Gå til innhold

glukose i urinen

nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til kontroll i dag og fikk utslag på 4+ på glukose i urinen. Er veldig tørst for tiden og.

Skal til mandagen på glukosebelastningsprøve.

Noen andre som har vært borti dette?

Føler meg noe nervøs siden jeg vet så lite om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som du har fått svangerskapsdiabetes? det er en del som får det under svangerskapet, men det er jo godt de oppdaget det iallefall (dersom det er det det er..) går som oftest over etter du har født :) ikke noe farlig så lenge man har kontrollen på det :) lykke til :)

Skrevet

Hei,

jeg tok glukosebelastningstest pga høy BMI for noen uker siden. Jeg grudde meg veldig, fordi jeg var så redd for å bli kvalm av sukkervannet. Men etter å ha vært fastende i 12 timer før testen, så gulpet jeg nedpå sukkervannet på 1-2-3 fordi jeg var så tørst. Så hadde jeg med bok og musikk på ørene, og satt og slappet av på venterommet i 2 timer før jeg tok blodprøve nr. 2. Det gikk sååå mye enklere enn jeg hadde fryktet, var bare øøøøørlite kvalm de første 5 minuttene på venterommet.

Masse lykke til hvertfall! :) Det kommer til å gå kjempefint!

Og du, ta med deg matpakke som du kan spise med EN gang siste blodprøve er tatt, det var så utrolig godt da! :)

Skrevet

Takker for svar. :)

Noen flere her med erfaringer rundt dette med svangerskapsdiabetes?

Skrevet

Jeg har ikke hatt utslag på urinprøvene, men tok en glukosebelastningstest pga høy BMI, alder og diabetes i familien. Svaret på blodprøvene kom i dag og legen henviste meg med en gang til sykehuset for videre oppfølging og mulig svangerskapsdiabetes. Lå visst på grensen ang hva verdiene på prøven viste (9.8 2 timer etter sukkervannet var drukket). Legen anbefalte meg å kutte ned på sukker og melkeprodukter, og redusere på mat med mye hvetemel. Ser frem til å få komme på sykehuset og få veiledning om kostholdet:)

Skrevet

jeg har svsk dia... send gjerne priv melding, så kan jeg prøve å svare hvis jeg kan.....

Skrevet

nr 2?? fikk bare opp at du ikke har profil så fikk ikke sendt deg noen mld :/

Skrevet

testa idag eller?

Hvordan gikk det ?

Skrevet

Jeg er i uke 40+0 i dag og har hatt glukose i urinen hele svangerskapet. men ikke hatt noe diabetes fordi. Var og tok sukkerbelastning, som var helt fin. Og legen har også vert flink å måle blodsukkeret ofte, dette har også vert helt normalt.

Så det trenger ikke å bety at du har fått en svangerskapsdiabetes selv om du har stort utslag på sukker i urin.

Jordmor sa til meg at så lenge det bare var i urinen og ikke i blodet var det ikke farlig for forsteret.

Men lykke til! :)

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg har svangerskaps diabetes. Jeg tester blod 4 ganger om dagen og kan ikke spise sukker, hvetemel osv. Dersom noen har tips til meny etc og spes sunn snacks( til kvelden da jeg VIRKELIG har lyst paa sjokolade) setter jeg pris paa ideer. Er det noen andre her med samme problemstilling ? Jeg er litt engstelig for at babyen skal bli alt for stor da mine to forrige var ca 4 kg uten diabetes !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...