Gå til innhold

Pergotime, skal, skal ikke...

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ikke i gang med nytt forsøk før i oktober og har fått resept på pergotime i ventetiden. Jeg har endometriose og lurer på om det er uheldig med pergotime i den forbindelse... Noen som vet? Jeg fikk appåtil resept på dobbel dose, enda jeg har "normal eggløsning" Noe som har råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142119725-pergotime-skal-skal-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda det var legen på sykehuset der jeg har IVF forsøkene som skrev ut resepten til meg - han er jo og kjent med situasjonen min så han burde jo vite hva han gjorde når han skrev ut dobbel dose. Det som får meg til å undre er at jeg hadde AIH forsøk i fjor og gikk da på pergo (enkel dose) samt menopur. Da hadde jeg god respons og hadde 1-2 follikel hver gang. Oppdaget ike at han hadde foreskrevet dobbel dose før jeg kom hjem.

Jeg har tatt 100 mg pergotime i forbindelse med utredning. Hadde ingen ultralydkontroller i perioden. Det gikk bra det. Eller - he he - bra og bra. Det ble jo ikke noe barn av det!

Jeg fikk også pergotime og menopur ved AIH behandling, og da fikk jeg 50 mg pergotime. Som deg!

Kan du ikke ringe klinikken og spørre om det er riktig at du skal ha dobbel dose hvis du har lyst til å prøve det nå?

Lykke til!

Siden det er legen som har skrevet ut Pergo til deg og han faktisk kjenner din situasjon, så hadde jeg nok kommet til å ta en kur i påvente av IVF ja. Og siden du har tatt Pergo tidligere, så vet du jo litt hvordan du evt reagerer på Pergo.

Ved AIH får man jo Pergo og Menopur som du skriver, så jeg hadde heller ikke nølt med å ta dobbel dose kun med Pergo :)

Vi var gjennom 2 AIH og 2 IVF uten suksess og ingenting galt med noen av oss. Men endte til slutt opp med en liten Pergospire som idag er litt over 1 år gammel :) Så Pergo kan faktisk funke :)

Lykke til :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...