akilles Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 Hei. I dag har avgjørelsen blitt tatt om at jeg skal ha keisersnitt pga brukket halebein og manglende passasje. Siden det da er en operasjon, har da far rettigheter ang permisjon/sykemelding etter forløsning? Vet at far har rett til 2 uker ulønnet fri etter fødsel men er det noe som sier at han da har krav på stønad for at han må være tilgjengelig for å hjelpe til med barnet? Håper noen kan gi meg svar på dette, da jeg ikke klarte å finne ut av det på Nav sine sider.
Lillevenn33 Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Far har ikke rett på ekstra permisjon pga keisersnitt. Etter 2 uker vil det nok gå bra for deg å ta deg av en baby. Han må nok både hente og bringe eldstemann i barnehagen siden du ikke kan løfte, så da må jobben hans være fleksibel ifm arbeidstid eventuelt.
vbu Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Er det ikke sånn at hvis du er ikke i stand til å ta vare på ungen etter fødsel så kan faren overta permisjonen din og du blir sjøl sykemeldt? Ikke helt sikker men tror jeg så det noe sted.
akilles Skrevet 25. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. juli 2010 Vi har ikke mulighet til at far tar 2 uker fri ulønnet fra jobben, det er derfor jeg lurer på om han har krav på noe siden jeg skal ta keisersnitt?
Corneliuss Skrevet 25. juli 2010 #5 Skrevet 25. juli 2010 Hei du! Snakk med legen din. Dersom du ikke er i god nok form til å ivareta barnet så kan du sykemeldes og da går far inn som omsorgsperson. Dvs at han får betalt ut sykepenger som normalt. Dette ordner seg nok om du får pratet med fastlegen eller sykehuset. Lykke til!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 26. juli 2010 #7 Skrevet 26. juli 2010 legen kan gi sykemelding...har nett opereret magen pga blindtarm og da spurte de om min mann ville ha sykemelding...kunne få opp til 6 uker sa legene på haukeland
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå