cmilla80 Skrevet 23. juli 2010 #1 Del Skrevet 23. juli 2010 Nå ble jeg også i tvil her ang Nav og de 5-7 ukene.. Min samboer hadde en prat med sjefen sin i dag for å kartlegge når han skal ha sine fri uker.. På Tvilling.no står det klart og tydelig at "Far kan vere hjemme de 5-7 ukene etter fødsel" Men på Nav sine sider derimot står det " dersom dere begge har rett til foreldrepenger, legges ukene til fellesperioden!!! Og fellesperioden er jo etter mine 6 uker etter fødsel er det ikke det da??? Gud man kan jo bli sprø av dette.. Sjefen hans vil ikke godta det det står på tvilling.no, da det er Nav som betaler!! Noen som vet for sikkert???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142120155-er-jo-bare-rot-med-nav-og-de-5-7-ukene-noen-som-vet/
bcac Skrevet 24. juli 2010 #2 Del Skrevet 24. juli 2010 hei.. far kan ver heime rett itte fødsel.. det va min mann..Å mine tvillinger vart fødte 18.04.10, så trur ikke reglene har endra seg på de få månderne.. Va på tvillingforbredanes kurs å da oppfordra de oss at far til å ver heime rett itte fødsel vist de hadde muligheten til det.. (nå he det slik at me mista den eine tvilling jenta vårs 3 dager itte fødsel..men fordet hadde me rett på det vekene og de kunne me ta akurat når me ville.. Me snakka med sosinom og hu snakka med nav forvalting.. å de sa akurat det samme.. (hu va litt i tvill kozen det vart når me mista, men me hadde krav på det fordet om) ) De tvillingvekene kan ein besteme skjøl kortid enn vil ta!! Måtte bare svara deg, for dere har rett på det:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142120155-er-jo-bare-rot-med-nav-og-de-5-7-ukene-noen-som-vet/#findComment-142122803
cmilla80 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei og takk for svar Bcac:) Først og fremst vil jeg si kondolerer så mye med lille tvilling tulla. Uff, det var vondt å lese. Du må hatt en vanskelig tid.. Så det var da enda godt at far fikk bli hjemme med dere uansett.. Kan jeg spørre hva som gikk galt for den lille tulla? Jeg tenkte å kontakte Nav i morgen. Er veldig spent på hva de sier.. Siden jeg har lest her på BIM at mange har fått forskjellige svar fra Nav.. Har også sendt en mail til Tvilling. No.. Når du skriver Nav forvaltning, du mener bare vanlig Nav da el er det noe annet?? Rart at det står som det står på hjemme sidene til Nav da.. Tror ikke de som jobber der er fullt klar over denne saken selv..! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142120155-er-jo-bare-rot-med-nav-og-de-5-7-ukene-noen-som-vet/#findComment-142125443
bcac Skrevet 26. juli 2010 #4 Del Skrevet 26. juli 2010 hei, Takk for det, ja det he vore tøft.. men det har godt utrulikt bra enn det eg hadde forventa.. Men det er nok at me he ei igjenn så he gjort dæ lettare å takla det på enn måte.. Men det kjem altid til å mangla ei.. Det va sosinomen på sus så sa at hu hadde snakka med Nav forvaltning.. så eg vet ikke kæ hu meinte med det.. Hadde kansje kome på å spurt vist eg va i enn anna situvasjon.. Hu sa at Nav hadde mangen gonger ikke peiling på ulike ting.. før enn sa at enn hadde krav på det og de måtte skjekka det opp så kom de fram til at det va jo rett.. Hu hadde jo ringt te fleier plasser for å forhøyra seg om det med permisjon itte dødsfall.. Men fekk fyste nei at me ikke hadde krav på det så ringte hu opp igjen og undskylde seg for hu hadde funnet ut at me hadde krav på det.. Men det er vanskeleg dette, men si mannen min har fott lov te å ta de vekene rett itte eg kom heim. så burde jo alle få lov.. Bra at du sende mail te tvillingforeningen.. trur det kan veta og finna ut regler for det.. Håper at mannen din får lov til å vær heime rett itte fødselen i lag med dere.. Anne Bente som hu hette døde av GBS- bakterien 3 dager itte fødsel.. Mesten litt feil å skriva det her inne, men slik er det.. eg hadde ikke hørt om den bakterien før det skjedde.. Håper at du eller andre ikke blir skremte..Eg kom på det itte eg hadde svart deg at eg kansje ikke sko ha skreve det.. Det er enn bakterie så eg har i meg, og mange andre også. men få barn varte syke og ennda mindre dør av det.. Det er lettare å vinna i lotto eller at det skjer.. Vist enn ser på prosent vis.. Dere må koza dere med tvillinger alle sammen:) Eg va mye her inne å leste kva andre lurte på og kva andre svarte.. så når eg he fott og alt slikt så er eg innom å leser her enda.. Litt gamal vane.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142120155-er-jo-bare-rot-med-nav-og-de-5-7-ukene-noen-som-vet/#findComment-142128146
Ster IL Skrevet 26. juli 2010 #5 Del Skrevet 26. juli 2010 Så grusomt bcac. Jeg hadde den bakterien på førstefødte (ikke på tvillingene). Ble da skyllt hver 3 time, han ble ikke dårlig. Ble ikke du? Da jeg ble gravid igjen tok de en ekstra kontroll på GBS i urinen noen uker før fødsel, be om det skulle du bli gravid igjen. Jeg fikk vite at 1 av 3 fødende har den bakterien, grusomt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142120155-er-jo-bare-rot-med-nav-og-de-5-7-ukene-noen-som-vet/#findComment-142130256
bcac Skrevet 27. juli 2010 #6 Del Skrevet 27. juli 2010 hei Ja det er ikke noko eg unner nokon.. De viste ikke at eg hadde bakterien før hu vart syk et døyn itte fødsel.. men itte på når me har lese om bakterien og slik.. så viser det seg at de sko ha toke enn prøve at meg når eg havna inn med rier før uke34, va i uke 33.. ,men det gjor de ikke.. desverre... Men de har sakt at me ska få enn heil anna oppfylling under neste gravitet, og at eg ska få antibjotika under fødsel og barnet rett itte fødsel.. Godt du kunne kome med enn historie så gjekk bra:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142120155-er-jo-bare-rot-med-nav-og-de-5-7-ukene-noen-som-vet/#findComment-142130389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå