Novemberknøttprøverigjen Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Vi prøver på nr to som også lar vente på seg. Vi ble utredet like før jeg ble gravid m gutten vår (for to og et halvt år siden), og fikk da resept på pergotime. Denne er flere år gammel, og rotet bort. Noen som vet om jeg må gjennom mølla igjen, eller om jeg kan få resept hos fastlegen min?
håper78 Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Hei! Jeg var hos fastlegen min denne uken, og han kunne ikke gi meg det, det er en spesialistoppgave som gynekologen må ta stilling til. Jeg tok kontakt med sykehuset som henviste oss til ivf, og fikk snakke med en vikarlege der, men han mente det ikke hadde noe for seg. Vi har time til forundersøkelse i nov. Vi er uforklarlig barnløse, og jeg ser mange får tilbud om å prøve pergo i ventetiden, selv om alt er fint, men han mente det var hensiktsløst. Sånn at du vet hva jeg fikk beskjed omt:) Lykke til.
Annebolle Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Fastlegen skriver henvisning til gynekolog. Gynekologen undersøker deg og prøver å finne mulige årsaker til atdu ikke er blitt gravid hun spør deg om menssyklus osv. Dersom det ellers ser bra ut, kan hun tenke du har sporadisk eller manglende eggløsning. Det er da det kan hjelpe med pergo siden den stimulerer eggløsning. Det er ikke bra og ta pergo mange runder. Jeg har hørt at det er begrensninger pga kreftfare. Men det er verdt å prøve, jeg ble gravid første måneden. Husk å aldri ta ibux/ibuprofen
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2010 Takk for svar, da vet jeg hva jeg har å forholde meg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå