Gå til innhold

Tips til nattavenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld er kvelden kommet, etter å ikke ha sovet sammenhengende en eneste natt på over 9 mnd er det nok!

Noen som har noen tios til hvordan vi bør gå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi nattavvente nettopp vår gutt på snart 9 mnd. Begynte for to uker siden. Før det våknet han 2-4 ganger for pupp før han tok dagen i 5-tida...

Vi gjorde det da mannen fikk ferie, så tok han de første nettene mens jeg sov et annet sted. Da mini våknet, fikk han vann på tutekopp hvis han ville ha, så trøstet mannen til han roet seg og sovnet (bar rundt på han, lå halvveis nedi senga med han, holdt på han nedi senga). Rett og slett roet han så godt han kunne, og trakk seg bort da han ble rolig/sovnet. Det gikk veldig bra, og han skjønte fort konseptet og begynte å sove bedre. Ble mindre hyling enn forventet også. 6. natta hadde jeg han alene, og vi sov til og med på samme rom (var på besøk), og da sov han 11 t i strekk!

Det var den beste natta så langt. Han er plaget av magevondt av og til og tror tann nr 4 er på vei, så han våkner som regel om natta fremdeles. Dessuten er vi på ferie med mange folk og nye inntrykk. Men han sover generelt bedre med lengre strekk på natta. Og litt nattevåk pga tenner pga mage må vi bare leve med. Fordelen er jo at nå kan vi bytte på å ta han om natta.

Hopp i det, ikke gi dere når dere først har bestemt dere, og lykke til!!

Skrevet

Høres oppløftende ut! Nå er mini i seng og en tutekopp med vann står klar ved sengekanten. Både jeg og pappaen er hjemme nå i 2 uker før jeg skal begynne å jobbe igjen, så håper virkelig vi får orden på dette nå, ser for meg det blir vanskelig å gå på jobb med lite søvn.

Men et spørsmål;

Kytta dere alle måtider på en gang, eller hadde dere et klokkeslett for når det var ok med pupp?

Skrevet

Vi kutta alt på en gang. Hadde prøvd å bare redusere antall måltider på natta, men det skled ut. Enkelt for alle tre å forholde seg til at det ikke er noe pupp fra kveldsmat til kl 06 (ca..). Var litt skeptisk til å kutte alt siden han spiste så mye om natta, men han spiser 4 måltider fast føde om dagen, så han var jo egentlig mett. Og det gikk som sagt veldig fint, jeg ble møtt av en blid gutt morgenen etter første natta.

Etter dette har han blitt superivrig etter pupp på dagtid, så han tar igjen det han ellers ville drukket om natta.

Lurt å gjøre det nå da dere begge er hjemme, så kan dere avlaste hverandre og få overskudd til å stå løpet ut. Jeg skal også snart begynne å jobbe, så vi også måtte bare få avvent. Lykke til i natt!

Skrevet

Hvordan gikk første natt?

Her sov mini 10 t i strekk i natt - da var klokka 5 og natta var ferdig for hans del...men deilig at han sov i ett strekk fram til det i alle fall!!

Skrevet

Det gikk over all forventning!

Han våkna i 11-12 tiden og sytra litt, han fikk vann og pappaen gikk inn og ut noen ganger før han sovna. Jeg våkna i dag tidlig kl 6 og da hadde vi ikke hørt noe fra han siden i 12 tiden. Jeg måtte snike meg inn og se at han pusta;) 10 min senere våkna han av seg selv og fikk mat og var i strålende humør.

Skulle nesten tro at han har hørt at vi har planlagt denne avvenningen og bestemt seg for å være snill med oss eller noe... for vanligvis spiser han 2-3 ganger i løpet av natten og er våken noen ganger i tillegg til det! Er spent på hvordan det går i natt!

Høres herlig ut med en natt på 10 timer da, flink baby du har:)

Skrevet

Så bra!! Ligner veldig på vår første natt med avvenning. Tror nok både min og din har vært klar for det siden det har gått bra. I natt slo mini til med å sove nesten 11 timer og helt til kl 05.40 (veldig bra til å være han). Var våken og gråt litt i 4-tida da, men var bare noen minutter og han sovnet igjen før jeg gikk inn.

Men bare vær forberedt på noen hylerunder i forbindelse med tenner eller annet senere hvis han plages av noe, da må man være sterk for å ikke komme med puppen (som man jo vet får knotten til å sovne med en gang..). Har hatt noen sånne netter etter at vi avvente, verste med 45 min + 2,5 t hyling. Men fordelen er jo at de går tilbake til det gode sovemønsteret med en gang de har det bra igjen, i stedet for å fortsette å våkne for pupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...