Puppen og lillemor Skrevet 23. juli 2010 #1 Skrevet 23. juli 2010 noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å bli litt bedre.. Jeg prøver å drikke masse vann osv, men fingrene er helt hovne og stive og ømme pga av vann. Er bare 28+6 i dag, så jeg tenker dette kan bli noen lange siste uker hvis det skal være like ille eller verre hele tiden..
Mammahjertet <3 Skrevet 23. juli 2010 #2 Skrevet 23. juli 2010 Bruker du støttestrømper? Pass i så fall på å kjøpe de trange nok. Enkelte steder en får kjøpt slike, tar de ikke mål en gang før de selger strømpene. De skal presse noe, ikke bare sitte som en litt småtrang strømpe. Jeg har vært noe plaget av væske i kroppen. Men det er dessverre ikke noe som fjerner dette helt tror jeg. Har hørt at akupunktur skal være bra(har ikke prøvd det selv). Det eneste som hjelper for meg er støttestrømper, drikke vann, ha beina høyt og gå turer. Og stå på tå-hel tå så hel. Om du forstod hva jeg mente der ja ;-) Hehe... Da får du litt mer i gang sirkulasjonen i leggene. Kalde fotbad er også deilig. Og unngå salt mat selvsagt. Men du visste kanskje om samtlige av disse rådene fra før av. Skjønner godt du synes dette er ubehagelig. Spør jordmor og legen din om råd også hvis du ikke allerede har gjort det :-)
hegeno Skrevet 23. juli 2010 #3 Skrevet 23. juli 2010 Jeg prøver å ligge med hendene litt høyt om natten. Ligger på siden og har en ekstra pute som jeg legger armene på. (Skal sies at jeg har hatt hele dobbeltsengen for meg selv helt siden jeg var i uke 20 for da måtte jeg begynne å ligge på siden og startet med et lite snorkehelvete. Venter tvillinger, så jeg ble tidlig stor;) Ellers støtter jeg opp om tipsene over! Verste jeg gjør er å bli sittende på en stol med bena ned i lengre tid. Få bena opp og legg deg ned så ofte som mulig. Unngå å sitte ute i solen.
hegeno Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Det skal visstnok også finnes sånn støttestrømper for hendene. kanskje verdt å sjekke ut?
Trio? Skrevet 23. juli 2010 #5 Skrevet 23. juli 2010 Jeg er veldig plaget med vann i kroppen og har vært det i flere uker. Vamen gjør det ikke lettere heller.. jeg fikk beskjed om å drikke masse vann og å være i bevegelse for da får man sirkualsjon på vannet i kroppen. Så hver eneste dag går jeg meg en tur - okke som. Det hjelper faktisk! For etter turen (som ikke er så festlig å gå fordi beina er så tykke) så får jeg faktisk redusert mengden vann i kroppen. Om ikke alt, så en god del så trykket blir litt mindre.
Mamma's Magic Skrevet 23. juli 2010 #6 Skrevet 23. juli 2010 Jeg har også lenge vært plaget med hovne ben, armer, ansikt... ja, det meste:) Var på fotpleie på klinikken Make My Day i Oslo i forrige uke, og der hadde de en gelé som jeg fikk smurt på føttene. Jeg var i utgangspunktet skeptisk, men resultatet var helt utrolig, hevelsene i både føtter og andre kroppsdeler gikk merkbart ned etter noen få timer! Plutselig hadde jeg ankler! Jeg kjøpte ikke geléen, siden jeg var så sikker på at jeg skulle føde til termin, og at hevelsene da ville gå ned (hmmm.. to dager på overtid nå), og selv om hevelsene har kommet litt tilbake nå etter ca en uke, er jeg fremdeles bedre. Jeg ville ringt dem og spurt hva geléen heter. Den kostet rundt 300 kroner, tror jeg det var. De hadde forresten også en te man kunne drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå