lin76 Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Eg bur i Oslo, men er invitert med på hyttetur på Spind då eg kjem til å vera 39+ veker på veg. Vurderer å bli med, men tør ikkje viss det er langt unna nærmeste fødeavd - fødselen gjekk så kjapt sist. Nokon lokalkjende? Hytta ligg altså på Spindlandet, ved kysten/skjærgården.
Sesilia Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 De føder enten i Flekkefjord eller Kristiansand Er selv en utflyttet Lista-dame... Fordelen med Flekkefjord, er at veien dit er kortest, fordelen med Kristiansand er at det er et mye større sykehus med mye større ekspertise dersom noe skulle skje... Så folk velger forskjellig! Begge er kjent for å være bra Til Kristiand tar det en god time, opp til en og en halv, og så tror jeg det er rundt tre kvarter til Flekkefjord (kan eventuelt sjekke det opp:) Ambulansen er jo også like i nærheten, så du kan jo eventuelt ringe de når du merker noe, så har du god hjelp på veien Så da må du nesten kjenne litt på magefølelsen, om du tør tar sjansen eller ikke Hvor langt er du på vei når turen er over? Lykke til i alle fall
lin76 Skrevet 23. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2010 Takk for svar, Sesilia! Vil vera 39+5 siste dagen av turen, kanskje 39+6 om me blir litt lenger. Er andregongs, og sist blei eg sett igong ei veke etter termin, så klarer liksom ikkje sjå føre meg at denne ungen kjem FØR termin. Men ein veit jo aldri... Maks halvannan time bør vel gå greit... håpar eg... Første fødsel tok under fem timar frå aller første murring til ungen var ute, så har fått beskjed om å forta meg på sjukehus så snart noko skjer denne gongen - jordmora meinte det ville skje endå raskare denne gongen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå