Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 3 mnd har veldig tørr hodebunn. Han har også tørr hud i ansiktet. Hva hjelper mot dette?

Jeg vasker han aldri med såpe eller shampo. Bruker bare vann og olje i badevannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørr hodebunn er veldig vanlig. Min første flasset veldig, og det fjernet jeg jevnlig ved å myke det opp med olje og deretter fjerne det med lusekam.

Til ansiktet vil jeg anbefale aderma. Babyer skal egentlig ikke smøres, men enkelte har så tørr hud og/eller eksem som gjør at man vil det allikevel. Aderma er veldig bra dersom barnet har atopisk eksem, men også dersom huden er tørr. Den ikkeholder ingen parabener eller andre "farlige" stoffer og er parfymefri. Finnes på apoteket, jeg har den som er til face and body.

Skrevet

Denne kremen har ikke jeg sett.

Hva koster den?

Har brukt A krem til mini her.

Skrevet

Takk for tips om Aderma.

Har A-krem jeg også. Men funker det i hodepunnen?

Skrevet

Jeg ville tatt babyolje å smøre hodebunnen med.

La det være et lag, husker jeg gjorde dette med mini her.

Hjalp godt mot belegget.

Skrevet

Den er nokså dyr, men holder lenge. Tror den koster ca 300 kr. Jeg brukte A krem i begynnelsen med førstemann, men sluttet da den inneholder parabener som visstnok ikke er å anbefale på babyer. Dessuten hadde sønnen min atopisk eksem og da hjalp den ikke. Etter vi begynte med aderma har han ikke hatt et eneste eksemutbrudd :-)

I begynnelsen smurte vi han morgen og kveld, og da huden var blitt myk og fin gikk vi over til å smøre kun etter hvert bad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...