like godt som pupp, og drikker mme like godt som mm. synes dere det uansett er for tidlig å dra på fest å kanskje drikke et par-3 glass vin, hvis pappan er hjemme med lille å gir mat på flaske når han bare er 3 uker gammel?
X10ne Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Har du lyst har du lov! Når baby tar flaske er pappa like bra omsorgsperson som mamma, og det er bare bra for mamma å få avreagert med litt egentid.
benelen Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Du kan jo gå hvis DU er klar for en kveld vekke. Tror nok babyen klarer seg fint med pappaen og flaska. Men jeg har lest noe om at man ikke skal drikke før barnet er 6 uker. Du får google det og se hva som står om det.
mollabell Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Vist du har lyst og føler deg klar for det er det klart du kan gå! Jeg var selv på fest når tassen var tre uker, pappan var også med og mamman min passet. Var borte i seks timer og drakk tre glass vin, ventet lenge med å amme, så jeg var sikker på at melken ikke innholdt noe alkohol, for det er ikke noe særlig for så små levere. Folk tenker sikkert veldig forskjellig rundt dette, men har en veldig rolig unge, som tar flaske uten å ha problemer med å gå tilbake til puppen etterpå. Når pappan kan være hjemme er det jo sikkert litt kjekt for han å ha annsvaret litt alene også, det setter i allefall min samboer pris på. Tror det er viktig at du må kjenne etter selv hva du har lyst til, og ikke tenker så mye på hva alle andre mener om saken!
X10ne Skrevet 24. juli 2010 #5 Skrevet 24. juli 2010 Det med 6 uker gjelder amming etter alkoholkonsum. Hvis du passer på at du gir flaske til du er sikker på at alkoholen er ute av kroppen er det ikke skadelig for barnet.
sillyfilly og Olivia Skrevet 24. juli 2010 #6 Skrevet 24. juli 2010 Kos deg!! Så lenge bebisen har mat i form av flaske har han/hun ikke så stort behov for deg. Pappa'n klarer det fint en kveld, hvis du har lyst til å dra Man trenger jo ikke være mamma 100 % av tiden!! Og pappa har UTROLIG godt av den alenetiden med barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå